[Router] ZyXEL ADSL modem (Demon) als Router?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 15:20
Heeft iemand ervaring met de ZyXEL Prestige 650R modems die als router dienst doen? Volgens de documentatie is het mogelijk, maar er wordt geen ondersteuning geleverd op ADSL modems die zodanig zijn aangepast.

Heeft deze ADSL modem verder net zo veel functionaliteit (port forwarding e.d.) als een standaard broadband router? (Zoals de Edimax BR-6104P.) Of is het gebruiken van een aparte router het extra kastje, aansluiting, etc. niet waard?

Verwijderd

paesu schreef op 22 October 2003 @ 17:16:
Heeft iemand ervaring met de ZyXEL Prestige 650R modems die als router dienst doen? Volgens de documentatie is het mogelijk, maar er wordt geen ondersteuning geleverd op ADSL modems die zodanig zijn aangepast.

Heeft deze ADSL modem verder net zo veel functionaliteit (port forwarding e.d.) als een standaard broadband router? (Zoals de Edimax BR-6104P.) Of is het gebruiken van een aparte router het extra kastje, aansluiting, etc. niet waard?
Bij een kennis van mij zit er een kabel bij waarop zo'n seriele aansluiting zit, dit is waarschijnlijk (denk ik hoor) om hem in te programmeren. Dus ik denk dat hij dat wel kan, maar heb je een router met meerdere aansluitingen (UTP) of gewoon eentje? Anders kan je tot idee komen een ProxyServer te gaan draaien en vanaf die ProxyServer te gaan portmappen.

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 15:20
Ook een goed punt; de modem heeft maar één UTP-aansluiting. Totaal willen vier mensen gebruik maken van de internet-verbinding, dus een 4-port router zou in principe wel voldoen.

Alleen bedacht ik eerder om een switch te gebruiken, omdat hij meer uitbreidingsmogelijkheden biedt, dus het wordt modem-router-switch of modem-switch, afhankelijk of de modem wel of niet dienst zal doen als router.

Verwijderd

Ja, deze kan dit allemaal. Een korte blik op de website van ZyXEL wijst ons op de features: *klik*. Hier staat allemaal interessants bij B)

En als je wil uitbreiden prop je de UTP van je ZyXEL in een switch met je clients eraan. Sim-pel :)

-Edit-
Dit is een handige guide als je aan de slag gaat: http://www.zyxel.nl/p650/z009.html.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 18:53 ]

Dit topic is gesloten.