micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Dan wordt er, als het goed is, niet om een password gevraagd.Paultje3181 schreef op 22 October 2003 @ 17:41:
Ben je niet per ongeluk al ingelogd als root. Dan lijkt het nl. ook of er niets verandert...
hey, dat is vreemd. Voorheen was ik dat inderdaad altijd wel, maar nu ineens niet meerJJJ schreef op 22 October 2003 @ 17:36:
Ben je wel lid van de wheel group in /etc/group?
Afijn, het is dus opgelost. Wel vreemd dat dit zomaar kan
micheljansen.org
Verwijderd
/me gokt dat je lekker je /etc/group hebt overschreven na een update van je baselayout. Bij het updaten van config files via emerge is het altijd goed opletten geblazen.dawuss schreef op 22 October 2003 @ 18:09:
[...]
hey, dat is vreemd. Voorheen was ik dat inderdaad altijd wel, maar nu ineens niet meer
Afijn, het is dus opgelost. Wel vreemd dat dit zomaar kan
emerge beschermd je config files toch standaard? na een update even etc-update doen en dan werkt het wel weer allemaal.. maar ik begin net met gentoo dus....Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 18:26:
[...]
* Jack Flushell gokt dat je lekker je /etc/group hebt overschreven na een update van je baselayout. Bij het updaten van config files via emerge is het altijd goed opletten geblazen.
Hmmz, dit zijn toch wel dingen waar ik op let. Ik weet ook redelijk zeker dat dit niet het geval is. Ben dan wel een gentoo n00b, maar heb hiervoor een tijdje Debian gedraaid.Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 18:26:
[...]
* dawuss gokt dat je lekker je /etc/group hebt overschreven na een update van je baselayout. Bij het updaten van config files via emerge is het altijd goed opletten geblazen.
micheljansen.org
etc-update doet een "merge" van je oude en nieuwe config als ik me niet vergis.. zo ben ik tenminste een keer m'n ssh, apache en postgresql settings kwijtgeraakt (not funny). Het was bij mij in ieder geval de druppel die net te veel was. M'n desktop draaid nu dus op debian (naar volle tevredenheid). (nee, niet als distro war bedoeld).Jack Flushell schreef op 22 October 2003 @ 19:20:
[...]
emerge beschermd je config files toch standaard? na een update even etc-update doen en dan werkt het wel weer allemaal.. maar ik begin net met gentoo dus....
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Dat zeg ik: ik ben nog net geen totale linux n00bVerwijderd schreef op 22 October 2003 @ 23:43:
En laat Debian nou een zelfde soort systeem voor config files hebben
[ Voor 1% gewijzigd door dawuss op 22-10-2003 23:53 . Reden: verduidelijkt ]
micheljansen.org
Verwijderd
Ik voel m ook zeker welVerwijderd schreef op 23 October 2003 @ 00:05:
Doelde meer op DrFrankenstoner, die het dusdanig verwoordt, dat de overschrijving van config files (waar hij toch echt zelf toestemming voor gegeven moet hebben bij het draaien van etc-update) door Gentoo een reden geweest is om over te stappen op Debian.
Ben geen linux goeroe, verre van dat, maar ben volgens mij ook geen newbie meer.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=23378
Dit kwam ik net tegen ... Vooral de onderste is denk het antwoord (die je eigenlijk ook al min of meer had)
[ Voor 47% gewijzigd door Jack Flushell op 23-10-2003 13:22 ]
Gentoo geeft toch duidelijk een menuutje wat je wil doen met de 2 versies van de config file, oude of nieuwe houden, interactive mergen etc. En als je dan zegt, overschrijf de oude, dan krijg je daarna nog een prompt: Overwrite file /etc/groups? [y/n] o.i.d.DrFrankenstoner schreef op 23 October 2003 @ 00:22:
[...]
Ik voel m ook zeker welHet grote verschil m.i. wel dat de waarschuwingen bij debian iets duidelijker zijn. (en uiteraard was dit niet de hoofdreden, die zat er meer in dat ik het zat was om regelmatig veel tijd kwijt was aan compileren en dat soms de software in de portage iets te experimenteel was. Debian is daar naar mijn smaak iets beter in).
Ben geen linux goeroe, verre van dat, maar ben volgens mij ook geen newbie meer.
Tja