Beste Lui,
Even tegen de normale gang van zaken in. Normaal post ik vragen of probeer soms antwoorden op vragen te posten , maar nu post ik voordat er een vraag is.
Ik weet dat er laatst een topic was over "goedkoop" back-uppen. Hierin is ook even gesproken NTBackup.
---
Even kort eerst iets over NTBackup en Windows 2003 en Exchange. W2K3 maakt zoals bekend, gebruik van Shadow Copies. NTBackup zal alvorens deze gaat back-uppen van bestanden (lees goed: bestanden) het systeem voorbreiden om via Shadow Copy Methodiek te back-uppen. Dit zorgt er voor dat files in een 'bezig met back-up' status worden geplaatst. Zo ook de Exchange Database files.
Wanneer men gebruik wil maken van online backups via NTBackup, is men verplicht dit in twee stappen te doen. Eerst de bestanden en daarna pas Exchange. Online back-up kan niet uitgevoerd worden wanneer NTBackup ook files back-upd aangezien Exchange dan denkt dat deze al in een back-up operatie bezig is en zal om die reden weigeren een online back-up uit te voeren.
---
Omdat er vorige keer ook gesproken is over het ontbreken van rapportage mogelijkheden van NTBackup, ben ik een beetje aan het surfen geweest en een beetje aan het testen geweest. Resultaat. Automated en Reporting NTBackup!
---
Even voor de geïnteresseerden:
- "Dagelijkse Backup - Exchange.bks" -> Selectie van ALLEEN Exchange
- "Dagelijkse Backup - Files.bks" -> Selectie van de Files en SystemState
- "Blat" -> Pak google erbij er doe een search naar 'Blat'
- "Compaq AIT 35 GB IDE drive" -> Onze back-up unit
- Tapes worden genoemd naar de dag dat het back-up process is gestart.
---
Hoop dat het voor enkelen onder jullie nuttig was.
Greetz,
Zoetjuh
Even tegen de normale gang van zaken in. Normaal post ik vragen of probeer soms antwoorden op vragen te posten , maar nu post ik voordat er een vraag is.
Ik weet dat er laatst een topic was over "goedkoop" back-uppen. Hierin is ook even gesproken NTBackup.
---
Even kort eerst iets over NTBackup en Windows 2003 en Exchange. W2K3 maakt zoals bekend, gebruik van Shadow Copies. NTBackup zal alvorens deze gaat back-uppen van bestanden (lees goed: bestanden) het systeem voorbreiden om via Shadow Copy Methodiek te back-uppen. Dit zorgt er voor dat files in een 'bezig met back-up' status worden geplaatst. Zo ook de Exchange Database files.
Wanneer men gebruik wil maken van online backups via NTBackup, is men verplicht dit in twee stappen te doen. Eerst de bestanden en daarna pas Exchange. Online back-up kan niet uitgevoerd worden wanneer NTBackup ook files back-upd aangezien Exchange dan denkt dat deze al in een back-up operatie bezig is en zal om die reden weigeren een online back-up uit te voeren.
---
Omdat er vorige keer ook gesproken is over het ontbreken van rapportage mogelijkheden van NTBackup, ben ik een beetje aan het surfen geweest en een beetje aan het testen geweest. Resultaat. Automated en Reporting NTBackup!
---
Even voor de geïnteresseerden:
- "Dagelijkse Backup - Exchange.bks" -> Selectie van ALLEEN Exchange
- "Dagelijkse Backup - Files.bks" -> Selectie van de Files en SystemState
- "Blat" -> Pak google erbij er doe een search naar 'Blat'
- "Compaq AIT 35 GB IDE drive" -> Onze back-up unit
- Tapes worden genoemd naar de dag dat het back-up process is gestart.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| @echo off @set tempdate=%date% @set tempunit=Compaq AIT 35 GB IDE drive cls echo Automated Backup Procedure. echo ---------------------------- echo. echo Phase 1 - Clearing old Logfiles @del "%homedrive%%homepath%\Local settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\*.log" echo. echo Phase 2 - File Backup - Refreshing Media for '%tempunit%' @rsm refresh /lf"%tempunit%" > conout.tmp echo Phase 2 - File Backup - Executing @C:\WINDOWS\system32\NTBACKUP.EXE backup "@C:\Data_Local\Maintenance Scripts\Dagelijkse Backup - Files.bks" /v:no /r:no /rs:no /hc:on /m normal /j "Dagelijkse Backup - Files.job" /l:f /um /rs:yes /n "%tempdate%" /d "%tempdate%" /p "8mm AIT1" echo. echo Phase 3 - Exchange Backup - Refreshing Media for '%tempunit%' @rsm refresh /lf"%tempunit%" > conout.tmp echo Phase 3 - Exchange Backup - Executing @C:\WINDOWS\system32\NTBACKUP.EXE backup "@C:\Data_Local\Maintenance Scripts\Dagelijkse Backup - Exchange.bks" /v:no /r:no /rs:no /hc:on /m normal /j "Dagelijkse Backup - Exchanvge.job" /l:f /um /rs:yes /t "%tempdate%" /a echo. echo Phase 4 - Mailing the Backup logs @blat Backupmail.txt -to info@ppros.nl -subject "NTBackup - Backup Logs %tempdate%" -f info@ppros.nl -server KLARA -attach "%homedrive%%homepath%\Local settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\*.log" > conout.tmp echo. echo Phase 5 - Clean up - Refreshing Media Index for '%tempunit%' @rsm refresh /lf"%tempunit%" > conout.tmp echo Phase 5 - Clean up - Ejecting Tape @rsm eject /lf"%tempunit%" > conout.tmp echo Phase 5 - Clean up - Deleting Temporary Output File @del conout.tmp echo. echo ------ echo Procedure executed. |
---
Hoop dat het voor enkelen onder jullie nuttig was.
Greetz,
Zoetjuh
[ Voor 6% gewijzigd door Zoetjuh op 22-10-2003 18:23 ]