Toon posts:

PC start niet meer op? Moederbord/Voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer start niet meer op. Als ik mijn pc aanzet gaan alleen alle ventilatoren aan. Voor de rest gebeurt er helemaal niks. Dus geen bios check, geen hdd die aanspringt, helemaal niks.
Het ledje op mijn moederbord brand wel. Ik heb een A7V266E moederbord.
Is mijn moederbord nu kapot of kan het ook aan de voeding liggen?

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
Heb je al een andere voeding geprobeerd?
zo kan je die dus uitsluiten

Verwijderd

klinkt voor mij dat je geen voetjes heb gebruikt met het vastzetten van je mobo zodat je kotssluiting krijgt...

maar meer info zou welkom zijn... :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb niks aan mijn pc veranderd. De ene dag deed hij het nog. De andere dag niet meer.

En ik heb geen voeding bij de hand dus ik kan het niet uitproberen. Maar ik kan kijken of ik een voeding kan lenen om het uit te proberen

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn neef had dit laatst ook ;)
Of je mobo is dood, of je voeding is brak.

Verwijderd

verder zo kaal mogelijk opstarten.... (cpu, men. hd vgakaart)
en als dat werkt al langzaam opbouwen....

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
Druk je ATX stekker eens goed aan, net zoals alle andere stekkertjes.

Probeer ook een op te starten met zomin mogelijk apparaten aangesloten op je PC.
Dus alleen mobo, mem, CPU en videokaart en kijk dan een wat je PC doet.
evt. zelfs zonder CPU en memory en GPU proberen, als het goed is geeft je moederbord dan wat errors.
en dan steeds weer meer dingen erin stoppen. enz.

EDIT: moet toch eens leren sneller te tikken :P

[ Voor 9% gewijzigd door polo1987 op 22-10-2003 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gecontroleerd of alles er goed inzat. Leek allemaal goed te zijn.

Ik heb ook eens alles losgegooid. Denk het moederbord zal toch zeker wel van zich laten horen als er geen geheugen en vgakaart in zit. Maar nee dus. Niks geen piepjes of wat ook.

Maffe vind ik ook dat ik als ik wel een hdd aansluit dat deze dus niet aanspringt. Normaal hoor je hem in ieder geval op toeren komen. Nu dus niks.

Ik dacht dat het waarschijnlijk aan mijn moederbord zou liggen, maar het zou dus ook eventueel aan de voeding kunnen liggen? Omdat de ventilatoren het namelijk wel gewoon doen.

Verwijderd

heb je al een atx reset gedaan en de bios gereset?
dat wil soms ook wel helpen.

Verwijderd

heb ook een a7v266e mobo. vorige week had ik exact zelfde als jou. pc aanzetten, lampje hdd brand constant maar geen beeld (beeldscherm zei no connection). lampje mobo deed het ook.

wat voor processor heb je?
kan best zijn dat je processor is doorgebrand en dan je mobo misschien ook. als je dan een nieuwe cpu neemt neem dan meteen een goeie fan. die dingen die er standaard bij zitten zijn echt bagger.

Verwijderd

Topicstarter
een atx reset??? bios reset??? Krijg ik dat voor elkaar door de batterij er uit te halen???

Ik heb de processor bekeken en hij leek in orde. Ik kan het helaas alleen nu niet testen. Ga van het weekend met het spul naar een vriend met een soortgelijk systeem en dan gaan we ff kijken welk onderdeel nu kaduuk is.

Verwijderd

atx reset : power kabel los en power knop 30 sec ingedrukt houden. 10 minuten later power weer aan, en proberen te starten

bios reset : jumper op moederbord zetten, zie handleiding.
of batterij eruit, die moet je er dan wel langere tijd uitlaten uren of een hele nacht.

Verwijderd

als je mobo helemaal geen piepje meer geeft bij het opstarten...dan is ie volgens mij gewoon kapoet...

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Als ledjes branden geeft ie wel stroom door dus voeding lijkt mij heel. Gewoon niew mobo erin douwen en dan moet het gepiept zijn. >:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Lees eerst deze eens door: PMG Beleid Dan zul je zien dat jouw topicstart véél te mager is. Probeer dus eerst wat dingen uit :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.