Toon posts:

Streepjescodescanner gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een streepjescodescanner die tussen het toetsenbord en computer kan worden aangesloten om zo snel streepjescodes te kunnen invoeren in een programma.
Er is nog een eis waar hij aan moet voldoen en dat is dat hij de streepjescodes van TPG Post (track & trace) moet kunnen lezen.
Ik heb TPG al gebeld maar die lijken ook niet te weten wat je daarvoor nodig hebt.

Heeft iemand een idee welke handscanner ik daarvoor kan gebruiken en waar die te koop zijn?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:55
Is je google kapot?
http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_52.shtml bijv..
of hier: http://barcode.in.nl/

en hier nog een overzicht

En streepjescodes zijn streepjescodes... die leest ie allemaal; alleen bij hele kleine streepjescodes kunnen er problemen ontstaan; zoals de streepjescodes op dell computer dozen, maar die zijn echt klein..

[ Voor 91% gewijzigd door Krypt op 22-10-2003 16:24 ]

Pvouput live

Verwijderd

Ik denk dat ie bedoeld dat ie er niet achter kan komen welke barcode standaard er wordt gebruikt bij TPG, ik neem aan dat ie die barcodelezers/scanners zo zelf wel kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 16:28:
[...]

Ik denk dat ie bedoeld dat ie er niet achter kan komen welke barcode standaard er wordt gebruikt bij TPG, ik neem aan dat ie die barcodelezers/scanners zo zelf wel kan vinden.
Ja, inderdaad. De streepjescodes zien er namelijk voor zover ik daar oog voor heb, niet standaard uit.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:55
Ow sorry dan... heb nooit een tpg pakketje ingescanned, alleen orders,GUID's die op Dell computers dozen staan en barcodes van Windows licenties.. en die gingen allemaal goed..

Er is toch een standaard voor barcodes? TPG weer zo'n bedrijf die zicht daar niet aan houdt?

Pvouput live

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Krypt schreef op 22 October 2003 @ 16:34:
Ow sorry dan... heb nooit een tpg pakketje ingescanned, alleen orders,GUID's die op Dell computers dozen staan en barcodes van Windows licenties.. en die gingen allemaal goed..

Er is toch een standaard voor barcodes? TPG weer zo'n bedrijf die zicht daar niet aan houdt?
TPG gebruikt KIX codes ;)

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Krypt schreef op 22 October 2003 @ 16:34:

Nou, er zijn meerdere standaards. De streepjescode op de producten die je koopt in de winkel zijn van het EAN13 formaat (XX=land XXXXX=producent XXXXX=artikel X=controlecijfer), die rare kleurvakjes op je melkpakken zijn ook streepjescodes.

Maar hierboven werd al gezegd, het KIX systeem... :+ ken dat alleen niet, maar zou het bést kunnen zijn :) 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door SanderTje! op 23-10-2003 15:43 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

KIX is voor weergave van het adres, ik denk niet dat dat bedoeld wordt.
Best kans dat ze gewoon code39 gebruiken voor die track&trace, de meeste
andere standaarden zijn vrij beperkt in het aantal karakters.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Zijn het gewoon van die eendimensionale streepjescodes van TPG? Staat er naast het etiket AVP en onder het etiket bijvoorbeeld * 3S PZ (lang getal) * ? Dan zijn ze met de meeste mainstream barcodelezers te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
rollebol schreef op 23 oktober 2003 @ 19:21:
Zijn het gewoon van die eendimensionale streepjescodes van TPG? Staat er naast het etiket AVP en onder het etiket bijvoorbeeld * 3S PZ (lang getal) * ? Dan zijn ze met de meeste mainstream barcodelezers te lezen.
Ja, het zijn idd AVP codes en rembourscodes die beginnen met 3SPZ of 3SPS.

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

ik heb hier een liggen voor op een compoort

zat ooit aan een kassa van sharp.
heb em nooit aan de praat gekregen maar je mag em wel overnemen van me :)
laat me maar ff weten....

die van hen is mooi....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 03:34:
[...]

Ja, het zijn idd AVP codes en rembourscodes die beginnen met 3SPZ of 3SPS.
Als ze beginnen en eindigen met een * is het bijna zeker dat het code39 is en die kan je met zowat alle barcode scanners inlezen. Vanaf een € 70,- moet je wel een simpele kunnen krijgen, een CCD model dan de laser modellen zijn iets prijziger.
Pagina: 1