Wat heb ik gemaakt?
Een verticaal en horizontaal gecentreerde tabel met vaste groote met een zootje zellen erin.
Wat moet er gebeuren?
In een van die cellen staat een link die 'onMouseOver' een div-je weergeeft dat relatief aan de positie van die cel met de link, een bepaalde positie moet krijgen. De div staat nu rechts van link maar ik wil dat hij onder de link gaat staan.
Wat heb ik geprobeerd?
Ik pak de beginwaarde van de div:
Ik wilde de div wat naar links verplaatsen dus afhankelijk van 'xpos'.
Hier gaat het fout... ondanks dat de div vrijwel midden op de pagina staat blijven 'xpos' en 'ypos' de waarde 0 ontvangen. Hierdoor kan ik dus de div niet afhankelijk van de oude positie verplaatsen. 'pixelLeft' in plaats van 'posLeft' heb ik ook geprobeerd, maar 'xpos' blijft 0.
Ik had ook geprobeerd om de positie van de link op te vragen maar ik kreeg toen tevens 0.
Zijn er nog andere manieren om de div op de goede positie te krijgen?
Een verticaal en horizontaal gecentreerde tabel met vaste groote met een zootje zellen erin.
Wat moet er gebeuren?
In een van die cellen staat een link die 'onMouseOver' een div-je weergeeft dat relatief aan de positie van die cel met de link, een bepaalde positie moet krijgen. De div staat nu rechts van link maar ik wil dat hij onder de link gaat staan.
Wat heb ik geprobeerd?
Ik pak de beginwaarde van de div:
code:
1
2
3
4
5
6
| function change(naam) {
var xpos, ypos
document.getElementById(naam).style.visibility = 'visible';
xpos = document.getElementById(naam).style.posLeft
ypos = document.getElementById(naam).style.posTop
} |
Ik wilde de div wat naar links verplaatsen dus afhankelijk van 'xpos'.
Hier gaat het fout... ondanks dat de div vrijwel midden op de pagina staat blijven 'xpos' en 'ypos' de waarde 0 ontvangen. Hierdoor kan ik dus de div niet afhankelijk van de oude positie verplaatsen. 'pixelLeft' in plaats van 'posLeft' heb ik ook geprobeerd, maar 'xpos' blijft 0.
Ik had ook geprobeerd om de positie van de link op te vragen maar ik kreeg toen tevens 0.
Zijn er nog andere manieren om de div op de goede positie te krijgen?
3d-en is leuk