Toon posts:

MD5 hash steeds anders

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een *.img van een linux distubitie gedownload. als ik hier een md5 hash van maak is het als ik 2de of derde keer een hash maak compleet anders.

ik heb dit met 2 hashers gedaan maar ze doen het allebei.

hoort dit?

Ik draai nu een winXP pro versie op mijn computer draaien. Als ik iets groots download heb ik er ook last van dat een bestand een crc eror geeft.

Ik heb er ook last van bij zip rar en andere gecomprimeerde bestanden: de crc checsum is niet in orde.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 17:54 ]

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 15:36:
Ik heb een *.img van een linux distubitie gedownload. als ik hier een md5 hash van maak is het als ik 2de of derde keer een hash maak compleet anders.
Dit moet dus niet kunnen. Een MD5 hash van een bestand moet altijd hetzelfde zijn! Weet je zeker dat het bestand niet in gebruik is door een ander programma? (Daemon tools ofzo?)
ik heb dit met 2 hashers gedaan maar ze doen het allebei.

hoort dit?
Dit hoort zo zeker niet.
Ik draai nu een winXP pro versie op mijn computer draaien. Als ik iets groots download heb ik er ook last van dat een bestand een crc eror geeft.
Een crc error in een groot bestand kan iedereen overkomen. Dit heeft verder niets met je computer te maken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik denk dat er iets mis is met je harde schijf, eigenlijk. Dezelfde bewerking op dezelfde file uitvoeren kan geen verschillende uitkomsten geven in algoritmes waar geen random dingen mee gemoeid zijn.

Dus ofwel iets verandert die file, ofwel er is iets mis met je HD waardoor die file lijkt te veranderen door verschillende errors.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb digestIT 2003 gebruikt en eentje van fournilab :? .

Zou het kunnen dat er iets niet stabiel is in mijn systeem(HD, CPU , MB of geheugen)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, geheugen kan ook idd. Doe eens een memory test.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 22 October 2003 @ 15:52:
Ik denk dat er iets mis is met je harde schijf, eigenlijk. Dezelfde bewerking op dezelfde file uitvoeren kan geen verschillende uitkomsten geven in algoritmes waar geen random dingen mee gemoeid zijn.

Dus ofwel iets verandert die file, ofwel er is iets mis met je HD waardoor die file lijkt te veranderen door verschillende errors.
Hoe ga ik dit checken ? met een programma van westen digital zegt dat alles goed is en de (waardeloose )diskcheck van windows zegt dat het in orde is. NFTS indelling heb ik

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 15:53:
ik heb digestIT 2003 gebruikt en eentje van fournilab :? .

Zou het kunnen dat er iets niet stabiel is in mijn systeem(HD, CPU , MB of geheugen)
Is je systeem de laatste tijd instabiel? Dat _kan_ namelijk duiden op slecht geheugen, of een hd die binnenkort het loodje legt.

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
hmm
kan ook liggen aan drivers van je hdd controler check ff of je de nieuwste heb
of aan geheugen maar dan was je windows wel eerder vastgelopen lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekut.
-ik heb een memery test voor een uur laten lopen en geen fouten:)
-als ik mijn computer opnieuw opstart begint hij steeds opnieuw met een memory test vanaf 0 naar 512mb
-in rar,zip en andere gecomprimeerde bestanden geeft ie semi-random een eror.
-heb de laatste bios geinstaleert staan op mijn moederbord(a7v8x-x)
-hd doet het perfect volgens WD programma

ik weet het nu niet zo goed meer

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-09 23:21

DDX

ik heb dit ook eens gehad
(tenminste inpakken/uitpakken van rar bestanden mislukte steeds)

heb je meerdere geheugenmodules in die pc zitten ?
laat er dan eens eentje inzitten

kan zijn dat de modules niet lekker samen werken (dat was toen het probleem met de pc waar ik het probleem mee had)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

Topicstarter
DDX schreef op 23 October 2003 @ 00:51:
heb je meerdere geheugenmodules in die pc zitten ?
laat er dan eens eentje inzitten

kan zijn dat de modules niet lekker samen werken (dat was toen het probleem met de pc waar ik het probleem mee had)
Ik heb maar een geheugen modulen in zitten

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 12:53
Heb je (goedkope) rounded ATA kabels? Zo ja probeer deze eens te vervangen voor normale IDE kabels. Controlleer ook gewoon eens alle IDE kabels. Ik heb dit probleem ook wel eens gehad en het lag dus aan de rounded IDE kabel die ik gebruikte.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als er iets fout zou zijn met z'n hardware dan krijg je toch veel meer fouten dan alleen verschillende MD5 hashes (ik denk aan stop error's e.d.).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Doet ie het wel goed als je een hash maakt van een andere file ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb normale ide kabels die bij mijn asus moederbord zaten.

ik heb het ook als ik van een hash maak van een ander groot bestand(een mp3 tje van 3 uur ofzo)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 11:05:
ik heb het ook als ik van een hash maak van een ander groot bestand(een mp3 tje van 3 uur ofzo)
dan kan je dus gewoon even de image van de linux distro branden op een rw om hem te testen, als je het met alles krijgt, een md5 heeft dan immers geen nut meer :)

alleen, het probleem blijft nog wel natuurlijk, je zou eens een chkdsk (start -> uitvoeren -> cmd -> chkdsk /? voor de syntaxis) op die schijf moeten draaien en kijken wat dat zegt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nog een keer gepost hieronder , sorry |:(

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
chkdisk zegt dat alles oke is.

Alleen als ik opnieuw opstart gaat ie de memory test opnieuw doen 8)7
Pagina: 1