[OC] Ti83 overclock software...?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hoi

ik wil dus heel graag mijn Ti83 (grafische rekenmachine) overklokken... Dat ding is best wel traag en hij zou wel een snelheidboost kunnen gebruiken :D. Ik heb bij google gezocht en kon alleen maar op hardware-achtige manieren.
Dus dat je iets moet solderen enzo. Ik snap daar dus echt niks van en ik dacht is er misschien iemand die overclock software heeft voor de Ti83? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen..

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als het bestond was het vast wel te vinden via Google. Bovendien is dit volgens mij niet eens mogelijk, aangezien een TI-83 niet met een klokgenerator werkt maar hij haalt zijn klokfrequentie uit een condensator die steeds opgeladen en ontladen wordt (daarom wordt de rekenmachine ook langzamer als de batterijen bijna leeg zijn). Door er een kleinere condensator op te solderen wordt deze sneller opgeladen en ontladen en krijgt de rekenmachine een sneller kloksignaal en dus werkt ie sneller.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Het overclocken van een Ti 83 kan je http://spacex.williams-net.org/ti/ti-boost/ti83.htm hier meer over lezen.
Softwarematig OCen zit er niet in, er is geen sprake van een klokgenerator zoals Demoniac al uitgebreid weet te verwoorden.

Dit topic is gesloten.