Kolonisten van Catan probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93456

Topicstarter
Ik heb een probleem met het spel Kolonisten van Catan,
het spel werkt namelijk alleen op 'oudere' computers.
Ik heb hier een pentuim 4 1.70, 256 DDR, GF 2. Op deze computer draait het spel niet! Maar op mijn PIII 450 mhz, 128 SD, 16 mb vga werkt hij wel. Ook op andere pentiums III en jonger doet hij het. Bij de installatie vraagt hij om Direct X 6.0 en Direct x Media. Eerst heb ik ze allebei op mijn Pentuim 4 geinstalleerd, als je een in een spel zit vliegt hij er ineens uit. Dit is het probleem bij alle p4's. Dus heb ik het nog een keer geinstalleerd alleen dan zonder de Direct X en direct Media, weer heztelfde probleem. Als je aan het spelen bent vliegt hij er gewoon uit. Geen foutmelding, je bent gewoon weer in je windows.

Weet iemand hoe dit komt?
En vooral: Wat kan ik er tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:44
windows 95 compatability inschakelen. mocht dit niet werken dan moet je het bat bestand no_video_sound.bat openen. zo zou die wel moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:02

GaMbiNo

1337

Copy-paste van de Denda site (www.denda.nl)
Win XP

Kan ik de Kolonisten van Catan ook onder Windows XP spelen?

Onze software geschikt voor hetgeen op de doos vermeld staat. In Windows XP kunt u het programma in de Windows 98 compatibliteitsmodus starten.
Dit gaat als volgt:

Klik met de rechter muisknop op de snelkoppeling naar Kolonisten van Catan, kies het tabblad compatibiliteit en selecteer onder compatibiliteitsmodus: "Windows 98 / Windows Me". In deze modus moet je het spel opstarten.

Dobbelstenen

Bij het opgooien van de dobbelstenen dan loopt het spel vast.

In uw PC gaat u naar C:\Program Files\Catan en daar klikt u op de batch Catan_NoVideoSound.bat of op een van de andere batches, dan zou het moeten werken.
U kunt proberen om een nieuwere versie van de directX 8.1 te downloaden. Op http://www.microsoft.com/directx/default.asp kunt u de niewste directX vinden.

Of in Win XP/NT2000 ( heb je Win XP/NT2000 probeer dan eerst deze optie!!!) :

klik met de rechter muisknop op de snelkoppeling naar Kolonisten van Catan, kies het tabblad compatibiliteit en selecteer onder compatibiliteitsmodus: "Windows 98 / Windows Me" . Als je nu deze snelkoppeling gebruikt om Catan te starten dan werkt alles correct.
toon volledige bericht
Dit had je ook zelf kunnen vinden.
De link naar deze website staat een aantal keren heel duidelijk op de doos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93456

Topicstarter
Hij doet het, heel erg bedankt! :)
* Alleen ik heb de orginele doos niet, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:39

chromeeh

the Gnome

Anoniem: 93456 schreef op 23 October 2003 @ 09:08:
Hij doet het, heel erg bedankt! :)
* Alleen ik heb de orginele doos niet, vandaar
Denda had wat meer tijd moeten besteden aan het compatible maken naar XP & P4 systemen.... Op de site van Denda staan wat tips & tricks om het dan alsnog gangs te krijgen :)
Maar het is uitermate humor als er niemand is die WanCatan kan spelen :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45091

sorry dat ik deze nog ff schop, maar om elke keer een nieuw draadje te beginnen is ook zoiets...

probleem is (je raad het al;)) 't spel doet het niet.
het start niet eens op. dus 't is niet het bovenstaande probleem...
het scherm knippers even en vervolgens komt het bureaublad weer terug (maar het toverd wel mijn taakbalk wag :P)

hmmm... ik kom er nu net achter dat 'het kaartspel van catan' en 'de kolonisten van catan' niet hetzelfde is 8)7 ..... domme ik :P

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 45091 op 06-11-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Geweldig, ik had het kolonisten spel van een vriend gekregen maar op XP liep het elke keer vast..
Dus ik zoek met google op 'Kolonisten van Catan denda windows XP' en de 4e hit (en de nuttigste!)
Was deze thread!! _/-\o_

GaMbiNo's tips werken perfect, dank!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1