Om een gesprek rond de tafel met meer dan 4 personen in een radio uitzending te brengen ben ik na aan het denken over een microfoon oplossing.
Even los van de vorm van de tafel (de ene keer lange rechthoek en de andere keer rond) wil ik even informeren bij jullie welke mics ik moet gaan gebruiken.
Natuurlijk moet het zo goedkoop mogelijk (ben tenslotte een nederlander) en meteen ook zo goed mogelijk.
Dus, met zo min mogelijk mics zo veel mogelijk goed op de radio brengen.
De eerste mic die ik tegenkwam is de Behringer B-5 (link)
Mooi klein micje, zo'n 120 euro per stuk. Ik denk dat ik er zeker 2 nodig heb om de ronde tafel met 4 man eromheen goed te doen.
De 2e spreekt me meer aan, de EV RE 90 B(link)
Kost in de buurt van de 200 euro maar ik denk dat ik er hier maar 1 van nodig heb de ronde tafel met 4 man.
Wie heeft er suggesties voor andere mics voor mij en wie kan me de beste opstelling aangeven?
En hoe/wat/hoeveel met 8 en 16 personen aan een grote tafel.
Tevens ben ik dan op zoek naar een mic (pre) mixertje, 4 (of meer) kanalen , 19" 1 of 2 HE en eventueel met phantoom optie en line out / mic out. Natuurlijk ook weer de goedkoopste variant...
Suggesties zijn welkom!
toevoeging:
Ik ben niet van plan om per persoon een microfoon neer te zetten, bij 4 man nog wel maar niet bij 16 of meer...
In dezelfde ruimte word het niet versterkt weergegeven, dus overspraak / rondzingen hebben we geen last van.
Even los van de vorm van de tafel (de ene keer lange rechthoek en de andere keer rond) wil ik even informeren bij jullie welke mics ik moet gaan gebruiken.
Natuurlijk moet het zo goedkoop mogelijk (ben tenslotte een nederlander) en meteen ook zo goed mogelijk.
Dus, met zo min mogelijk mics zo veel mogelijk goed op de radio brengen.
De eerste mic die ik tegenkwam is de Behringer B-5 (link)
Mooi klein micje, zo'n 120 euro per stuk. Ik denk dat ik er zeker 2 nodig heb om de ronde tafel met 4 man eromheen goed te doen.
De 2e spreekt me meer aan, de EV RE 90 B(link)
Kost in de buurt van de 200 euro maar ik denk dat ik er hier maar 1 van nodig heb de ronde tafel met 4 man.
Wie heeft er suggesties voor andere mics voor mij en wie kan me de beste opstelling aangeven?
En hoe/wat/hoeveel met 8 en 16 personen aan een grote tafel.
Tevens ben ik dan op zoek naar een mic (pre) mixertje, 4 (of meer) kanalen , 19" 1 of 2 HE en eventueel met phantoom optie en line out / mic out. Natuurlijk ook weer de goedkoopste variant...
Suggesties zijn welkom!
toevoeging:
Ik ben niet van plan om per persoon een microfoon neer te zetten, bij 4 man nog wel maar niet bij 16 of meer...
In dezelfde ruimte word het niet versterkt weergegeven, dus overspraak / rondzingen hebben we geen last van.
Alles kan stuk.