Toon posts:

roaming profile niet op alle Pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd worstel ik met een probleempje...

Op onze faculteit staat 20 internet-Pc's, waar men tot voorheen zonder in te loggen gebruik van kon maken. Nalezen van de aansluitvoorwaarden leerde dat dit niet toegestaan is.

Gevolg is dat iedereen op het domein in moet loggen, met het roaming profile daarbij. Op de internet-Pc's staat alleen Windows XP met IE. Alle andere snelkoppelingen slaan dus nergens op. Eigenlijk wil ik dat men wel moet inloggen maar op deze Pc's met het lokale profiel wordt aangelogd.

Op de Pc's is Windows XP geïnstalleerd en ze worden aangemeld in een NT4-domein. (niets AD-achtigs...)

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Bart

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
We hebben hier een goeie oplossing voor : Search :)

Met die roaming profiles zou denk ik prima werken. wij hebben ook diverse images op de pc's staan, en de niet aanwezige programma's kunnen dus gewoon niet opgestart worden.

Werk je eigenlijk met netwerkmappen voor de files van die users ?

Je kan overwegen om iedere pc een lokale account te geven om in te loggen ? de snelkoppelingen wellicht aanpassen ?

Maar denk toch dat de search je beter kan helpen dan ik ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de search geprobeerd, maar ik kreeg continu een error... En dan plaats je toch maar een bericht..

Gr. Bart

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

i.p.v van een roaming profile een local profile kiezen :)

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06-2024

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Een oplossing zou zijn een filter toepassen op het roaming profile, in principe hebben zal "all programs" niet nodig, IE staat immers als shrtcut in start.

Hoe je dit filter toe kan passen weet ik echter ook niet.

Kom op serieus probleem: serieuze antwoorden?
Het gaat heir om een zakelijke omgeving waarmee studenten werken, en om dit nu voor 3000 mensen van roaming naar local te zetten...

[ Voor 21% gewijzigd door Mangoworks2002 op 24-10-2003 16:46 ]

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
[quote]Mangoworks2002 schreef op 24 October 2003 @ 16:42:
Een oplossing zou zijn een filter toepassen op het roaming profile, in principe hebben zal "all programs" niet nodig, IE staat immers als shrtcut in start.
Hoe je dit filter toe kan passen weet ik echter ook niet.
[quote]

Je zou eventueel die 20 PC's in een ander domein kunnen stoppen, waarbij je wel een trust legt om op het 'echte' domein in te loggen.

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06-2024

Mangoworks2002

No problems, only solutions

* Mangoworks2002

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:42
i.p.v van een roaming profile een local profile kiezen
_/-\o_

Eigenschappen van deze computer -> geavanceerd -> gebruikersprofielen

en dan de gebruiker selecteren en kiezen voor "type wijzigen"

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Als je een account op de server maakt en je vult geen lokatie in voor het roaming profile maakt ie volgens mij lokaal een profiel aan. Je kan op een pc ook een lokale security aanzetten trouwens

om de boel te beveiligen zou ik ook eens naar de mogelijkheden van een policy kijken. Jammer dat je geen Win2k draait, de policy zit daar op een goed werkbare plek, beter dan bij NT4

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1