phpMyAdmin Mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 23:35
Ik ben maar es begonnen met php met mysql als ondersteuning. Heel wat over gelezen, dat phpMyAdmin wel een goede beheerder/bouw tool er voor was.
Maar nou heb ik hem ge installed en ingesteld. Maar ik heb nog steeds problemen.
Heb ook een nieuwere versie van mysql er op gegooit.

Error op de pagina zodra je inlogd.

Fout
MySQL retourneerde:
Can't connect to MySQL server on '10.0.0.14' (111)

Ik dacht er eerst aan mischien draait die service/deamon nog niet dus dacht laat ik hem es starten op de volgende manier.

/usr/libexec/mysqld start

Toen kreeg ik deze foutmelding

/usr/libexec/mysqld: /lib/libpthread.so.0: version `GLIBC_2.3.2' not found (required by /usr/libexec/mysqld)

Enviroment:
- Slackware 9.0 Linux
- Apache 1.3.27
- Mysql 4.0.15

Ik zou het eigenlijk zo niet weten, ben nog niet zo heel erg bedreven met linux. Maar ben er hard mee bezig om het allemaal te kunnen.

Verwijderd

Hoi

probeer is de server optestarten met.

./safe_mysqld --user=mysql &

moet je wel een user en group mysql hebben als je die niet heb ff aanmaken met:
groupadd mysql
useradd -g mysql mysql

en rechten voor de dir goed zetten met

chown -R root /usr/local/mysql
chown -R mysql /usr/local/mysql/var
chgrp -R mysql /usr/local/mysql

even aanpassen aan jou directories

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 12:38
Je hebt waarschijnlijk een binary versie van MySQL geinstalleerd die bij een andere distributie of andere versie hoort. Dat gaat niet werken zo natuurlijk. Lees Hoe installeer ik software in Linux eens door.

Sowieso, waarom installeer je een nieuwere versie - er staat een prima werkende versie op de Slack CD?

Dit topic gaat dicht - lees eerst maar eens de documentatie over hoe je software installeert, opstart etc.

Dit topic is gesloten.