Toon posts:

Windows 2000 Prof inlog script

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, na lang zoeken hiero en ook met onze grote vriend google gezocht te hebben, heb ik helaas geen passend, easy oplossing voor mijn probleem gevonden !

Het probleem is als volgt:
We Hadden hier 30 windows 98 pc`s die met een login script netjes een standaard achtergrond kregen en aan de standaard netwerk schijven gekoppeld werden :*)

Nu hebben we de 30 pc`s allemaal op windows 2000 prof gezet en ook het inlog script aangepast B) Maar helaas kan ik nergens geen easy code vinden om de standaard achtergronden te laden....De code voor de standaard netwerk schijven is onveranderd gebleven en werkt perfect _/-\o_

Nu heb ik hier al gezocht en ook al met kix geprobeerd maar ik vindt het allemaal veel te omslachtig...

Het inlog script is gewoon een batch bestand dat gekoppeld is aan de usernaam en dus na inkloppen van naam + ww geladen wordt... Is er geen code die ik in dat batch bestand kan laden waardoor iedereen een standaard achtergrond krijgt??

Alvast bedankt

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:01

McMiGHtY

- burp -

Waar loggen ze op in/aan?

Verwijderd

Kijk eens naar de mogelijkheden van policies!

Verwijderd

Je zou ook de register instellingen kunnen aanpassen tijdens het inloggen:
code:
1
2
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"Wallpaper"="\\server\share\background.bmp"

Je zou dit in een reg filetje kunnen gieten en dan opststarten met regedit -s bestandje.reg (via een batch file ofzo)

Verwijderd

Het is idd goed mogelijk om dit via policies te doen. Dit wordt bij ons ons ook gedaan, en werkt nog steeds als een speer.