Toon posts:

BTC DVD Multi-format-writer van Mediamarkt

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ff een kleine vraag : heeft er iemand al ervaring met de BTC-DVD Multi-format-writer die nu te koop is bij de Mediamarkt ?

Ik heb ergens opgevangen dat het eigenlijk een OEM is van de Lite-on DVD- multi-format-writer maar zou toch eens wat reacties van jullie krijgen hierover. Is het bijvoorbeeld mogelijk om deze BTC te flashen naar een Lite-on ?

Zowel slechte als goede ervaringen zijn welkom.

Thanks

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hoe duur ??

Ik heb hele goede ervaringen met een BTC 32 speed cd-brander voor 30 euro toendertijd.

Wel meer dan 200 cd's mee gefikt, allemaal perfecto gelukt.
Nooit problemen gehad met dat ding ! :P

Dus ik ben ook zeer geintereseerd ... als het een stuk goedkoper is dan de nec nd1300 en die nieuwe van lite-on dan ga ik zeker deze brander halen.

Edit: Waar staan verdomme die prijzen op mediamarkt :(

[ Voor 9% gewijzigd door Bartjuh op 22-10-2003 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
yep, een BTC 1004 voor de luttele prijs van 139 eurokes ...

een multi-format dan nog ... dus toch wel zwaar in de pricerange van de NEC.

Ik heb de folder binnen gekregen omwille van de opening morgen in de Mediamarkt van Hasselt !! Heel toevallig dus op gekomen.

Maar ja, mijn vraag op zich blijft natuurlijk onbeantwoord

Graag jullie ervaringen !!!

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 23:45

Cansu

Cirus the Virus

Is idd gewoon ongeveer dezelfde prijs als een nec 1300a. Dus waarom niet daarvoor gaan. Helaas zelf geen ervaringen met een BTC speler/brander. Via google geen review gevonden?

Viva la Netherlands!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dan kan je toch net zo goed deze nemen:
http://www.tweakers.net/pricewatch/68233 (vanaf 130)

Of als DVD-R(W) je niet boeit:
pricewatch: Lite-On LDW-401S 4x4x (Retail) (vanaf 108)

Over de Lite-on <=> NEC 1300a:
Volgens mij is de Lite-on sneller in DVD+RW, CD-R en CD-RW en is alleen DVD+R/-R is gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
er is inderdaad nog een prijsverschil tussen belgie en nederland ivm de dvd-fikkers ...

trouwens dan ga je ervan uit dat de interne keuken van deze writer hetzelfde is als de Lite-on ?

Ik had het niet over de discussie tussen Nec en Lite-on maar gewoon de vraag of de BTC geen oem van Lite-on is ...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 16:46:
trouwens dan ga je ervan uit dat de interne keuken van deze writer hetzelfde is als de Lite-on ?
Dat weet ik niet, maar de Lite-on is goedkoper. Je had het al over naar de Lite-on toe flashen, dan kan je net zo goed de lite-on nemen. Dat je in België woonde staat er niet bij.

Verwijderd

Topicstarter
in ons belgenlandje is een Lite-on toch maar te vinden voor +/- 170 €

dus dat flashen is toch niet zo gek hé ?

Maar tja, still no answer to my question

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb vorige week deze BTC-DVD Multi-format-writer gekocht en tot op heden geen problemen mee gehad heb nu een aantal -RW en + RW's gebrand ging zonder problemen en verder een aantal -R van Princo 4speed en ook dat gaat prima.

Heb wel de FW een dag later geupgrade er zat 0.39 in en heb nu 040 geflasht maar of het veel uit maakt is jammer dat hun niet op de side zetten wat er aan veranderd is.

Of dit een OEM van Lite-ON is heb ik geen idee van heb er niks over kunnen vinden.

Grtx Keep it Cool

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb deze drive ook zien staan bij de Mediamarkt.

De opgegeven brandsnelheden van de BTC DRW 1004 en de Lite-on LDW-411S zijn gelijk, dus zou het best eens kunnen dat het interne gebeuren van dezelfde fabrikant komt.

Ervaringen met de BTC drive staan wel op het forum van cdfreaks. Onder andere hier:

http://club.cdfreaks.com/...dd9b4a46d3&threadid=77460

Problemen met de drive zoals uit dat draadje volgt. Waarschijnlijk ligt dat aan de firmware en zijn de problemen binnenkort met een firmware update opgelost.

Verwijderd

Keep it Cool schreef op 22 oktober 2003 @ 18:34:
Ik heb vorige week deze BTC-DVD Multi-format-writer gekocht en tot op heden geen problemen mee gehad heb nu een aantal -RW en + RW's gebrand ging zonder problemen en verder een aantal -R van Princo 4speed en ook dat gaat prima.

Heb wel de FW een dag later geupgrade er zat 0.39 in en heb nu 040 geflasht maar of het veel uit maakt is jammer dat hun niet op de side zetten wat er aan veranderd is.

Of dit een OEM van Lite-ON is heb ik geen idee van heb er niks over kunnen vinden.

Grtx Keep it Cool
Datawrite -r doen het niet op dit geval
tenminste niet hier

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 22:33
De BTC 1004 staat nu voor 111 euro in de aanbieding bij de MM (staat in de folder van die van Heerlen)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29
ja idd! ik ging er heen om te kijken wat een lite-on daar kost (teveel) en zag deze aanbieding. Helaas niet al te veel over te vinden. Ik las wel van wat problemen (maarja, is dat met nieuwe firmware?)

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01-2025

dEATHfLOWEr

Solcon 1GBit symetrical

Tja het laatste bericht in deze thread is alweer een week of twee oud maar toch wil ik even reageren. Ik had vandaag 5 DVD+R schijven gebrand met deze BTC1004 brander die m'n broertje 2 weken geleden bij de MediaMarkt had gekocht. En dat waren gelijk de laatste 5 want vanaf de laatste schijf herkend het apparaat geen enkel medium meer (DVD+R/RW,DVD-R/RW, CD-Audio, CD-R en CD-RW). In alle gevallen geeft Windows aan dat er geen schijf in de drive zit. En nero Disk Info zegt dat er geen medium aan wezig is of dat de drive niet klaar is. Morgen moet het apparaat daarom maar weer terug naar de MediaMarkt helaas.

En tegen die Belgische dude wil ik zeggen: "Bestel gewoon die Lite-On in Nederland. Heb je hem binnen een week binnen. Wel zo goedkoop"

Maar goed ik krijg zo het gevoel dat goedkoop ook duurkoop is...... :(

[ Voor 16% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 07-12-2003 19:57 ]

https://www.avl.nl/

• RobTaunus208
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik heb hem gisteren gekocht en had wat opstart probleempjes.
Zo kreeg mijn Lite-on dvd-rom ineens de merknaam BTC en wilde XP niet opstarten.
Verder wilde hij geen dvd-r branden.

Nadat ik met LiveUpdate van beidde drives de nieuwe firmware heb geflashed werkte alles weer goed.
dvd-r kan ik nu ook branden. :)

111 euro is toch niet zo verkeerd.
Helaas kan ik maar bar weinig info over deze drive vinden.
Op google krijg je hele lijsten met winkels te zien maar haast niks over gebruikservaringen.
Pagina: 1