Toon posts:

Problemen (VLAN) cisco en hirschmann koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben op dit moment aan het testen voor een gefaseerde overgang naar cisco catalyst 2950 en 3550 switches.
Op dit moment staan er in de fabriek allemaal Hirschmann GES-24fx switches die gekoppeld zijn via glasvezel naar de serverruimte op kantoor die via een Catalyst 2950 geuplinkt is naar de 3600 router.
Het gaat hier om twee subnets die nu gescheiden zijn door een cisco 3600 router.

Nu moet de 3600 router in de serverruimte vervangen worden door twee Cisco Catalyst 3550 switches met losse fiber GBICs. waarop dus een extra VLAN gedefinieerd moeten worden voor het andere subnet.
Nu is op die 3550 switches het VLAN al gedefineerd en VTP geconfigureerd dus het VLAN komt ook netjes over op de andere Cisco switches.
Maar het probleem is de Hirschmann switches, daar komt het VLAN niet op tevoorschijn. De fiber uplink poort naar Hirschmann is gedefineerd op de Cisco als dot1q encapsulation en mode trunk en op de Hirschmann als trunk.

Maar het VTP verhaal kan ik nergens in de Hirschmann switches vinden.

Wie heeft ervaring met Hirschmann en Cisco switches koppelen en weet mij verder te helpen met dit probleem.?

Groet,
Sander

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 23:26

Adze

CCNP !

Wat je kunt proberen is even op alle hirschmann's lokaal even vlan X aanmaken (moet je namelijk ook op alle cisco's doen als je geen VTP gebruikt). Controleer ook even of de trunk op is. Als je trunk op auto zet in de cisco dan kan het zijn dat de trunk niet opkomt. Verander de trunk in "on" of "desirable".

Let op dat frame's iets groter worden met dot1q. Misschien dropt de hirschmann ze ?

Succes

Verder heb ik geen ervaring met Hirsch'es...

Verwijderd

Topicstarter
Ja op alles hirschmann switches handmatig de vlans aanmaken is net niet wat ik wil.

De trunk is wel up.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Als die hirschmann geen VTP ondersteund (wat ik betwijfel) is dat wel de bedoeling....

Verwijderd

VTP is een Cisco proprietary protocol wat niet door Hirschman (en de meeste [alle?] andere leveranciers) ondersteund wordt. Je zal dus toch alle VLAN's handmatig aan moeten maken op de Hirschmanns.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Nokia ondersteunt ook IGRP op hun firewall producten dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit :) Maar ik geef je inderdaad weinig kans :) (Ik ken in ieder geval niet de apperatuur van Hirschmann).

Verwijderd

Topicstarter
OK , Allemaal bedankt voor de feedback zal toch handmatig aanmaken worden.

Heb ook een call bij Hirschmann geopend om te kijken of die een oplossing hebben.

bye
Pagina: 1