Een werkstation van mijn broer gaf de bekende error dat er een bestand missend was in de system map. (Zwart scherm bij bootup).
Gewoon maar ff een reinstall dacht ik, fixmbr was namelijk geen oplossing. Dus even uit de kamer gelopen, nadat ik spatie had gedrukt voor het booten van de winxp cd. Kom ik terug geeft hij een foutmelding 7 : ntkrnlmp.exe kon niet in het geheugen geladen worden.
Wat research gedaan, en de volgende stappen geprobeerd :
- Geheugen getest met memtest, beide modules 0 fouten.
- Andere geheugen slots geprobeerd (pc heeft altijd perfect gewerkt, ook geen wijzigingen aan de (hardware configuratie).
- Andere legale winxp cd.
- HDisk getest
- Bios defaults geladen
- F7 Bij de installatie gedrukt zodat de ACPI detection geskipped zou worden. (Volgens microsoft zit het probleem in de bios/acpi.)
- fsb van 100 ingesteld ipv 133 (underclock) (systeem was niet geoced)
Zie de bomen niet meer door het bos, systeem heb ik zoiezo helemaal gestript. Maar ik blijf die foutmelding krijgen. Kan ik vrezen voor het ergste? Mobo kapot?
Oh ja, de system specs
:
ASUS A7V133 Raid
AMD TBIRD 1133mhz
GF2 Kaartje
NIC/SB Live
120GXP IBM 80GB
Iemand een idee, wat hier het probleem is? Systeem heeft altijd perfect gewerkt, en is nu toch al een jaartje of 2-3 oud. Hdisk en videokaart zijn alleen wat nieuwer.
Er is niets aan de configuratie veranderd, dus geen nieuwe hardware conflicts.
Gewoon maar ff een reinstall dacht ik, fixmbr was namelijk geen oplossing. Dus even uit de kamer gelopen, nadat ik spatie had gedrukt voor het booten van de winxp cd. Kom ik terug geeft hij een foutmelding 7 : ntkrnlmp.exe kon niet in het geheugen geladen worden.
Wat research gedaan, en de volgende stappen geprobeerd :
- Geheugen getest met memtest, beide modules 0 fouten.
- Andere geheugen slots geprobeerd (pc heeft altijd perfect gewerkt, ook geen wijzigingen aan de (hardware configuratie).
- Andere legale winxp cd.
- HDisk getest
- Bios defaults geladen
- F7 Bij de installatie gedrukt zodat de ACPI detection geskipped zou worden. (Volgens microsoft zit het probleem in de bios/acpi.)
- fsb van 100 ingesteld ipv 133 (underclock) (systeem was niet geoced)
Zie de bomen niet meer door het bos, systeem heb ik zoiezo helemaal gestript. Maar ik blijf die foutmelding krijgen. Kan ik vrezen voor het ergste? Mobo kapot?
Oh ja, de system specs
ASUS A7V133 Raid
AMD TBIRD 1133mhz
GF2 Kaartje
NIC/SB Live
120GXP IBM 80GB
Iemand een idee, wat hier het probleem is? Systeem heeft altijd perfect gewerkt, en is nu toch al een jaartje of 2-3 oud. Hdisk en videokaart zijn alleen wat nieuwer.
Er is niets aan de configuratie veranderd, dus geen nieuwe hardware conflicts.