olie gekoelde PC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.042 views sinds 30-01-2008

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 14:38
iemand vroeg mij laatst of je als je een moederbord beter in olie of in gedestilleerd water kon onderdompelen 8)7 . Ik was van mening dat olie een beter idee was. Dat heeft ie toen gedaan, gefotografeerd en online gezet.
misschien leuk

http://www.eppenga.com/vloeistofpc/

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Casemodding & Elektronica --> Die-Hard Overclocking & Cooling

Here we go again.
De enige echt geschikte vloeistof is Fluorinert van 3M, maar dat is stervensduur en wordt te stroperig bij de echt interessant lage temperaturen.
Met olie wordt idd wel eens geprobeerd (vaak slaolie e.d.), maar na verloop van tijd (een paar daagjes oid) begint de olie door vervuiling toch te geleiden en gaat het mis.
Eens in de zoveel tijd komt iemand op GoT weer op het idee om het te proberen of om er een topic over te open trouwens, maar bovenstaande is vrijwel altijd de uitkomst :P

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
mmm... zie ik dat goed (en lees ik dat goed): sla-olie? Waarom niet gelijk frituurvet?

Hoezo door 'vervuiling' wordt het geleidend? Door corrosie / slijtage van onderdelen of door stoffen vanuit de lucht? Want dan kun je gewoon een gesloten bak maken.

[edit] dat van die duimpjes op de foto's is jammer ... :p

[ Voor 14% gewijzigd door Eusebius op 22-10-2003 17:20 ]

==
hoi

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er was een tweaker die dit gedaan heeft met zonnebloem oli dacht ik.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Eusebius schreef op 22 October 2003 @ 17:19:
mmm... zie ik dat goed (en lees ik dat goed): sla-olie? Waarom niet gelijk frituurvet?

Hoezo door 'vervuiling' wordt het geleidend? Door corrosie / slijtage van onderdelen of door stoffen vanuit de lucht? Want dan kun je gewoon een gesloten bak maken.

[edit] dat van die duimpjes op de foto's is jammer ... :p

Beide waarschijnlijk, er staat metaal in contact met de olie dus er zal altijd wel ionen in de olie komen en laten ionen in een vloeistof nou net geleiding veroorzaken.... Gedestilleerd water gaat na een tijdje dus ook geleiden.

[ Voor 62% gewijzigd door m-m op 22-10-2003 17:21 ]

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 12:15

Alaksandus

Vae puto deus fio

en site werkt niet.nl

owke site is errug traag.

[ Voor 41% gewijzigd door Alaksandus op 22-10-2003 17:26 ]

Als een god in Nijmegen.

• Eusebius
  • Niet online
is er geen scheikundig trukje om die ionisatie tegen te gaan? /me Eusebius heeft geen scheikunde gedaan

[edit] ligt het aan mij of is de site traag - zitten al die gefrustreerde Gotters die vanmiddag niet online konden de schade in te halen?

[ Voor 40% gewijzigd door Eusebius op 22-10-2003 17:25 ]

==
hoi

Verwijderd

als het nou zin had... wie gaat er nou in vredesnaam een socket7 mobotje dus met hoogstens een p233, proberen over te clocken... volgens mij is die doos met slaolie nog meer waard...

als je dan toch geen risico wil lopen koop dan gewoon een applebred ofzo...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

leuk idee om uit te voeren.
leuke foto's ook.
maar zoals al gezegd, waren anderen je voor.

ohja, en een tip voor als je nog een keer zo'n site inelkaar zet,
host zoiets niet op een adsl lijntje met weinig upload.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 22-10-2003 19:01 ]

Verwijderd

sjit!
was een topic over een persoon die had een hoogwaardige vloeistof bij het bedrijf Van Meeuwen (waar ik iemand goed ken zeg maar ook nog eens toevallig ^_^) maar kan het niet meer vinden!
hij had dus z'n gehele pc behalve hdd en geloof ze voeding in die vloestof en om dat te coolen had hij een biercoolgeval gekocht

als iemand het topic wel weet te vinden... graag :P

• Eusebius
  • Niet online
Misschien bedoel je ... http://www.vanmeeuwen.nl/chemicals/prodtoepassing.html#lijm

Je kunt natuurlijk altijd een mailtje sturen. Als het echt goed werkt, goedkoop is (niet zoals dat dure spul hierboven) dan zal het misschien aanslaan. Mits het een nieuw / onontdekt product op pc-terrein is. Want waarom zou niemand anders dat bewuste middel al gebruikt hebben? (aan de andere kant: eentje moet de eerste zijn)

Owja, de keuze voor een p266 lijkt me verstandig: kun je eerst ff uitproberen voordat je een 2.4 ghz evt naar de haaien werkt

==
hoi

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is redelijk oud nieuws, en verder geen interessante topicstart om op een leuke/nuttige discussie uit te komen. On top of that is het geen eigen werk, maar van iemand anders, dus deze gaat op slot.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.