[SMS]Systems Management System

Pagina: 1
Acties:

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 09:44
hoi,

Ik wil graag meer te weten komen over SMS, kweet niet of al mensen hier zijn die er ervaring mee hebben dus leek me hier wel een geschikte plaats om dit topic te openen.

Dus als het kan wil ik graag van mensen horen wat zij van SMS vinden en of het hun bevalt?

Als dit topic niet hier past of gewoon niet kan hoor ik het wel

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
offtopic:
is het niet System Management Service?

Naar wat ik erover lees zou ik eerlijk gezegt even bij lokale bedrijven die ik ken langsgaan en vragen aan de systeembeheerder of die mij er wat over kan vertellen... klinkt namelijk best wel als een Proffesioneel pakket ;)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
http://www.microsoft.com/smserver/
Lijkt me een uitstekende plek om te beginnen..

Maar wat is de vraag nu precies? Wat wil je zelf met sms
Persoonlijk: Vind het erg handig werken, vooral in enterprise omgevingen om software/hardware inventory te doen en om paketten te distribueren; maar als je een kleine omgeving hebt van een paar honderd man en wilt alleen software distributie dan denk ik dat je het beste via AD kunt distribueren.. SMS is namelijk best wel duur..

offtopic:
Het is trouwens System Management Services via een System Management Server

[ Voor 10% gewijzigd door Krypt op 22-10-2003 16:06 ]

Pvouput live

• Row
Krypt schreef op 22 October 2003 @ 16:04:
http://www.microsoft.com/smserver/
Lijkt me een uitstekende plek om te beginnen..

Maar wat is de vraag nu precies? Wat wil je zelf met sms
Persoonlijk: Vind het erg handig werken, vooral in enterprise omgevingen om software/hardware inventory te doen en om paketten te distribueren; maar als je een kleine omgeving hebt van een paar honderd man en wilt alleen software distributie dan denk ik dat je het beste via AD kunt distribueren.. SMS is namelijk best wel duur..

offtopic:
Het is trouwens System Management Services via een System Management Server
Nou het zit zo ik zit nu op een gemeente, en daar willen ze het mischien gaan invoeren en zitten nu eigenlijk in de test fase, omdat ze SMS toch nog hadden "liggen" willen we kijken of het handig is. We zitten hier met rond de 100 pc's, en willen we kijken of het handig is voor komende tijd.

Want we zijn uiteindelijk van plan om op citrix over te stappen.

Maar het eigenlijke doel is van hoe topic is, hoe de ervaringen van jullie kant zijn.

• Row
Ff een subtiele schop...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Je hebt nog steeds niet een duidelijke vraag gesteld... "wat is jullie ervaring?" ja.. goed.. maar daar heb je ook geen h@l aan..

Maar het ligt er geheel aan wat je zelf wilt; Met SMS kun je zoveel dat het voor iedereen wel wat wils heeft, maar wel stukken die het ene bedrijf wel gebruikt en de andere niet..

Persoonlijk zou ik het voor 100 personen niet gaan gebruiken, veel te veel romslomp van het installeren, distribution points opzetten, rechten regelen, inventories aan te maken, database te vulle etc etc..

Pvouput live

• Row
Krypt schreef op 30 oktober 2003 @ 11:50:
Je hebt nog steeds niet een duidelijke vraag gesteld... "wat is jullie ervaring?" ja.. goed.. maar daar heb je ook geen h@l aan..

Maar het ligt er geheel aan wat je zelf wilt; Met SMS kun je zoveel dat het voor iedereen wel wat wils heeft, maar wel stukken die het ene bedrijf wel gebruikt en de andere niet..

Persoonlijk zou ik het voor 100 personen niet gaan gebruiken, veel te veel romslomp van het installeren, distribution points opzetten, rechten regelen, inventories aan te maken, database te vulle etc etc..
Ja ok nu heb ik jou mening gehoord maar het doel van het topic is eigenlijk dat er ook andere mensen komen die ervaringen hebben op gedaan via sms en die wil ook graag horen...
Pagina: 1