Via Linux of BSD op TweakDSL inloggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 08:10

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Hoi,

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn publieke ADSL ip adres op m'n linux of bsd doos krijg? In de configuratie van de modem zie ik iets over Ethernet over ATM maar ik kan nergens vinden hoe ik dit in BSD danwel Linux voorelkaar krijg. Er zijn wel dingen over PPP over ATM maar dat is toch iets anders?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Dat ligt er een beetje aan hoe je je modem hebt ingesteld, maar als die als bridge staat moet je de linux of bsd doos gewoon dhcp laten doen. :?

BSD: dhclient xl0 (of een andere netwerkkaart)
Linux: dhcpcd eth0

Als je je modem al op een andere machine hebt aangesloten en hij is als bridge ingesteld, dan zou je er een HUB tussen kunnen zetten om nog een publiek IP adres te krijgen ...

Of is dit totaal niet wat je bedoelt? 8)7

Verwijderd

Je bedoelt neem ik aan dat nu je bds/linux doos een intern ip heeft alla 10.x.x.x of 192.168.x.x en dit wil je omzetten naar je publieke ip? (router/modem?)

Geen idee hoe je dat zou moeten doen, daarnaast zie ik het nut er ook niet echt van kan natuurlijk aan mij liggen. Handiger lijkt mij dan om gewoon de poorten die je voor je toepassing moet openen te redirecten naar je linu/bsd bak of denk ik nou raar :?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
DHCP SID spoofing op je ADSL modem configureren?

Verwijderd

fetcher schreef op 22 October 2003 @ 16:36:
DHCP SID spoofing op je ADSL modem configureren?
Inderdaad SIP-Spoofing.

Dit werkt errug lekker op mijn FBSD bak moet ik zeggen. })

edit:

Destijds heb ik dat via deze site gedeeltelijk gedaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 17:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 16:57:
[...]

Inderdaad SIP-Spoofing.

Dit werkt errug lekker op mijn FBSD bak moet ik zeggen. })
edit:
Destijds heb ik dat via deze site gedeeltelijk gedaan.
======================================================

Wat is dat hoe doe je dat "SIP-Spoofing" :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 22:29:

Wat is dat hoe doe je dat "SIP-Spoofing" :?
Dat staat op die site hierboven :)

Simpel gezegt: dezelfde methode als met ''DHCP Spoof'' maar dan zonder DHCP; met statisch IP. Je maakt een kleine aanpassing in de firmware van je modem waardoor dit mogelijk is. Het modem stuurt al het verkeer dat op het externe IP address komt door naar de bak welke op het modem is aangesloten. Die bak weet hier niks van en heeft zelf als default route het modem waardoor-ie alles heen stuurt.

Werkt hier al tijden prima met Xs4all en het werkt iig bij MxStream. Of het ook bij BBned of TweakDSL werkt weet ik niet. Het is stukken fijner dan ADSL4Linux of DHCP. Het is nl. vrijer, platform en protocol onafhankelijker. Je kunt nu zelfs een oude Mac of Amiga (met ethernet kaart welke op 10mbit/half duplex gezet kan worden) direct aan je modem hangen en deze een statisch IP toewijzen. Het werkt zelfs met meerdere IPv4's!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Het klinkt toch niet echt als een nette oplossing, straks vern**k ik m'n modem door met de firmware te klooien.. Is er nou helemaal niemand op GoT met TweakDSL die alles door z'n linux gw stuurt ofzo? Het moet toch makkelijker kunnen..

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Je hoeft ook helemaal niet met firmware aan de gang.
Hoe heb je je tweakdsl nu ingesteld dan? Ik heb gewoon een FreeBSD router thuis (FreeBSD of Linux als gateway is toch wat je wilt?), die dat ip ontvangt op de manier zoals ik hierboven al zei :)

Nogmaals: Je hoeft NIETS aan je modem te veranderen, aangezien hij standaard als Bridge geconfigureerd is... Gewoon je netwerkkaart in any OS op DHCP zetten en je bent klaar...

[ Voor 58% gewijzigd door RupS op 23-10-2003 09:22 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 21:01
Het is dus een kwestie van een ini file inladen in je modem en gaan.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
RupS schreef op 23 October 2003 @ 09:03:
Je hoeft ook helemaal niet met firmware aan de gang.
Hoe heb je je tweakdsl nu ingesteld dan? Ik heb gewoon een FreeBSD router thuis (FreeBSD of Linux als gateway is toch wat je wilt?), die dat ip ontvangt op de manier zoals ik hierboven al zei :)

Nogmaals: Je hoeft NIETS aan je modem te veranderen, aangezien hij standaard als Bridge geconfigureerd is... Gewoon je netwerkkaart in any OS op DHCP zetten en je bent klaar...
Dat klopt dus niet, want al mijn clients hier staan op DHCP en dan zouden die allemaal een IP van tweakdsl moeten krijgen.

code:
1
2
3
4
5
6
Configuration 
Item        Description
Region      Nederland
Provider        ADSL van BBned
Service Name        EthoA NAT-Router & DHCP
Service Description         Routed Ethernet over ATM - DHCP client on WAN

Ik zie nergens in die .ini dat ie iets bridged ofzo hoor..
Pagina: 1