[cms] typo3 vs mambo

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Ik ben voor mezelf aan het uitpluizen wat het beste CMS voor mij is. Na een eliminatie trajectje ben ik tot de conclusie gekomen dat er 2 CMS'en voor mij overblijven, namelijk typo3 en mambo.

Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaring is met deze systemen (liefst van mensen die met beide hebben gewerkt) en wat jullie mij aanraden te gebruiken. Mijn website gaat bestaan uit deze hoofd onderdelen:
-Nieuws
-Eigen artikelen
-Forum
-Winkel
(nu ik dit zo neer lees lijkt het wel of ik het over t.net heb :) )

Daarnaast vind ik het belangrijk dat er een goed user systeem in zit (er moet een goed verschil zijn tussen gewone gebruiker, auteur van artikelen, redacteur voor het keuren van artikelen en admin (mag alles)).

[edit]
Nog een tip voor de mensen die zelf opzoek zijn naar een CMS kijk eens op http://www.opensourcecms.com/

[ Voor 9% gewijzigd door Liqued op 22-10-2003 16:05 ]

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
*kick*
Er zijn toch wel mensen op dit forum te vinden die ervaring hebben met deze CMS'en?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Ik gebruik zelf momenteel DotNetNuke (wat ook free is trouwens) wat draaid onder iis / ms sql mbv asp.net, ik heb ook rond lopen zoeken naar een goed cms, en bij deze wil ik je nog even bedanken voor de link van opensourcecms :)

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 08:38
Ik ben zelf voor TYPO3 gegaan. De leercurve is in t begin wel wat hoger dan met Mambo, maar TYPO3 is veel krachtiger en uitgebreider.
Neem eens een kijkje op www.typo3.org dan zie je dat de ontwikkeling van dit project goed op gang is. Veel bedrijven in Duitsland werken er mee. Daar is het echt goed bekend.
De dingen waar je het over hebt zijn zo te maken in TYPO3 met de beschikbare extensies.

Verwijderd

kijk maar eens op www.mamboportal.com , www.mambers.com en www.mambohut.com en trek je conclusies :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OK, zal ik doen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.