Toon posts:

wat gaat er steeds stuk.

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu voor de zoveelste keer sinds ik deze computer heb windows opnieuw geinstalleerd, waarvoor? steeds komt hij na de eerste signalen dat er windows xp op de computer staat met een fijne BSOD.
Engelse omschijving is niet eens engels die erop staat maar wat 00xxblaat gebeuren.

Nu begint dit me echt de neus uit te komen (steeds weer alles opnieuw installeren enzo) maar goed, ik heb geen geld voor een nieuwe pc. Maar ik kom steeds meer in de problemen met huiswerk.

Vandaag had ik ook maar is m'n computer opengemaakt om te kijken of alle stekkers nog goed zitten, toen ik echter de kast openmaakte kwam mij een onaangename wolk stof tegemoet die zich had verzameld tussen alle hardware.
ik heb dus maar even voorzichtig met een kwast het meeste stof weggeveegt, maar het zat ook tussen m'n cooler enzo. Toen ik deze losmaakte was de lijm tussen de cooler en processor niet hard maar zo vloeibaar als wat en droop meteen naar beneden (nog voor het iets raakte behalve de kop van de processor weggeveegd).

Als ik windows weer opnieuw installeer zegt de installatie dat ik slechts 1 mb in gebruik heb (zonder ervoor geformateerd te hebben). en de partitie is [onbekend] formaat :S
Ik ben inmiddels ook de helft van m'n hardeschijf kwijt ipv 60 gig kan hij opeens maar 30 gig vinden (windows installatie)

Kan stof de reden zijn dat m'n computer steeds kapot gaat?
hoop dat ik dit nog (in deze installatieperiode) kan lezen.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:49
De lijm die je bedoelt is denk de koelpasta! :D Die kun je er beter op laten zitten.

Ik denk dat je harde schijf een beetje brak is en misschine aan het overlijden is.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Probeer ook eens of ie wel normaal doet (op die wslk kapotte schijf na dan) als je er een ander geheugen reepje in doet..
Vriend van me had dat ook...zogauw er naar bepaalde stukken van het geheugen geschreven werd kreeg hij een BSOD. Ook meteen na her-installatie van Windows

Leave only footprints, take only memories

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Haal alle overbodige hardware eruit. Test vervolgens je geheugen. Daarna je harde schijf want 1 van die 2 is niet helemaal goed meer.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-04 09:50

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik denk dat er iets van geheugen of van de processor kapot is, misschien dat er door de grote hoeveelheid stof de koeling slechter is gaan werken waardoor het hele zaakje te warm is geworden waardoor je pc instabiel is geworden.
Als je zelf een beetje thuis bent met computers kun je zelf wat testen door wat dingen los te koppelen, anders zou ik even naar een computerzaak met een technische dienst gaan (Mycom oid) waar ze direct waar je bijstaat het systeem nalopen.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou eerst even alles los halen en los schoon maken, netjes, rustig. Vervolgens de PC zonder extra hardware draaien, dus alleen geheugen/CPU/video/HD/mobo/PSU. Dan kan je even kijken of de XP setup nog steeds fouten aangeeft.

Als dit zo is zou ik eerst kijken richting het geheugen. Met brak geheugen krijg je veel CRC errors en rare dingen in Windows, bijvoorbeeld dit. Probeer dit eens te testen met Memtest86.

Ook kan je daarna nog even proberen de HD te testen. Ik weet niet van welk merk het HD is, maar elke HD fabrikant heeft zo z'n diagnostische tooltjes. Zie ook dit stukje uit de OM FAQ voor linkjes.

Verwijderd

Topicstarter
lekker vaag weer allemaal, windows nog een keer geinstalleerd, en ja hoor... ik heb weer 60 gig hdd, en hij loopt tot nu toe nog niet vast....
toch maar voorzichtig doen, alles gewoon lekkerop de externe hdd opslaan... en hopen dat ie het nu wel lang blijft doen

• k-ray
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Jij blijft ook wel vaag he. Wat voor een computer is het?
Heb je een fotootje van die druipende lijm?
Als de verkeerde koelpasta is gebruikt of je fan draait niet lekker door al het stof, dan gaat je cpu oververhitten en krijg je hele rare dingen.
Verder kan het net zoals reeds vermeld aan heel wat dingen liggen.
Kijk dus na:
Loopt de temperatuur van cpu niet te hoog op?
check RAM met memtest86 (daar heb je geen OS voor nodig, loopt direct van floppy)
Je harde schijf zal wel goed zijn, daar ie nu weer wordt herkend.
Allicht ligt het dus aan cpufan of ram, maar andere zaken zijn niet uitgesloten.

Why use Windows since there are doors ?

Pagina: 1