Overzicht dekkingsgebied alle mobiele telco's

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Ik heb in de FAQ Internet & Telefonie gekeken, daar stond het niet bij, ook heb ik in de search op dekkingsgebied, dekking mobiel, etc gezocht, daar stond ook niks (recents).

Ik hoop dus dat deze vraag niet al 100x voorbij is gekomen (alhoewel ik vermoed van wel, in that case, url?)

Weten jullie ergens een goed overzicht van het dekkingsgebied van de verschillende mobiele aanbieders? Dit omdat ik in een regio zit die over het algemeen niet zo'n goed dekkingsgebied heeft, en ik geen zin heb straks met een abbo te zitten die geen/slechte ontvangst heeft.

Evt. mogen persoonlijke ervaringen ook, maar het liefst een (objectief) overzicht waarin duidelijk het verschil tussen de verschillende providers staat.

Overigens, ik woon in de regio Noord-Holland-Noord (west-friesland)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 10:40
Hier kun je van alle Nederlandse telecomaanbieders hun dekkingsgebied bekijken :)

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Bedankt voor de site, er staat alleen niet erg goed hoe goed de dekking is.

Als je die site mag geloven is namelijk elke provider goed, iets wat mij toch wel eens anders verteld is (en zelf meegemaakt)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Ik denk dat deze vraag onmogelijk goed te beantwoorden is. Omdat het van zoveel zaken afhangt. Bijvoorbeeld:
- 1800 MHz netwerken (T-mo, Orange & Telfort) worden eerder gedempt door beton, steen, bomen etc.
- Een netwerk kan nog zo goed zijn, ieder netwerk heeft wel een zwart gat en als dat in jouw dorp is of op je werk dan vind je het een slecht netwerk...

Dus wat kan je het beste doen: Koop in het buitenland een pre-pay kaartje en kijk hoe de netwerken zijn door er gewoon op in te loggen. En als je op safe wilt spelen: Koop KPN (of eventueel vodafone). Dit omdat deze netwerken in de dunbevolkte gebieden meestal nog de no. 1 zijn.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B