Toon posts:

[ms-office] Office 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 622 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me afvroeg heeft iemand al de nieuwe office 2003? Ik wil hem gaan bestellen maar ik vroeg me af of het makkelijk werkt enzo. En of het een beetje compatible is met office 2000. Niet dat ik weer het gezeur van bijvoorbeeld Access krijg over het omzetten van de database (zit er waarschijnlijk wel in ik weet het ) Maar goed, iemand al ervaringen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Ik draai thuis de Beta 2, de final moet ik nog krijgen van 't werk.. Ik vind het zeer plezierig werken en ik heb nog geen meldingen gekregen dat mijn documenten niet leesbaar zijn onder Office XP en 2000

Pvouput live

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 16:08:
Wat ik me afvroeg heeft iemand al de nieuwe office 2003? Ik wil hem gaan bestellen maar ik vroeg me af of het makkelijk werkt enzo. En of het een beetje compatible is met office 2000. Niet dat ik weer het gezeur van bijvoorbeeld Access krijg over het omzetten van de database (zit er waarschijnlijk wel in ik weet het ) Maar goed, iemand al ervaringen?
Heb zelf geen Office 2003 maar ga ermaar van uit dat je standaard Office XP compatible documenten maken. BEHALVE als je het anders instelt natuurlijk.

Acces XP maakt ook Office 2000 compatible documenten aan!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
dus als jij je documenten opslaat onder 2003 dan heb je nog geen gezeik met 2000? das mooi...tja ik kan de complete versie bestellen voor 17,50 met studentenkorting..altijd aardig natuurlijk

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

had zien draaien bij werk, tot nu toe nog niets bezonder tegengekomen. only de layout is wat mooie geworden :P

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 16:13:
dus als jij je documenten opslaat onder 2003 dan heb je nog geen gezeik met 2000? das mooi...tja ik kan de complete versie bestellen voor 17,50 met studentenkorting..altijd aardig natuurlijk
Tja...bij Acces kan 97 gaan zeiken ..maar ja...97.....lets not start about it.

Word documenten en Excel documenten zijn gewoon hetzelfde, welke versie je ook hebt. , het verschil tussen de versies ligt op kleine dingetjes.

PowerPoint..is dat dan OOIT? verandert?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
De beste layout verandering vind ik in outlook 2003; ik snap nog steeds niet waarom ze er nu pas een kopje 'unread mail' bij hebben gezet..

Het showen in bookformat in word vind ik ook een leuke feature; voor de rest is alles echt geminimaliseerd, je ziet de niet of nauwlijks gebruikte tools in je toolbar niet.. dit was in 2000 en XP al zo, maar is nu erg ver doorgevoerd.. iets te vind ik..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 22 oktober 2003 @ 16:17:
[...]
Tja...bij Acces kan 97 gaan zeiken ..maar ja...97.....lets not start about it.
hahah ja ja ik weet het...maar bij ons op school draaien er nog steeds pc's met '97..en dat is dan een HBO..hoe het kan...tja..ze zijn ermee bezig dat wel..dus binnenkort ben ik er ook vanaf..

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:54
mmm..... volgens mij zijn de wijzigingen in access voornamelijk van cosmetische aard.... Afbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/j0/clever.gif

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
wat is er nou anders dan Office XP?? en dan niet de cosmetische aard.

[ Voor 33% gewijzigd door Chadi op 23-10-2003 01:25 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Chadi schreef op 23 October 2003 @ 01:25:
XML ondersteuning :-p

Tja OfficeTags deden het namelijk niet zo lekker op webpagina's :-)

maar zoals normaal zijn ook hun XML files weer voor geen meter te lezen. ( wat geeft frontpage 98 toch prachtige code af..he? )

Ze KUNNEN niet teveel veranderen. Aangezien ze wel bedrijven moeten FORCEREN te upgraden en als je oudere software niet op je nieuwe aansluit.....tja...dan koopt men het niet.

Maar de screenshotjes laten wel zien dat er alweer meer fancy bij zit :-)

[ Voor 25% gewijzigd door swampy op 23-10-2003 01:36 ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

De enige 'nuttige' nieuwe feature die ik heb kunnen vinden -bovenhuids- is de nieuwe layout van Outlook.

Onderhuids vondt ik de -overigens prachtige- XML ondersteuning, wat het ontwikkelen van dynamische office documenten versnelt en vergemakkelijkt.

Voor de rest inderdaad slechts cosmetische wijzigingen

Deze plek is te koop.

• Diago
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik mis de shortcut bar...
Voor de rest heb ik vooral geupgrade vanwege outlook en de vermeende snelheidsverbetering. Naast XML en dus cosmetisch nog heb ik verder niet veel anders opgemerkt.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
je kunt het toch gewoon opslaan voor een oudere versie?

• mabarto
  • Laatst online: 26-04 19:14
- Market Place
- XML integratie
- Information Rights Management
- InfoPath
- ProjectManagement
- Integratie met SharePoint
- Gedeelde agenda's
- Digitale handtekening
- Outlook kan nu een cached account hebben met Exchange

Nahja, goed lees de waslijst zelf maar : http://www.microsoft.com/...em/office2003/compare.asp

Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen Office 2003 en Office XP?

De kernprogramma's van Office 2003 bevatten veel belangrijke wijzigingen. Voorbeelden zijn:

In Microsoft Office Word 2003, Excel 2003 en Microsoft Office Access 2003 is XML op grotere schaal beschikbaar. Er zijn schema's beschikbaar die u kunt aanpassen voor het verwerken van gegevens, slimme documenten en programmeerbare taakvensters en onderzoeksvensters.
De integratie met Windows SharePoint-services is verbeterd, waardoor beter kan worden samengewerkt via teamsites, documentwerkruimten, SharePoint-taakvensters in Microsoft Office 2003-documenten en vergaderwerkruimten.
Outlook 2003 is opnieuw ontworpen en beschikt nu over een verbeterd leesvenster, slimme mappen, een cachegeheugen, compressie van e-mailthreads en nog veel meer verbeteringen.

Wat is Microsoft Office Outlook 2003 met Business Contact Manager?

Outlook 2003 met Business Contact Manager is Outlook 2003 met aanvullende functies waarmee u uw zakelijke contactpersonen en verkoopmogelijkheden centraal kunt beheren. Bedrijven kunnen nu naadloos verbinding leggen met klanten en de toepassingen die ze dagelijks gebruiken, zodat meer tijd kan worden besteed aan klanten in plaats van aan computers.

Belangrijkste verbeteringen
De functionaliteit van alle toepassingen in Microsoft Office 2003 is uitgebreid. Hieronder worden per toepassing enkele verbeteringen beschreven:

Word 2003

Verbeteringen in afdruk samenvoegen en opmaak: U kunt opmerkingen gemakkelijker weergeven en verschillende manieren gebruiken voor het bijhouden van wijzigingen en het beheren van opmerkingen in een organisatie.
Ondersteuning voor XML: In Word 2003 wordt XML ondersteund als oorspronkelijke bestandsindeling. Word 2003 is een volledig functionele XML-editor. Bovendien kunnen gebruikers XML-bestanden opslaan en openen en ze integreren met belangrijke bedrijfsgegevens binnen de organisatie.
Verbeteringen bij het lezen: In de nieuwe Leesindeling kunt u documenten gemakkelijker op het scherm lezen, zodat u ze niet meer hoeft af te drukken. Bovendien bevatten de vereenvoudigde werkbalken alleen nog de knoppen die nodig zijn voor lezen en controleren.

Excel 2003

Lijstbereiken en integratie met Windows SharePoint Services: U kunt gemakkelijker informatie delen met anderen. Gebruikers kunnen een gedeelte van een werkblad definiëren als een lijst en deze lijst exporteren naar een SharePoint-website.
Verbeterde Infolabels: U kunt Infolabel-acties koppelen aan bepaalde inhoud van een gedeelte van een werkblad, zodat de Infolabel-actie alleen wordt weergegeven wanneer de gebruiker de muis boven het gekoppelde celbereik plaatst.
Verbeterde statistische functies: Excel bevat verbeterde statistische functies waarmee u statistieken efficiënter kunt analyseren.
Ondersteuning voor XML: U kunt met Excel 2003 gegevens lezen in XML-schema's die door de gebruiker zijn gedefinieerd. Met de XML-ondersteuning in Excel 2003 kunt u ook diagrammen, tabellen en grafieken bijwerken als er wijzigingen worden aangebracht in de onderliggende XML-gegevens. Hierdoor ontstaat dynamische, real time informatie die kan worden geanalyseerd in elke Excel-indeling.

PowerPoint 2003

Opslaan op cd: U kunt Microsoft Office PowerPoint® 2003-bestanden en gekoppelde informatie vanuit PowerPoint 2003 inpakken en rechtstreeks opslaan op een cd.
Bijgewerkte media-afspeelfuncties: PowerPoint 2003 is nu geïntegreerd met Microsoft Windows Media Player voor het afspelen van video op het volledige scherm, het afspelen van streaming audio en video, en het weergeven van besturingselementen voor videoweergave binnen een diavoorstelling.
Verbeterde interface voor diavoorstelling: U kunt gemakkelijker door presentaties navigeren.
Infolabels: PowerPoint 2003 ondersteunt het gebruik van Infolabels.

Access 2003

AutoCorrectie-mogelijkheden in Access: De Infolabel AutoCorrectie biedt vele mogelijkheden.
Foutcontrole in formulieren en rapportontwerp: Algemene fouten worden vastgesteld en gemarkeerd, en de gebruiker krijgt opties te zien om de fouten te corrigeren.
Objectafhankelijkheden: Objectafhankelijkheden kunnen automatisch worden vastgesteld.
Eenvoudigere databaseback-ups: U kunt een kopie van de database waaraan u werkt, vanuit de toepassing opslaan op een andere locatie.
Verbeterde ondersteuning voor XML: U kunt met XML-gegevensbestanden werken, voornamelijk in de vorm van verbeterde export- en importmogelijkheden voor XML.

Microsoft Office Outlook 2003

Zie het gedeelte Efficiënter communiceren boven aan de pagina voor een overzicht van de verbeteringen in Outlook 2003.

[ Voor 118% gewijzigd door mabarto op 24-10-2003 21:07 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kan iemand een screenshot maken van de nieuwe lay-out van Outlook en/of andere Office 2003 onderdelen?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• blackd
  • Niet online
Office 2003 vs Office XP staan er een paar.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1