There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Was je vorige PC ook een Dell?
Denk dat het anders gewoon aan het feit ligt dat het een dell machine betreft. Niet dat die slecht zijn, maar waarschijnlijk beveiligd zijn tegen overclocken.
Volgens mij kon je in het verleden met andere Dell systemen, maar dat weet ik niet meer zeker, een andere bios flashen zodat je wat meer mogelijkheden kreeg wat betreft overclocken. Maar dan zal je moeten zien uit te vinden wat de fabrikant van je mobo is en het juiste type van die fabrikant. (alles geheel op eigen risico uiteraard
Maar volgens mij haalt Dell veel moederborden weg bij Intel en die staan nou ook niet echt bekend om hun overclockbaarheid.
Moraal van dit verhaal, wil je perse overclocken, koop dan geen Dell.
[ Voor 88% gewijzigd door mlevd op 22-10-2003 10:43 ]
En waarom dan niet?mlevd schreef op 22 October 2003 @ 10:38:
Overclocken zal je niet gaan lukken met je Dell.
Dell gebruikt vaak aangepaste mobo's. Aangepaste OEM reference borden. Daar zijn trouwens al flink wat topics over geweest
[ Voor 29% gewijzigd door Rollerjooster op 22-10-2003 10:42 ]
Forza Mucca!
Zoverre ik weet zijn het ook aangepaste MSI moederborden...
Anders flash het bord met een MSI bios - probeer ff
Zie editRollerjooster schreef op 22 October 2003 @ 10:39:
[...]
En waarom dan niet?
Dell gebruikt vaak aangepaste mobo's. Aangepaste OEM reference borden. Daar zijn trouwens al flink wat topics over geweest
heb vroeger een Dell Dimension 200 gehad. een Pentium 200 MMX dus.
die kon je niet overklokken, het enige wat ie kon was de jumper setting veranderen.
op het moment zijn ze beveiligd tegen overklokken en denk eraan dat als je een nieuwe bios die niet van Dell is je garantie verloopt
nee mijn vorige pc was een gatewayeX0duS schreef op 22 oktober 2003 @ 10:35:
Volgens mij kan dat helemaal niet met een Dell (alhoewel het met mijn Pentium 100 wel kan, gewoon jumpertjes verplaatsen, en voila, 120 mhz).
Was je vorige PC ook een Dell?
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
die kon ik wel goed overclokken totdat mijn moederbord (o.a)
doorbrande, ach ja dat waren nog eens goede tijden
Voor de huis tuin en keuken gebruikers is dell echt heel erg mooi. Lekker makkelijk.
Denk dat je het ook daarbij moet laten. Heel misschien kun je wel wat vinden op internet, maar denk dat je er uiteindelijk niet veel mee opschiet. Aangezien intell ook niet echt bekent staat om haar overclockbaarheid.
Verwijderd
doorbrande, ach ja dat waren nog eens goede tijden :)[/quote]
Ja dat je moederbord doorbrand is altijd een mooie tijd
Heb ook een gateway2000 systeem gehad. P6 nog wat
p2-350 Mhz, zo lang plezier van gehad joh. 19 scherm heb ik nu nog steeds vx900 ofzo, werkt nog toppie
Tenzij een 2,6 GHz Pentium IV niet voldoet voor jouw toepassingen natuurlijk maar dan had je beter gelijk een snellere machine kunnen kopen.
Ja dat je moederbord doorbrand is altijd een mooie tijdViper_74 schreef op 22 October 2003 @ 10:55:
[...]
doorbrande, ach ja dat waren nog eens goede tijden
Heb ook een gateway2000 systeem gehad. P6 nog wat
p2-350 Mhz, zo lang plezier van gehad joh. 19 scherm heb ik nu nog steeds vx900 ofzo, werkt nog toppie[/quohet
het maakte niet zo heelveel uit dat de gateway pc doorbrande gewoon een nieuw moederbord(reserve) en in en hij deed het weer.toen het gebeurde vond ik het erg jammer maar nu kan ik er wel weer om lachen (niet dat ik het leuk vind dat mijn pc het begeeft)
Helemaal mee eens, toch wel jammer dat ze er niet bij gezegd hebben dat hij niet overclockbaar wasJazzy schreef op 22 October 2003 @ 10:57:
Een Dell koop je om jaren probleemloos te kunnen werken. Lekker zo houden want dan heb je er het langste plezier van.
Tenzij een 2,6 GHz Pentium IV niet voldoet voor jouw toepassingen natuurlijk maar dan had je beter gelijk een snellere machine kunnen kopen.
bonzaibuddy schreef op 22 October 2003 @ 11:05:
[...]
Helemaal mee eens, toch wel jammer dat ze er niet bij gezegd hebben dat hij niet overclockbaar was
Heb je dat gevraagd dan, er zijn zoveel merkcomputers die je niet kunt overclocken, wil je dat perse dan zal je zelf een systeem in elkaar moeten zetten.bonzaibuddy schreef op 22 October 2003 @ 11:05:
[...]
Helemaal mee eens, toch wel jammer dat ze er niet bij gezegd hebben dat hij niet overclockbaar was
Verwijderd
Nee gek he dat ze het er niet bijzeggen. Men wil het overclocken niet aanmoedigen slimmerik, bovendien vervalt in de meeste gevallen je garantie. Kom op nou zeg, dat had je zelf ook kunnen bedenken.bonzaibuddy schreef op 22 October 2003 @ 11:05:
[...]
Misschien als je bij een gewone compuboer vraagt naar de verclockmogelijkheden, dat ie je dan nog wel wat vertelt. Maar een verkoper van een merkpc, gaat het er echt niet bijzeggen, zeker niet als jij er niet naar vraagt.
Ik onthoudt mij vandaag van smilies zoals : : X, |: (, : /, en 8 )7,
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 11:20 ]
Bnet pindle#2913
Als je al zweethandjes krijgt van geheugenmodules dan snap ik niet wat je op dit forum doet... ga je schamen !!bonzaibuddy schreef op 22 October 2003 @ 11:22:
nee ik heb het ze niet gevraagd, een systeem IN ELKAARZETTEN..... ik krijg al zweethandjes bij een geheugen module dus dat zie ik niet als een optie. ik laat het zo maar ....
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Verwijderd
Heel verstandigbonzaibuddy schreef op 22 oktober 2003 @ 11:22:
nee ik heb het ze niet gevraagd, een systeem IN ELKAARZETTEN..... ik krijg al zweethandjes bij een geheugen module dus dat zie ik niet als een optie. ik laat het zo maar ....
en die smilie mag natuurlijk wel
Dan zou ik mij als ik ik jou was ook maar niet aan overclocken wagenbonzaibuddy schreef op 22 October 2003 @ 11:22:
[...]
Nee gek he dat ze het er niet bijzeggen. Men wil het overclocken niet aanmoedigen slimmerik, bovendien vervalt in de meeste gevallen je garantie. Kom op nou zeg, dat had je zelf ook kunnen bedenken.
Misschien als je bij een gewone compuboer vraagt naar de verclockmogelijkheden, dat ie je dan nog wel wat vertelt. Maar een verkoper van een merkpc, gaat het er echt niet bijzeggen, zeker niet als jij er niet naar vraagt.
nee, ik vind dat geen goed argument ik koop een computer dan wil ik ook weten wat ik er mee kan, als ik een auto koop wil ik toch ook weten of het een automaat of niet (beeldspraak)
niet echt een goed voorbeeld van jouw...bonzaibuddy schreef op 22 October 2003 @ 11:29:
nee, ik vind dat geen goed argument ik koop een computer dan wil ik ook weten wat ik er mee kan, als ik een auto koop wil ik toch ook weten of het een automaat of niet (beeldspraak)
beter voorbeeld: 'mijnheer de dealer, kan deze VW ook opgeboord worden naar 2.2 liter en 900 pk ? '
[ Voor 12% gewijzigd door SileX op 22-10-2003 11:34 ]
Nee, er dan ontevreden over zijn dat de dealer niet heeft verteld dat het niet kan.SileX schreef op 22 oktober 2003 @ 11:33:
niet echt een goed voorbeeld van jouw...
beter voorbeeld: 'mijnheer de dealer, kan deze VW ook opgeboord worden naar 2.2 liter en 900 pk ? '
Jazzy schreef op 22 October 2003 @ 11:36:
[...]
Nee, er dan ontevreden over zijn dat de dealer niet heeft verteld dat het niet kan.
Verwijderd
maar aangezien je al moeite hebt bij het verwijderen van een geheugen module is zo een huis tuin en keuken pc DE pc voor jou
/no offence btw
Overclocken is NIET normaal gebruik van de pc. Garanties vervallen zodra je gaat overclocken. Onderdelen KUNNEN misschien meer aan maar zijn op een veilige standaard snelheid gezet.Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 11:17:
[...]
Nee gek he dat ze het er niet bijzeggen. Men wil het overclocken niet aanmoedigen slimmerik, bovendien vervalt in de meeste gevallen je garantie. Kom op nou zeg, dat had je zelf ook kunnen bedenken.
Zodra je gaat overclocken, ook al is het maar licht, gaat de hardware minder lang mee ( daarom vervalt de garantie ook dus ).
Zelf overclock ik,..op SOMMIGE onderdelen van mijn pc. Ik zelf dus kies het risico dat ik wil lopen. Ik overclock alleen op hardware waarvan ik weet dat hun economische waarde veel korter is als hun hardwarematig leven.
Dus ik haal nu uit die onderdelen zoveel mogelijk, terwijl ik wel de economische leeftijd probeer te halen. Overclocken..met mate dus.
En bijvoorbeeld een videokaart....het enige dat ik nu overclock, ..ze kunnen 10 jaar mee, als je die licht overclockt gaan ze nog maar 6 a 7 jaar mee ( schatting ) en heb je toch een snellere krachtigere kaart.
Maar...je verspilt wel je garantie.....keuzes..keuzes.
Overclocken is alleen voor diegene die ook echt weten wat ze doen, weten wat ze willen halen en bereidt zijn hun garantie te verspelen om een sneller, krachtiger systeem te krijgen.
Calculeer je risico in...kijk...als mijn videokaart voortijdig instort..tja..mijn schuld..moet ik een nieuwe kopen. Dus moet ik wel geld hebben voor een nieuwe als het nodig is!
Hou jij je maar bij de standaard settings, snel genoeg voor alle zaken die je doet. :-) Dell's zijn niet slecht maar wel goed dichtgespijkert.
[ Voor 13% gewijzigd door swampy op 22-10-2003 14:39 ]
There is no place like ::1
Verwijderd
I couldn't agree more!bonzaibuddy schreef op 22 October 2003 @ 11:29:
[...]
Overclocken is NIET normaal gebruik van de pc. Garanties vervallen zodra je gaat overclocken. Onderdelen KUNNEN misschien meer aan maar zijn op een veilige standaard snelheid gezet.
Zodra je gaat overclocken, ook al is het maar licht, gaat de hardware minder lang mee ( daarom vervalt de garantie ook dus ).
Zelf overclock ik,..op SOMMIGE onderdelen van mijn pc. Ik zelf dus kies het risico dat ik wil lopen. Ik overclock alleen op hardware waarvan ik weet dat hun economische waarde veel korter is als hun hardwarematig leven.
Dus ik haal nu uit die onderdelen zoveel mogelijk, terwijl ik wel de economische leeftijd probeer te halen. Overclocken..met mate dus.
En bijvoorbeeld een videokaart....het enige dat ik nu overclock, ..ze kunnen 10 jaar mee, als je die licht overclockt gaan ze nog maar 6 a 7 jaar mee ( schatting ) en heb je toch een snellere krachtigere kaart.
Maar...je verspilt wel je garantie.....keuzes..keuzes.
Overclocken is alleen voor diegene die ook echt weten wat ze doen, weten wat ze willen halen en bereidt zijn hun garantie te verspelen om een sneller, krachtiger systeem te krijgen.
Calculeer je risico in...kijk...als mijn videokaart voortijdig instort..tja..mijn schuld..moet ik een nieuwe kopen. Dus moet ik wel geld hebben voor een nieuwe als het nodig is!
Hou jij je maar bij de standaard settings, snel genoeg voor alle zaken die je doet. :-) Dell's zijn niet slecht maar wel goed dichtgespijkert.
Ik wou dit alles ook typen, maar toen ging GoT heel fijn oflline, maar ja ik wist dat dat er in zat.