Toon posts:

[XEON] Verschillende varianten?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje rondgezocht op de forums en zo evenals de pricewatch. Nu zijn er een aantal verschillende versies. Ik vroeg mij af wat de verschillen zijn.

Xeon (normaal) zou te verwachten zijn dat dit de niet multiprocessor variant is maar een aantal topics verwijzen gewoon naar deze proc als dual proc.

Xeon MP is te verwachten als SMP proc....maar hoor of zie verder nooit iets over.

Xeon PIV is een variant op de P4 zoals de P4EE? Maar ook te gebruiken in SMP omgeving? Bijvoorbeeld met PC-DL van Asus?

8)7 <---- confused

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 14:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

(jarig!)
De normale Xeon is te gebruiken in dual processor configuraties, de Xeon MP is gebruiken in multi-processor configuraties (4-way en hoger).

Een 'Xeon PIV' bestaat niet als officiële merknaam. De Xeon is gebaseerd op dezelfde 'Netburst' core als de Pentium 4. De Xeon MP heeft een L3 cache wat de Pentium 4 niet had. Sinds enige tijd is de L3 cache ook verkrijgbaar op bepaalde modellen van de de Xeon 'DP' (Xeon 3,06GHz 1MB L3) en de Pentium 4 (P4 Extreme Edition).

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het allemaal goed begrijp is de MP totaal niet geschikt voor dual machine's. Of in ieder geval zonder nut. Voor de beste performance in een dual xeon is dus de DP variant met L3 ( welke gebaseerd was/is op de p4 ).

Ok. Bedankt ;)