Toon posts:

Microfoon doet het heel zacht

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Mic doet het heel erg zacht sinds ik XP heb geinstalleerd.
Met mijn oude besturingssysteem (98SE) deed hij het perfect.
Alle settings zoals mic. volume staan al op max.
Ik heb verder al twee drivers voor mn geluidskaart geprobeerd waaronder een dezelfde was als ik in 98SE gebruikte.

Wie ken dit probleem?
En wie kan mij hiermee helpen?

groet. jelle

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:33
Zet even je Advanced Controls aan bij je Recording settings in je Recording control (sndvol32)... Daar kun je een mic boost aanzetten..

(sorry; weet zo niet de nederlandse namen van die menutjes)..

offtopic:
groetjes hoeft hiero niet

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik zojuist geprobeerd maar heeft ook geen effect.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand een idee??

Verwijderd

Niet kicken aub.

Heb je de goede mic ingang te pakken op je geluidskaart?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit er maar 1, dus dat kan niet fout gaan.
En zoals ik al schreef deed mijn mic het in 98SE wel goed.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 11:47:
Er zit er maar 1, dus dat kan niet fout gaan.
En zoals ik al schreef deed mijn mic het in 98SE wel goed.
2 opties:
1. je hebt je mic per ongeluk aan de line ingang hangen.
2. Sommige geluidskaarten kunnen het type mic ingang omschakelen van condensator mic naar dyn mic, misschien dat hier iets anders staat ingesteld dan nodig is.

Probeer anders ook ff een ander micje, je weet 't nooit.

Is je mic bij opnemen ook zo zacht?
Is de rest van je audio wel normaal qua volume?

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 23-10-2003 12:42 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
1. Hij zit zeker in de goede ingang.
2. Ik heb een onboard geluidskaart dus ik denk niet dat dat erop zit. Heb ook al mn hele comp binnenste buitengekeerd naar instelling voor de mic en ben daar ook niks tegengekomen.

Andere mic heb ik ook geprobeerd, zelfde probleem.

De rest van mn audio doet het wel goed.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 15:26 ]

Verwijderd

Andere drivers kan ook helpen kheb dat ook wel es gehad.
Gewoon zoeken tot je een goeie heb.

en anders word het schreewen :p

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 16:50 ]

Verwijderd

Jij zegt dat de Microfoon boost niets uithaald? Weet je zeker dat je het vinkje gezet hebt? Als ik dat boost geval aankruis word ik gelijk van m'n stoel geblazen als ik wat in dat ding roep. Volume Control > Eigenschappen > opname > advanced > en daar even volume op 10 en het vinkje eronder bij de boost.

Verder heb ik met m'n SBlive ook wel vage volume verschillen met verschillende drivers. Ik zou zeggen, probeer nog eens wat drivers te vinden online. Wie weet helpt het wel.

Oh, en vergeet natuurlijk ook niet bij afspelen je micro volume wat harder te zetten.

Verwijderd

Heb je wel de goede instelling voor je mic op max gezet? Als je standaard de volumeregeling opent en daar de mic instelling pakt stel je alleen in hoe hard hij het geluid uit je boxen weergeeft.

Als je naar opties -> eigenschappen gaat in volumeregeling en daar kiest voor opnemen ipv afspelen, dan krijg je de opnameniveaus van je mic te zien. Zet deze op maximaal en het werkt waarschijnlijk een stuk beter!

Let op! Opnamevolume van de mic past zich automatisch aan als je hard gaat lopen schreeuwen. Het opnamevolume wordt dan automatisch gereduceerd. Heel vervelend, je moet dan weer 4 stappen uitvoeren voordat je 'm weer hard kan zetten.

Als dit niet helpt: probeer nieuwe drivers van de fabrikant, neem een andere microfoon of een andere geluidskaart.

Verwijderd

Ga naar CONFIGURATIESCHERM, SPRAAK GELUID EN GELUIDSAPARATEN, GELUIDEN EN AUDIOAPPARATEN, vervolgens het tab-blad SPRAAK, onder het kopje SPRAAK OPNEMEN de knop VOLUME. Daar microfoon selecteren en het volume op zn max, moet lukken zo denk ik :p gl
Pagina: 1