Toon posts:

[WinXP] NTLDR missing *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een verse installatie geeft hij aan dat dit bestand ontbreekt. Vreemd want hij zou dit topch gewoon moeten kopieren van de cd. Paar keer vaker geprobeerd maar dit blijft het geval. Overigens is dit niet als je de xp cd erin laat zitten en toch gewoon van hd opstart. Andere cd gebruikt, andere drive gebruikt, beide zelfde resultaat. Kan het bestand ook niet vinden op een ander systeem om vervolgens in repairmode er op te zetten. Wat nu te doen?

Verwijderd

booten van xp cd en dan via repair kiezen voor fixboot ,
dat zou het moeten oplossen

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:22
Niet toevallig een diskette in je computer zitten :? Dan krijg je deze melding nml. ook..

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51
ik vrees ook dat Masch gelijk heeft. Anders inderdaad doen wat ACAB zegt, ff de boatloader repareren.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Topicstarter
Fixboot heb ik al geprobeerd, heeft niet geholpen helaas. Er zit geen diskette in, heb die krengen niet eens meer. >:)

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51
't lijkt wel of je hele MBR naar de klote is. Wellicht dat fixen?

Anders misschien:
code:
1
fdisk /mbr

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
Heb je windows xp geinstalleerd op een partitie die niet aktief is?want dan gaat het ook fout....

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
party42 schreef op 22 October 2003 @ 15:15:
't lijkt wel of je hele MBR naar de klote is. Wellicht dat fixen?

Anders misschien:
code:
1
fdisk /mbr
Lijkt me niet aan de orde Party42.... Die fix optie is een goede kans (kies dan
niet voor Automatisch, maar voor Handmatig want dan pakt die nog iets meer mee!)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 14:58:
Fixboot heb ik al geprobeerd, heeft niet geholpen helaas. Er zit geen diskette in, heb die krengen niet eens meer. >:)

Zou je ajb even kunnen aangeven wat je nog meer al hebt geprobeerd? Scheelt ons niet-nuttige suggesties doen ;)

Check in ieder geval Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. , [google=xp ntldr site:support.microsoft.com] en natuurlijk de eerdere topics hierover. De search is nog niet uptodate (zie Mededelingenforum), maar er staan al gruwelijk veel tips over :P

Geen diskettestation: je kunt als je die hebt ook een USB key gebruiken, bijv. een bootable (DOS) CD maken of idd vanaf de XP CD zelf booten naar de recovery console.

Hoe dan ook SA --> Windows Operated Systems omdat het over je OS gaat, plus een forse titeledit volgens de WOS Policy, zodat het wat duidelijker is waar het om gaat ( NTLDR zegt wat weinig, bijv., over welk OS het gaat) :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Vraag me niet hoe maar na installatie acht doet hij het ineens wel. Bednkt voor de tips in ieder geval.

Overigens gign het over xp, ik had het ook over een xp cd. In de search stond niets waar ik iets aan had, alleen voornamelijk voor andere os.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 17:10 ]

Pagina: 1