Toon posts:

radeon 9200SE OC prob

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heeft m'n geforce 4 Ti 4200 het begeven, en hij was net buiten garantie! :( Nu heb ik mij tijdeljik een radeon 9200 SE van powercolor gekocht tot ik geld genoeg heb voor een radeon 9800 PRO (of iets gelijksaardigs) ;) .

Ik heb er nu een thermaltake crystal orb en wat heatsinks op gezet (zat een passieve koeling op). Maar als ik de klokfrequentie in powerstrip een beetje opvoer (core van 200 naar 225, mem. idem) loopt de boel 5 minuten later vast ! }:O Aan de koeling ligt het niet.... is deze kaart soms niet te overclocken :? ? Of mss na een bios flash ?

Verwijderd

het kan natuurlijk altijd dat je je geheugen niet kan overclocken of je core niet goed geneg is, het is gewoon een kwestie van geluk hebben want elke vidkaart is anders

ik vind 25 Mhz al redelijk veel voor een vidkaart

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 17:17 ]

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:24

Talon

Booooom !

Dat ding is gewoon heel slecht te overclocken ...
Er is een formule waarmee je de maximale snelheid van het geheugen kan uitrekenen.
De core is nou eenmaal niet van de beste kwaliteit.
Je koopt niet voor niets een budget kaart..., je had net zo goed een 7000 kunnen kopen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik verwacht niet dat je met zo'n budgetgevalletje ver kan oc'en en 200 -> 225 is een 12,5% oc. Denk dat je al blij mag zijn met een 10% oc 8)

Je had voor dat geld beter een tweedehands TI4200 kunnen kopen, dan was je waarschijnlijk beter uit geweest en had je nog wat kunnen oc'en
edit:
Ja ik ben bevooroordeeld :)

[ Voor 14% gewijzigd door Turkish op 22-10-2003 17:45 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op overclocken zit geen enkele garantie natuurlijk, en deze overclock is duidelijk te veel voor je kaart. Zit niets anders op dan de snelheid weer een stukje terugschroeven :)

Had je met een klein beetje zoeken overigens ook zelf kunnen uitzoeken.

Dit topic is gesloten.