[kpn] abbo kostenloos opzeggen mogenlijk ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:51
Als ik naar onderstaande pagina kijk vermoed ik dat het mogelijk is om je kpn abbo kostenloos op te zeggen.

http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=56681

Dan gaat het mij vooral om de onderstaande tekst welke een negatieve verandering beschrijft:
De tarieven van uitgaande gesprekken in het buitenland naar landen buiten Europa wijzigen ook. De prepaid- en abonnementstarieven voor bellen in landen buiten de Eurozone stijgen maximaal zeven procent.
Zou het nu mogelijk zijn je kpn abbo kostenloos op te zeggen?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
"In de tarieventool vindt u per land de actuele tarieven. Per 1 november worden de tarieven in de tarieventool aangepast."

Slecht dat ze ook pas per 1 november aangeven wat de nieuwe tarieven zijn.

Maar inderdaad, volgens mij kun je hierop de abonnement kosteloos (zonder 'n') opzeggen.
Vijf maanden geleden ben ik ook om zoiets bij KPN weggegaan, werkte perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door wicher|IA op 22-10-2003 16:12 ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
Meestal is het zo dat je het kosteloos kan afzeggen bij een tariefswijziging nog voordat je jaarcontract is afgelopen.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:28

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zit bij Debitel met een KPN abbo.
Enig idee dat deze wijziging voor mij betekend?

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Er zijn een hoop mensen die een regelrechte hel hebben doorstaan na opzeggen van een KPN abonnement na wijziging van tarieven. IK heb fikse aanmaningen gekregen na opzegging tot 380 euro. Lees anders andere KPN topcis en het forum op www.telecomvergelijker.nl
Bij KPN betekend gelijk hebben niet altijd gelijk krijgen, bedenk je dus eerst of je daar wel zin in hebt...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
i2Paq schreef op 22 oktober 2003 @ 18:46:
Ik zit bij Debitel met een KPN abbo.
Enig idee dat deze wijziging voor mij betekend?
Niks. Debitel klanten zijn geen KPN-klanten :z

• wicher|IA
VageGast schreef op 22 oktober 2003 @ 19:31:
Er zijn een hoop mensen die een regelrechte hel hebben doorstaan na opzeggen van een KPN abonnement na wijziging van tarieven. IK heb fikse aanmaningen gekregen na opzegging tot 380 euro. Lees anders andere KPN topcis en het forum op www.telecomvergelijker.nl
Bij KPN betekend gelijk hebben niet altijd gelijk krijgen, bedenk je dus eerst of je daar wel zin in hebt...
Hmm... bij mij ging het wel perfect.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:52
Het is begrijpelijk dat de providers zoveel mogelijk als ze kunnen tegen sputteren als je op wilt zeggen, ze verdienen immers aan je!

Verder lijkt dit me wel weer een opzegmogelijkheid, echter is het nog even wachten tot 1 november en dan misschien proberen.

• Vincentio
  • Niet online
Hmm mijn abbonement wordt al per eind december beeindigd. Nieuwe telefoon heb ik al, dus nu opzeggen zou van mij ook best mogen. Ach ja weer moeilijk doen bij KPN, die vonden het al niet leuk dat ik de Primafoon binnen kwam lopen en zei: "Ik zou graag mijn telefoon op willen zeggen." Zij zo: "reden?"
Ik: "Duur, geen bundel behoud, bla bla bla, dus ben ik beter af bij Dutchtone" >:)

• JSchut
Het is dus wel mogelijk :)
Ik heb alleen zeker geen zin in een afrekening van de rest van mijn abbo.....

Hoezo wachten tot 1 november....
Ik kan hem toch nu ook opzeggen per 1 november of niet? :?

• wicher|IA
flipjevandejam schreef op 23 October 2003 @ 15:05:
Het is begrijpelijk dat de providers zoveel mogelijk als ze kunnen tegen sputteren als je op wilt zeggen, ze verdienen immers aan je!
Maar dat is niet hetzelfde als nog steeds niet-kloppende rekeningen nasturen.
JSchut schreef op 23 October 2003 @ 15:30:
Hoezo wachten tot 1 november....
Ik kan hem toch nu ook opzeggen per 1 november of niet? :?
Ja, dat kan nu al. Sterker nog, hoe sneller hoe beter, dus opzeggen met die hap!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-01 15:55
(jarig!)
Ik heb afgelopen week een kpn allround afgesloten, nu vraag ik me af of ik ook kosteloss kan opzeggen. Dit omdat ik het abbonnement na 18 oktober heb afgesloten. 18 oktober zijn de nieuwe tarieven bekend gemaakt. Ik zal dus wel geen geldige reden hebben denk ik?

http://specs.tweak.to/6635

• JSchut
Stampre schreef op 23 oktober 2003 @ 18:56:
Ik heb afgelopen week een kpn allround afgesloten, nu vraag ik me af of ik ook kosteloss kan opzeggen. Dit omdat ik het abbonnement na 18 oktober heb afgesloten. 18 oktober zijn de nieuwe tarieven bekend gemaakt. Ik zal dus wel geen geldige reden hebben denk ik?
nee denk het niet als de tarieven bekent gemaakt waren dan kon jij het al weten en dan kan je niet zeggen dat je het er niet mee eens bent......

Morgen maar ff een fax in elkaar zetten en ik zal daar duidelijk kostenloos in vermelden.... zodat ze niet kunnen gaan zijken met rekeningen achteraf!

[ Voor 38% gewijzigd door JSchut op 23-10-2003 21:52 ]

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12

Zjemm

...

moet kpn je daar niet per post van op de hoogte brengen??? er zijn nog zat mensen zonder internet en die zouden dit dat niet te weten komen??

ik heb iig nog niets ervan op mn laaste rekening zien staan daarover.

en als je zou kunnen opzeggen is dat dan NA of VOOR 1 november??

opensecure.nl

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-01 15:55
(jarig!)
volgens de mevrouw van de kpn heldesk binnen tweee weken na bekend making van de nieuwe tarieven.

http://specs.tweak.to/6635

• Zjemm

Zjemm

...

ja oke,

maar moet dat niet op papier naar de klanten toe gestuurt worden dat er iets gewijzigt word?

opensecure.nl

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dus...
Als ik nu een abbo met telefoon haal zou ik het na 1 november op kunnen zeggen?
Immers de tarieven zijn nu nog niet bekend.
Dit zou eigenlijk wel te mooi om waar te zijn :+

• Zjemm

Zjemm

...

lijkt mij ook een beetje onwaarschijnlijk

denk dat ik kpn morgen maar ff bel

opensecure.nl

Verwijderd

JSchut schreef op 22 October 2003 @ 14:59:
Als ik naar onderstaande pagina kijk vermoed ik dat het mogelijk is om je kpn abbo kostenloos op te zeggen.

Dan gaat het mij vooral om de onderstaande tekst welke een negatieve verandering beschrijft.
Het gaat hier zoals je al aangeeft om een verandering van de tarieven, met betrekking tot de roaming. Oftwel het bellen in, binnen en vanuit het buitenland. Zoals elke provider heeft ook KPN haar eigen "algemene voorwaarden", waarmee je bij het tekenen van je GSM contract automatisch mee akkoord gaat.

In deze "algemene voorwaarden" staat ook vermeld, dat een contract alleen ontbonden kan worden indien de tarieven waarvoor je destijds hebt getekend worden verhoogd. Ook staan hierin een aantal uitzonderingen, bijvoorbeeld tarieven voor bellen in, binnen en vanuit het buitenland uitgezonderd.

Oftewel zolang de tarieven voor binnen Nederland niet wijzigen, of de wijzigingen hebben geen betrekking op jouw type abonnement (Hi Profile, Mobile, Flexibel) je hier niet onderuit kunt.

Een goed voorbeeld, is b.v. een nog recente tarief wijziging binnen de KPN Flexibel abonnementen. Had je op dat moment geen Flexibel abonnement, maar b.v. een Hi Profile abonnement, dan kon het contract niet worden ontbonden.

De regelrechte hel waar "VageGast" over praat, kun je gewoon voorkomen. Als je iets afspreekt met b.v. een medewerker van een klantenservice, vraag dan altijd naar zijn/haar naam. Zeker als je mondelinge afspraken maakt. Helaas gebeurt het al te vaak dat helpdeskmedewerkers, foute of niet geheel juiste informatie verstrekken naar klanten toe. Dit met 9 van de 10 keer, nadelige gevolgen voor de klant.

Ook bied b.v. provider Telfort de mogelijkheid om telefonisch op te zeggen. Wil je er echt zeker van zijn dat je contract word op gezegd, doe dit dat schriftelijk EN aangetekend. Zo voorkom je zinloze discussies (die win je namelijk nooit en gelijk krijgen zonder enig bewijs, lukt je nooit) en onnodige kosten.

Hou wel altijd rekening met b.v. een afkoopsom bij het voortijdig beeindigen van het contract en de eventuele opzegtermijn.

Dit verschild per provider !

Succes

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 11:38

Ginz

Trek Superfly 5 powered

VinnieWeiss schreef op 23 October 2003 @ 15:19:
Hmm mijn abbonement wordt al per eind december beeindigd. Nieuwe telefoon heb ik al, dus nu opzeggen zou van mij ook best mogen. Ach ja weer moeilijk doen bij KPN, die vonden het al niet leuk dat ik de Primafoon binnen kwam lopen en zei: "Ik zou graag mijn telefoon op willen zeggen." Zij zo: "reden?"
Ik: "Duur, geen bundel behoud, bla bla bla, dus ben ik beter af bij Dutchtone" >:)
Dan zal ik nog eens een keer mijn eerder geplaatste post opnieuw posten:
Ginz schreef op 10 October 2003 @ 11:29:
Hier nog een voorbeeld waarom Orange het naar mijn mening niet gaat halen.

Als we gaan kijken naar de 'duurste' netwerk provider, dan schijnt het zo te zijn dat we automatisch bij KPN uitkomen. Maar schijn bedriegt:

Laten we er in mijn berekening maar even vanuit gaan dat je als Orange klant 60% naar een mobiel nummer van een andere provider bel, en 40% naar een Orange nummer of naar het vaste net. En als vergelijking nemen we het Orange Free € 30 abonnement en het KPN Hi 30.

Dan gaan we nu het gemiddelde bedrag dat je per minuut moet betalen bij Orange berekenen:

40% van de gesprekken = € 0.11 p/m
60% van de gesprekken = € 0.22 p/m

Dat maakt dus een gemiddelde van € 0.176 p/m

Wat dus weer betekend, dat je met een € 30 bundel 170.45 minuten kan bellen

Met een Hi € 30 van KPN kan je 200 minuten bellen. Dat is bijna een half uur meer.

Nog een voorbeeldje

KPN kosten per SMS: € 0.15
Orange kosten per SMS € 0.22

Een verschil van € 0.07 per SMS.
En ja, dat is heel veel.

Oké, buitenland bellen dan? Dat gaat bij KPN lekker niet van de bundel af en bij Orange wel

Ja, maar bij Orange is het wel veel duurder:

Bellen vanuit Frankrijk:

Orange: € 1.20 p/m
KPN: € 1.05 (piek) & € 0.90 (dal) p/m

En zomaar een ver land gekozen, Azerbeidjan:

Orange: € 6.95 p/m
KPN: € 3.30 (piek) & € 2.59 (dal) p/m

KPN is:

Met bellen in nederland: 15% goedkoper
Met bellen in buitenland: gem. 50% goedkoper
Met SMS-en: 31% goedkoper

En als Orange nou echt zoveel meer dekking of service zou hebben??

Daarom!!!!!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Hoewel ik het met Ginz eens ben, en zelfs vrij zeker weet dat je er binnen Nederland als Orange klant nog slechter vanaf komt dan Ginz schetst, vind ik de reactie erg offtopic.
Laten we het over de mogelijke opzegging houden...

Verwijderd

Ginz heeft deels gelijk...

Je bent bij Orange inderdaad niet voordelig uit, als je veel belt en dit met een KPN Hi Profile 30, 1 op 1 gaat vergelijken. Alleen kun je niet "helemaal" een Orange free €30 vergelijken met een KPN Hi Profile 30. Niet omdat KPN zo veel goedkoper is, of omdat Orange zoveel duurder is.

Maar sommige mensen vinden de voordelen belangrijker dan het minder voordelig of duurder bellen.

"Onbeperkt je bundel meenemen kan alleen bij Orange."

"Orange is de enige waar de kosten van een sms bericht van je maandelijkse te-goed af gaan."

"Orange is de enige provider waarbij de kosten van het bellen naar, binnen, in en vanuit het buitenland van je te-goed af gaan."

"Orange is de enige provider waarbij het mogelijk is om een "sms notificatie bericht" te ontvangen, wanneer er voor een bepaald bedrag (in te stellen via de klanten service) is gebeld."

Dit zijn zo een aantal voorbeelden waarbij het voor sommige mensen, voordeliger, overzichtelijker, duidelijker kan zijn dan een andere provider.

(Nee ben geen Orange fan, heb zelf ook KPN)

• JSchut
Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 22:49:
[...]

Het gaat hier zoals je al aangeeft om een verandering van de tarieven, met betrekking tot de roaming. Oftwel het bellen in, binnen en vanuit het buitenland. Zoals elke provider heeft ook KPN haar eigen "algemene voorwaarden", waarmee je bij het tekenen van je GSM contract automatisch mee akkoord gaat.

In deze "algemene voorwaarden" staat ook vermeld, dat een contract alleen ontbonden kan worden indien de tarieven waarvoor je destijds hebt getekend worden verhoogd. Ook staan hierin een aantal uitzonderingen, bijvoorbeeld tarieven voor bellen in, binnen en vanuit het buitenland uitgezonderd.

Oftewel zolang de tarieven voor binnen Nederland niet wijzigen, of de wijzigingen hebben geen betrekking op jouw type abonnement (Hi Profile, Mobile, Flexibel) je hier niet onderuit kunt.

Een goed voorbeeld, is b.v. een nog recente tarief wijziging binnen de KPN Flexibel abonnementen. Had je op dat moment geen Flexibel abonnement, maar b.v. een Hi Profile abonnement, dan kon het contract niet worden ontbonden.

De regelrechte hel waar "VageGast" over praat, kun je gewoon voorkomen. Als je iets afspreekt met b.v. een medewerker van een klantenservice, vraag dan altijd naar zijn/haar naam. Zeker als je mondelinge afspraken maakt. Helaas gebeurt het al te vaak dat helpdeskmedewerkers, foute of niet geheel juiste informatie verstrekken naar klanten toe. Dit met 9 van de 10 keer, nadelige gevolgen voor de klant.

Ook bied b.v. provider Telfort de mogelijkheid om telefonisch op te zeggen. Wil je er echt zeker van zijn dat je contract word op gezegd, doe dit dat schriftelijk EN aangetekend. Zo voorkom je zinloze discussies (die win je namelijk nooit en gelijk krijgen zonder enig bewijs, lukt je nooit) en onnodige kosten.

Hou wel altijd rekening met b.v. een afkoopsom bij het voortijdig beeindigen van het contract en de eventuele opzegtermijn.

Dit verschild per provider !

Succes
Dus als ik je goed begrijp kan ik mijn Hi 50 abbo niet kosteloos opzeggen...
Das zou wel jammer zijn.....
Stampre schreef op 23 October 2003 @ 22:05:
volgens de mevrouw van de kpn heldesk binnen tweee weken na bekend making van de nieuwe tarieven.
Heeft ze ook bevestigd dat het deze keer kan?

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 23:11
Ik heb een vraagje. Als je je abo opzegt (in mijn geval kpn 120) met als reden kostenverhoging, is het dan nog mogelijk om je nummer te porteren naar een andere provider?

Ik zag namelijk dat er een hele leuke Orange actie is op internet (loopt al draadje over), kan ik dan van die actie gebruik maken terwijl ik toch mijn nummer behoudt?

En als ik toch aant vragen ben: :P Je moet een nieuw abo (of het nou internet of in de winkel is) al aanvragen 3 maanden voor je oude abo afloopt? En je moet het niet zelf opzeggen maar dat moet je je nieuwe provider laten doen he? :)

.... Ik weet het ook niet

• Vincentio
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 23:20:
Ginz heeft deels gelijk...

Je bent bij Orange inderdaad niet voordelig uit, als je veel belt en dit met een KPN Hi Profile 30, 1 op 1 gaat vergelijken. Alleen kun je niet "helemaal" een Orange free €30 vergelijken met een KPN Hi Profile 30. Niet omdat KPN zo veel goedkoper is, of omdat Orange zoveel duurder is.

Maar sommige mensen vinden de voordelen belangrijker dan het minder voordelig of duurder bellen.

"Onbeperkt je bundel meenemen kan alleen bij Orange."

"Orange is de enige waar de kosten van een sms bericht van je maandelijkse te-goed af gaan."

"Orange is de enige provider waarbij de kosten van het bellen naar, binnen, in en vanuit het buitenland van je te-goed af gaan."

"Orange is de enige provider waarbij het mogelijk is om een "sms notificatie bericht" te ontvangen, wanneer er voor een bepaald bedrag (in te stellen via de klanten service) is gebeld."

Dit zijn zo een aantal voorbeelden waarbij het voor sommige mensen, voordeliger, overzichtelijker, duidelijker kan zijn dan een andere provider.

(Nee ben geen Orange fan, heb zelf ook KPN)
En dat zijn nou precies de redenen dat ik voor Orange kies, omdat ik een gratis foon wilde en dus een duur abo moest afsluiten. En dat bundel tegoed? Dat gaat in de vakanties altijd op >:) (Vooral als me pa 2x autopech heeft. :+)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zjemm schreef op 23 October 2003 @ 22:18:
lijkt mij ook een beetje onwaarschijnlijk

denk dat ik kpn morgen maar ff bel
Al resultaat ?

Verwijderd

Chaser, anders bel je KPN toch zelf ook even...

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 19:59:
Chaser, anders bel je KPN toch zelf ook even...
Of je kijkt zelf ff in het systeem:
http://www.securitydatabase.net/mirror/wiskid.kpn-mobile.nl/

• Zjemm

Zjemm

...

nee vandaag niet aan toe gekomen

opensecure.nl

• JSchut
REGEL BIJ TARIEFSVERHOGINGEN
Indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden niet wenst te accepteren, kan hij de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden. De opzegging dient tijdig te geschieden. De opzegging wordt door KPN Mobile uitsluitend als tijdig geaccepteerd indien de mededeling voor de laatstgenoemde datum bij KPN Mobile is ontvangen. Ten aanzien van wijziging van tarieven geldt het in dit lid bepaalde uitsluitend voor zover de tariefwijzigingen per saldo een hoger tarief voor de Contractant meebrengen (zie algemene voorwaarden: Artikel 27.4 (PDF)).

• Zjemm

Zjemm

...

ja en?

opensecure.nl

• wicher|IA
Chaser2600 schreef op 23 October 2003 @ 22:14:
Dus...
Als ik nu een abbo met telefoon haal zou ik het na 1 november op kunnen zeggen?
Immers de tarieven zijn nu nog niet bekend.
Dit zou eigenlijk wel te mooi om waar te zijn :+
Hee inderdaad.

Het feit dat ze al wel hebben aangegeven dat ze gaan wijzigen, maar nog niet wat de nieuwe tarieven zijn, levert wel een leuke situatie op.
Misschien kan het nu inderdaad zo zijn dat je nu een abo kan afsluiten en er sowieso per 1 nov weer vanaf. :)
mbvisiontt schreef op 24 October 2003 @ 08:18:
Ik heb een vraagje. Als je je abo opzegt (in mijn geval kpn 120) met als reden kostenverhoging, is het dan nog mogelijk om je nummer te porteren naar een andere provider?
Ja, maar ik zou wel opschieten, omdat voor het eea wel wat tijd nodig is.
Ik zag namelijk dat er een hele leuke Orange actie is op internet (loopt al draadje over), kan ik dan van die actie gebruik maken terwijl ik toch mijn nummer behoudt?
In principe kan het, en moet KPN sowieso meewerken. Het kan echter wel dat Orange niet wil meewerken (bij die ene aanbieding).
En als ik toch aant vragen ben: :P Je moet een nieuw abo (of het nou internet of in de winkel is) al aanvragen 3 maanden voor je oude abo afloopt? En je moet het niet zelf opzeggen maar dat moet je je nieuwe provider laten doen he? :)
De regel is/was voor nummerportatie altijd dat je dat 3 maanden tevoren moest aanvragen ja.
Echter, per 1 oktober zijn er vanuit de Opta nieuwe regels aan gelden, waardoor het sneller moet (10 dagen).
Sowieso, 3 maanden heb je natuurlijk niet nu. Ik zou zeggen: bel ze gewoon even (KPN en Orange). Toen ik in juni van KPN naar Vodafone wilde (om dezelfde reden als nu) was de termijn officieel nog 3 maanden, maar toch ik met Vodafone belde gaven ze aan het in principe wel in 8 dagen te kunnen.

• flipjevandejam
Laten we even ontopic blijven, namelijk het hebben over de mogelijkheid tot opzeggen.

Ik vraag me nl. nog steeds af of dat de eurocall tarieven e.d. (tarieven naar het buitenland) ook vallen onder het veranderen van "de tarieven" en dus of je op basis daarvan op kan zeggen. Ik kan me nl. herinneren dat dit in het verleden moeilijk/niet mogelijk was.

• Zjemm

Zjemm

...

volgens kpn (net gebeld) geld dit alleen voor felxibel abbo's en niet voor de rest.

dus helaas

opensecure.nl

Verwijderd

wicher schreef op 24 oktober 2003 @ 23:58:
De regel is/was voor nummerportatie altijd dat je dat 3 maanden tevoren moest aanvragen ja.
Echter, per 1 oktober zijn er vanuit de Opta nieuwe regels aan gelden, waardoor het sneller moet (10 dagen).
Sowieso, 3 maanden heb je natuurlijk niet nu. Ik zou zeggen: bel ze gewoon even (KPN en Orange). Toen ik in juni van KPN naar Vodafone wilde (om dezelfde reden als nu) was de termijn officieel nog 3 maanden, maar toch ik met Vodafone belde gaven ze aan het in principe wel in 8 dagen te kunnen.
Deze nieuwe regels gelden vanaf 1 oktober dan wel voor nummerportaties, maar let wel op dat KPN en Vodafone hier allebij NIET aan meewerken !
wicher schreef op 24 oktober 2003 @ 23:58:
Misschien kan het nu inderdaad zo zijn dat je nu een abo kan afsluiten en er sowieso per 1 nov weer vanaf
Dat zou wel erg mooi zijn he ? Reken er in iedergeval maar niet op, bij een tariefwijziging veranderen ook 9 van de 10 keer de algemene voorwaarden en anders worden ze aangepast.

• wicher|IA
flipjevandejam schreef op 25 October 2003 @ 02:11:
Ik vraag me nl. nog steeds af of dat de eurocall tarieven e.d. (tarieven naar het buitenland) ook vallen onder het veranderen van "de tarieven" en dus of je op basis daarvan op kan zeggen. Ik kan me nl. herinneren dat dit in het verleden moeilijk/niet mogelijk was.
Huh?

Logischerwijs vallen deze tarieven ook onder 'de tarieven'.
Als dit geen recht zou geven op te zeggen zou dat een rare klotestreek zijn.
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 11:31:
Deze nieuwe regels gelden vanaf 1 oktober dan wel voor nummerportaties, maar let wel op dat KPN en Vodafone hier allebij NIET aan meewerken !
Zijn ze dan niet verplicht mee te werken???
Dit neem overigens niet weg dat Vodafone zelf zegt maar 8 dagen nodig te hebben voor nummerportatie.
Dat zou wel erg mooi zijn he ? Reken er in iedergeval maar niet op, bij een tariefwijziging veranderen ook 9 van de 10 keer de algemene voorwaarden en anders worden ze aangepast.
Volgens mij veranderen meestal echt alleen de tarieven hoor.
Dat maakt hier echter niet uit: de evt nieuwe voorwaarden gelden nu nog niet.

Verwijderd

wicher schreef op 25 oktober 2003 @ 11:44:
Logischerwijs vallen deze tarieven ook onder 'de tarieven'.
Als dit geen recht zou geven op te zeggen zou dat een rare klotestreek zijn.
Rare klote streek ? Misschien, maar in de algemene voorwaarden (35 pagina's A4) staan altijd uitzonderingen. Dit is er zo een.
Zijn ze dan niet verplicht mee te werken???
Dit neem overigens niet weg dat Vodafone zelf zegt maar 8 dagen nodig te hebben voor nummerportatie.
Verplicht of niet verplicht, ze weigeren hier aan mee te werken. Over de 8 dagen, dit kan zelfs binnen 1 dag.
Volgens mij veranderen meestal echt alleen de tarieven hoor.
Dat maakt hier echter niet uit: de evt nieuwe voorwaarden gelden nu nog niet.
Algemene voorwaarden veranderen vaker dan je denkt, of doorhebt. KPN heeft haar algemene voorwaarden dit jaar nog zeker 4 keer aangepast.

• flipjevandejam
Maar op zich zou ik dus nu een fax kunnen sturen naar KPN dat ik niet akkoord ga met de tariefswijzigingen van 1 november en dat ik daarom wil opzeggen.

Ik heb namelijk een Flexibel abonnement, waarom is het eigenlijk alleen voor Flexibel abo's?
Heeft verder iemand dit al gechecked bij de KPN KlantenService?

/\/\/\

Ik heb dus net een kwartier lang aan de telefoon gezeten met de KS, want die vrouw kon het telkens maar niet vinden hoe je bij die site kon komen.

Nu heeft zij me dus bevestigd dat het mogelijk is om op te zeggen ivm. tariefswijziging van 1 november als je een Flexibel abo hebt.

Zij gaf nog wel aan dat het verstandig is om even de link en het resp. stukje erbij te zetten op basis waarvan je opzegt.

[ Voor 43% gewijzigd door flipjevandejam op 25-10-2003 14:37 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

oei ik heb zelf Flexibel Allround met I-mode..

ik denk dat ik ook maar eens even ga opzeggen :)

heb net voor een jaar verlengd voor die Nec 341i
maar die heb ik dan lekker zonder dat dure abo :P

kan ik weer op zoek gaan naar een nieuw (goedkoper) abo met nieuw toestel..
zoals de Samsung E700 ! :D

KPN, bedankt ! >:)

ff maandag bellen met de klantenservice.. kijken wat ze me kunnen bevestigen..
heb toch liever persoonlijk ook nog een bevestiging.. :*)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 12:23 ]

Verwijderd

net even gebeld met de kpn klantenservice,
mevrouw vertelt me dat dit alleen geldt voor groepsabonnementen :? :?

En dus niet voor mijn betreffende Flexibel Allround abo.

Dit vind ik zelf erg vreemd, aangezien er op de betreffende link niks staat over groepsabonnementen of wat dan ook.

Ik heb afgesproken dat zij mij terugbelt met meer informatie hierover..
tis dus maar even afwachten, maar heb het gevoel dat ze me proberen af te schepen.

Kan iemand met ook een flexibel abo dit bevestigen????

Zou zonde zijn om zo'n kans voorbij te laten gaan.

• flipjevandejam
Ja logisch dat ze je probeert af te schepen, ze verdienen immers geld aan je!!!
Verder heb ik toch net notabene nog voor je bevestigd dat het mogelijk om op te zeggen met flexibel abonnement?!?!!!! :/ :/

Ik weet niet wat voor verhaal je opgehouden hebt tegen haar, maar je kan dus gewoon een fax sturen met daarin een referentie naar het resp. stukje op hun site (evt. met link) en dat je op basis daarvan opzegt, klaar.

Verwijderd

heb alweer teruggebeld..

en nu bleek het ineens 'in onderzoek te zijn'

oftewel ze wachten tot de termijn voorbij is.. zometeen even mn brief op de post doen 8)

//

nog een keer gebeld voor het goeie adres / faxnummer,
hij vertelde me dat het zeker weten wel mogelijk is, maar dat ze worden geinstrueerd om zeer zeer terughoudend te zijn en te doen alsof het niet mogelijk is :) Blijkbaar was diegene niet zo blij met zijn baantje bij de KS :)

je moet dus simpelweg een officiele brief opstellen met daarin de reden, artikel op grond waarvan je opzegt, eventuele nummerbehoud (pas op dat je hierin ook zet dat je OOK opzegt indien geen definitieve aanvraag voor nummerbehoud wordt ontvangen door KPN, normalerwijs wordt de opzegging dan ingetrokken! )
brief ondertekenen,

Daarnaast nog een print van de link gepost door de TS ,
en een kopie van identiteitsbewijs.

mijn brief is in ieder geval nu aangetekend verstuurd!
nu maar es afwachten >:) >:)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 14:46 ]

• JSchut
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 13:59:
heb alweer teruggebeld..

en nu bleek het ineens 'in onderzoek te zijn'

oftewel ze wachten tot de termijn voorbij is.. zometeen even mn brief op de post doen 8)

//

nog een keer gebeld voor het goeie adres / faxnummer,
hij vertelde me dat het zeker weten wel mogelijk is, maar dat ze worden geinstrueerd om zeer zeer terughoudend te zijn en te doen alsof het niet mogelijk is :) Blijkbaar was diegene niet zo blij met zijn baantje bij de KS :)

je moet dus simpelweg een officiele brief opstellen met daarin de reden, artikel op grond waarvan je opzegt, eventuele nummerbehoud (pas op dat je hierin ook zet dat je OOK opzegt indien geen definitieve aanvraag voor nummerbehoud wordt ontvangen door KPN, normalerwijs wordt de opzegging dan ingetrokken! )
brief ondertekenen,

Daarnaast nog een print van de link gepost door de TS ,
en een kopie van identiteitsbewijs.

mijn brief is in ieder geval nu aangetekend verstuurd!
nu maar es afwachten >:) >:)
ok het is dus mogelijk!
Maar is het nou alleen voor flexibel.... of kan het met HI ook :?

Verwijderd

de tarieven voor bellen buiten de eurozone worden verhoogd voor zowel HI als Flexibel als zelfs PREPAID.

dus in principe moet dit mogelijk zijn.

(lijkt me leuk als je opbelt om je prepaid op te zeggen :P)

maar ja het wordt wel heel kort dag nu. De opzegging moet voor 1 november binnen zijn volgens de AV :? :? :?

• flipjevandejam
Nee, de tariefswijzigingen gaan per 1 november in, je kan daarna nog aangeven (15 of 30 dagen volgens mij) dat je op basis daarvan wilt opzeggen.

Je kan je brief dan faxen naar 0800 099 1175 en 050 5518974 (dit laatste is het directe faxnummer van de afdeling Opheffingen).

Hieronder mijn opzegbrief voor mijn luie medemens:
Aan: KPN Afdeling Opheffingen

Geachte heer/mevrouw, Maarssen, 28-10-2003

Onlangs bereikte mij het bericht dat de tarieven voor Flexibel abonnementen van KPN Mobile worden gewijzigd per 01-11-2003.
Dit heb ik van de website van KPN, namelijk via deze link:

Om duidelijk te maken waarop ik me baseer quote ik hieronder een stukje van de tekst:

De tarieven van uitgaande gesprekken in het buitenland naar landen buiten Europa wijzigen ook. De prepaid- en abonnementstarieven voor bellen in landen buiten de Eurozone stijgen maximaal zeven procent.

Voor bevestiging heb ik ook nog met een medewerker van de KPN Mobile helpdesk gebeld, deze heeft mij na wat uitzoeken bevestigd dat dit inderdaad om een tariefswijziging gaat die ook voor mijn abonnement geld (overigens voor alle Flexibel abonnementen).

Ik ga niet akkoord met deze nieuwe tarieven en wens dus mijn abonnement per 01-11-2003 te laten beëindigen naar aanleiding van punt 1:16.4 uit de Algemene Voorwaarden waarvoor ik getekend heb.

Het gaat hier om telefoonnummer 06 53 53 39 51, met een KPN Allround Economy abonnement.

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

flipjevandejam schreef op 28 October 2003 @ 20:06:
Nee, de tariefswijzigingen gaan per 1 november in, je kan daarna nog aangeven (15 of 30 dagen volgens mij) dat je op basis daarvan wilt opzeggen.
[...]
Volgens de algemene voorwaarden, artikel 1:16:4

Artikel 1:16:4 Wijziging van voorwaarden en tarieven:
Indien een contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden of tarieven, die betrekking heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst te accepteren, kan hij de overeenkomst met betrekking tot die Dienst schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen.

dus snel zijn ! >:)

• JSchut
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 19:33:
de tarieven voor bellen buiten de eurozone worden verhoogd voor zowel HI als Flexibel als zelfs PREPAID.

dus in principe moet dit mogelijk zijn.

(lijkt me leuk als je opbelt om je prepaid op te zeggen :P)

maar ja het wordt wel heel kort dag nu. De opzegging moet voor 1 november binnen zijn volgens de AV :? :? :?
mmmm ik vraag me echt af of het met HI ook kan....
Morgen nog maar ff kijken en dan maar ff faxen (is het tenminste optijd binnen)
Ik zal er gewwon wel duidelijk kosteloos inzetten, zodat ze me niet achteraf kunnen bestoken met afrekeneingen....

Verwijderd

ok, iemand al een reply gehad op zn brief?
of misschien al afgesloten?

er stond in principe per 1 november in..
wel is het zo dat dat een zaterdag was, en de afdeling opzeggingen is op die dag niet aanwezig volgens KS

ben es benieuwd maandag..
anders wordt het weer bellen >:)

Verwijderd

*kick*

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:48

GaMbiNo

1337

Zou leuk zij als ik zo van mijn HI abbo afkan. :)
Ik heb namelijk nog een abbo voor zo'n anderhalf jaar en dan kan ik met mijn Nokia 6610 lekker weer een prepaid ofzo nemen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door GaMbiNo op 06-11-2003 12:06 ]

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:05

tismij

???

Voor 1 november heb ik een fax gestuurd met het verzoek tot beeindiging van mijn contract wegens tariefswijziging.

Heb nu een wazige brief gehad van de KPN waarin staat dat ik moet bewijzen dat ik de afgelopen 3 maanden in het buitenland heb gebeld.
En dat ik nu duurder af ben als ik in het buitenland ga bellen (schijnt maar voor sommige lande te gelden).
Als ik dat niet doe kan mijn abo. niet worden opgezegd.

Kunnen ze dit eigenlijk wettelijk hard maken ?
Slaat toch nergens op dat je in het buitenland moet hebben gebeld, het gaat er toch om dat er een tariefswijziging is en dat is reden tot beeindiging.

Iemand anders ook zo'n brief gehad.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Verwijderd

Bij mij hebben ze gewoon op 13 november mn abo afgesloten.
geen bevestiging gehad of niks.

Terwijl er een aanvraag voor nummerbehoud liep.
Orange belde mij op met de mededeling dat het nummer was afgesloten bij kpn dus dat ze daarom geen nummerbehoud konden toepassen.

Tenzij ik opnieuw liet aansluiten met aansluitkosten erbij blabla etc.

Ik merk het wel als ik nog iets van KPN hoor.
Ik ben allang blij met mn nieuwe Orange Abo 8) 8)

Ik heb in principe gewoon als reden opgegeven dat ik stage ging lopen in het buitenland over niet afzienbare tijd en dat dat de reden was.

Was blijkbaar genoeg voor ze :P

leugentje om bestwil.
tismij schreef op 14 november 2003 @ 10:50:
Voor 1 november heb ik een fax gestuurd met het verzoek tot beeindiging van mijn contract wegens tariefswijziging.

Heb nu een wazige brief gehad van de KPN waarin staat dat ik moet bewijzen dat ik de afgelopen 3 maanden in het buitenland heb gebeld.
En dat ik nu duurder af ben als ik in het buitenland ga bellen (schijnt maar voor sommige lande te gelden).
Als ik dat niet doe kan mijn abo. niet worden opgezegd.

Kunnen ze dit eigenlijk wettelijk hard maken ?
Slaat toch nergens op dat je in het buitenland moet hebben gebeld, het gaat er toch om dat er een tariefswijziging is en dat is reden tot beeindiging.

Iemand anders ook zo'n brief gehad.

Verwijderd

Ik heb gisteren een brief gehad dat mijn abonnement per 28 januari wordt ontbonden (3 maanden opzegtermijn) en dat ik een faktuur ontvang voor de resterende maanden . Heb gevraagd om kosteloze opzegging, dus ik ga mooi niet betalen. Iemand nog meer deze brief gekregen? Als er mensen zijn die op hebben kunnen zeggen zonder deze afkoopsom of al afgesloten zijn, willen die mij dan hun nummer geven, dan kan ik dat doorgeven bij de KS.

Edit: Mijn abonnement is per 1 november 2003 kostenloos beeindigd....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 14:13 ]

Pagina: 1