Toon posts:

[W2K] welke rechten voor gebruik digicam??

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een digitale camera (Nikon Coolpix 990) aan de praat krijgen via een seriele verbinding op een vd werkstations hier. Bij ons zijn alle users "gewone" users. Dat is nou eenmaal de policy hier.....
Om de camera te installeren heb ik de betreffende user eerst lokale admin gemaakt, en vervolgens onder zijn account de camera succesvol geinstalleerd.
Echter, toen ik deze user weer uit de lokale admin groep had gegooid, krijg ik een connection error, wanneer ik de camera wil benaderen via de software. (Nikon View versie3). Blijkbaar heb ik dus onvoldoende rechten als user, om de camera te benaderen via de compoort (com2)....... :?
Ik heb de user nu(tijdelijk) hoofdgebruiker gemaakt, want zo werkt t wel....
In welke richting moet ik dit nu gaan zoeken? Rechten op mappen geven is t niet, want t is echt een connection error, en bovendien, heb ik de user op de Nikon map in program files voor alle zekerheid schrijfrechten gegeven.
Google levert mij tot nu toe niks op, maar eventuele zoektips zijn natuurlijk altijd welkom.
Ik weet t ff niet meer....... :|

Verwijderd

Topicstarter
*kick*
8)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

plaats de user in de group "powerusers" zoek eerst wel even zelf uit wat deze group allemaal kan.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 23 October 2003 @ 10:05:
plaats de user in de group "powerusers" zoek eerst wel even zelf uit wat deze group allemaal kan.
Had ik al gedaan, en dat werkt, maar dit wil ik liever niet zo houden.
Vandaar dat ik een workaround zoek.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

je kunt de user met policies dichttimmeren maar ik denk dat Power Users wel de minimale group is waar hij/zij in moet zitten.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 23 October 2003 @ 11:35:
je kunt de user met policies dichttimmeren maar ik denk dat Power Users wel de minimale group is waar hij/zij in moet zitten.
Zou kunnen natuurlijk......maar dan snap ik nog niet WELKE restrictie(s) er nou voor zorgt dat ie de camera niet mag benaderen......T enige dat ie doet is contact leggen met een apparaat......ik kan hier niet bij.... 8)7
hij zit bij die actie toch niks in de registry te wijzigen ofzo......dan zou ik t begrijpen..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
*laatste kick*
Is er nog iemand die hier iets zinnigs over te vertellen heeft?
Anyone?? Nee?........snik.
Pagina: 1