Sommige Draytek Vigor routers (waaronder de 2600We in mijn geval) ondersteunen sinds de laatste firmware 802.1x authenticatie via de WLAN interface. Authenticatie verloopt via RADIUS.
Omdat het een vrij nieuwe functie is, is er vrijwel niets aan support te vinden op internet. Alleen DAT de Drayteks 802.1x ondersteunen is te vinden.
Nu draai ik thuis een Windows 2000 Domain Controller met IAS geinstalleerd.
Laptops die extern (of zelfs intern) via VPN op de router inbellen worden wel door de DC geauthenticeerd. Hier verschijnt ook een melding van in het IAS logboek.
Als ik 802.1x inschakel en ik laat een WLAN kaart zichzelf aanmelden dan vindt de WLAN kaart wel het netwerk maar de kaart wordt niet geauthenticeerd. Zelfs een DHCP adres krijgt de kaart niet, enkel een Autoconfig 169.x.x.x adres wordt toegewezen. In de IAS logfiles staat niets over een authenticatie request. De Draytek authenticeert dus niet. Ik wil 802.1x authenticatie op mijn wiress lan
Relevante harde/softe goederen:
• Windows 2000 Server met Active Directory en IAS
• Draytek Vigor 2600We met RADIUS client ingeschakeld
Wie kan mij een schopje in de goede richting helpen?
Omdat het een vrij nieuwe functie is, is er vrijwel niets aan support te vinden op internet. Alleen DAT de Drayteks 802.1x ondersteunen is te vinden.
Nu draai ik thuis een Windows 2000 Domain Controller met IAS geinstalleerd.
Laptops die extern (of zelfs intern) via VPN op de router inbellen worden wel door de DC geauthenticeerd. Hier verschijnt ook een melding van in het IAS logboek.
Als ik 802.1x inschakel en ik laat een WLAN kaart zichzelf aanmelden dan vindt de WLAN kaart wel het netwerk maar de kaart wordt niet geauthenticeerd. Zelfs een DHCP adres krijgt de kaart niet, enkel een Autoconfig 169.x.x.x adres wordt toegewezen. In de IAS logfiles staat niets over een authenticatie request. De Draytek authenticeert dus niet. Ik wil 802.1x authenticatie op mijn wiress lan
Relevante harde/softe goederen:
• Windows 2000 Server met Active Directory en IAS
• Draytek Vigor 2600We met RADIUS client ingeschakeld
Wie kan mij een schopje in de goede richting helpen?