Geforce ddr probs!

Pagina: 1
Acties:

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Ik word er helemaal niet goed van:(

Eerst maar ff mijn config: asus cusl2,sblive platinum,Asus v6800 deluxe en een netwerkkaartje.draaiend onder W2K.300Watt voeding.

Ik krijg dus die v6800 niet aan de gang,ik heb alle drivers al geprobeerd van nvidia tm asus ongeveer alle versies,het rare is dat windows gewoon opstart maar op het moment dat ik een icoon op mijn desktop versleep hangt het hele systeem,en moet ik resetten.

Dit gebeurt niet op 256 kleuren,maar als ik naar meer kleuren ga 16/32bits maakt niet uit.loopt ie meteen vast met bijv een icoon verslepen,dit heeft hij dus met alle 123 drivers die ik geprobeerd heb.

Als ik de verkenner open(raar genoeg kan dit wel) zie ik in 16 bits kleuren ook allerlei groene streepjes links onder in beeld,bij 32 bits zijn deze streepjes rood ?).

Ik word er echt niet goed van in mijn bios ook al alles geprobeerd maar helaas:(
de video kaart is al geflasht met de nieuwste bios.

Iemand?

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Iemand?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

loopt ie niet overgeclocked? zoja terug clocken. Zo, nee..
Dat moederbord heeft toch een via chipset of niet? Heeft ie dat wel, update je via 4in1 drivers is. En anders weet ik het ook niet meer. De enige oplossing dan is format C:
Ik hoop dat het hiermee lukt.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Dat is ook zo akelig ik heb al een verse instal gedaan en dat helpt ook niet.

Tis een 815e chipset met alle nieuwe drivers geladen.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op dinsdag 05 december 2000 17:23 schreef Jur het volgende:

Tis een 815e chipset met alle nieuwe drivers geladen.
ik weet het niet maar ik heb het nie zo op die 815e chipset.... maar anders is je kaart op een ander systeem proberen. Kijk of die het daar wel op doet. Wat je ook kan doen is alle extra kaarten, zoals geluidskaart, netwerk, etc. kaart eruit halen en kijken of die dan wel doet. Misschien dat een van deze een probleem vormt ofzo.....

Verwijderd

>Jur

Ik heb ook behoorlijk wat problemen gehad met mijn ASUS GForce kaart (op een CUV4X mainboard). De oplossing in mijn geval was dat er GEEN kaart in PCI slot #1 mocht zitten (slot dat naast AGP zit). Probeer dat slot eens leeg te houden en kijk wat er dan gebeurt...

Verwijderd

als je hem niet in een ander systeem ook aan de praat heb gekregen dan is tie misschien wel stuk ???????
mijn hercules prophet DDR~DVI had ook dat probleem alleen zat deze op een bx bord!!!
gelijk terug gebracht en nieuwe gekregen.
succes

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Ik zit dit nu te typen op 256 kleuren :) :)

Ik denk echt dat die kaart gewoon stuk is!!

Ik heb van alles al geprobeert hij staat nu op een apart irq zonder andere kaarten alles al eruit gesloopt,en het is nog steeds dramatisch.

Ga alleen nog een ander os proberen maar ik denk niet dat dat het is.

Nog 1 vraagie als ik gewoon opstart (en dus nog in mijn boot screen zit,je weet wel waar je je schijven en cdroms voorbij ziet komen) zie ik al van die witte flubbertjes in beeld,dit klopt volgens mij ook niet....?

Verwijderd

'k heb zelf een Creative GeForce256 op een P2b-f mobo, celeron400, en had inderdaad hetzelfde probleem..
Bij mij was het zo goed als opgelost toen ik 'm in windows op 16 bit zette. Heel soms nog weleens in win2k maar da's niet echt noemenswaardig...

Als er indeed iemand weet hoe dit probleem volledig op te lossen is hoor ik het graag. Ben het al vaker tegengekomen in forums. maar nog nooit een ECHT antwoord gezien.
(nou moet ik ook toegeven dat het een vaag probleem is) :P

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Toch ff een update,ik ben naar de winkel terug gegaan en heb direct een nieuwe gekregen.Dit schijnt veel vaker te gebeuren en heeft te maken met akelig(=stuk:) ramdac.

Nieuwe erin en draaien als een trein :)
Pagina: 1