Toon posts:

Koelelementje los van chip bij Ti4200

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.. ik hoorde laatst wat rammelen :| in de computer.

Kijk ik, bleek het zo'n goudkleurig koelingsplaatje te zijn die van de videokaart afgevallen is. ;( (Gaat om een GeForce Ti4200 8xagp 128mb)
Het betreft dus zo'n gebogen plaatje die via geleidingspasta aan een paar chipjes vast zit om te koelen. Het lijkt me niet dat dit veel scheelt en zal dus ook niet erg zijn om er even van af te liggen. :O Maar goed..

De vraag: Hoe zit dit op die chips vast? Met geleidingspasta EN lijm.. of zit te lijm rond de randjes? Het zit namelijk aan de onderkant, dus moet wel goed vast zitten.

Thanx in advance.

B)

Verwijderd

Waarschijnlijk zitten ze vast met temperatuur geleidende lijm.
Artic thermal adhersive bijvoorbeeld, zalman heeft ook zoiets.

Het maakt waarschijnlijk geen klap uit. Meeste videokaarten word geheugen niet gekoelt, ook op meeste ddr modules niet.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Ik denk niet dat ze die dingen er voor niets op hebben zitten hoor ;)
Er is lijm+Koelpasta in 1, maar weet de naam ff niet... 8)7

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee waar ik dit dan, liefst goedkoop, kan halen. Heb in ieder geval al geprobeerd bij een electronica zaak, myCom en Computerland. Zij weten het ook allemaal niet.

mvg Bas

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Conrad heeft een warmtegeleidende lijm in zijn assortiment, als ik het me goed herinner. Zoek maar ff op hun site (www.conrad.nl).
Hoe dan ook lijkt me die extra koeling voor het memory niet noodzakelijk. Ik zou gewoon de machine eens lekker laten draaien (draai eens wat 3DMark ofzo) en voel aan de memory chips. Als ze niet te heet worden kun je het koelplaatje er gewoon af laten.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
Het spul dat je nodig hebt heet adhesive: http://www.tweakers.net/pricewatch/21649?Landfilter=Benelux. Maar het zal idd waarschijnlijk niet eens noodzakelijk zijn...

tvw

Pagina: 1