Toon posts:

[Premiere Pro] Geen ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs Premiere Pro 7 aangeschaft, maar na de installatie succesvol voltooid te hebben en ik probeer hem op te starten (na een reboot natuurlijk) geeft Premiere Pro de foutmelding:
"Adobe Premiere Pro cannot run on this computer because the processor doest not support the SSE instruction set".
Maar het lijkt me sterk dat Premiere een AMD Athlon T-Bird niet ondersteund, die heb ik namelijk.

Mijn specs(die imo iets te maken zouden kunnen hebben hiermee):
AMD Athlon T-Bird 1,2 gHZ
256 SDRAM
GeForce 2 GTS (is niet het nieuwste, maar kan dat boeien?)

maar goed, de vraag is dus eigenlijk: Zijn er meer mensen met dit probleem, en hoe kan ik dit oplossen?

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:30
Op Adobe.com lezen we dat Premiere Pro inderdaad vertrouwt op SSE instructies. Ze vermelden ook dat die vanaf de Intel Pentium III 800Mhz en hoger pas ondersteunt wordt.

Op AMD lezen we dat de Athlon geen SSE instructies begrijpt. Hier een lijstje ervan.

Dit draadje vond ik ook nog. Geeft ook aan dat de T-Bird geen SSE ondersteunt en vertelt hoe je hem kunt vervangen door bijv. een Athlon XP.

Het lijkt me dat je een nieuwe pc/cpu moet kopen of moet wachten op een patch die héél wat dingetjes gaat veranderen.

Verwijderd

Premiere Pro zal nooit op een PC zonder die extra instructieset draaien, wachten op een patch heeft dus geen zin.

Persoonlijk vind ik het een beetje een rare keus van Adobe. Voor jou rest dus of teruggaan naar Premiere 6.5 of een nieuwe processor aanschaffen... de Athlon XP series ondersteunen dacht ik wel wel SSE.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 16:59:
Premiere Pro zal nooit op een PC zonder die extra instructieset draaien, wachten op een patch heeft dus geen zin.

Persoonlijk vind ik het een beetje een rare keus van Adobe. Voor jou rest dus of teruggaan naar Premiere 6.5 of een nieuwe processor aanschaffen... de Athlon XP series ondersteunen dacht ik wel wel SSE.
is niet dacht ik, die ondersteunden dat gewoon...

Cogito Ergo Credo

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:31

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Sorry voor de kick, maar (heel) misschien heb je er wat aan.

Adobe premiere pro werkt het lekkerst op een:
3gig processor
512 ddram geheugen
En een goede video kaart(iets nieuws min. gf4)

Het is prettig om met dit programma te werken omdat adobe premiere pro ook een aantal after effects plug-ins ondersteund. Natuurlijk is after effects niet weg te denken uit de video editting. Maar je kan er al wat "pro" achtige films mee maken.
Alleen als je de A/b editting gewend ben is het even wennen aan de nieuwe editting time line, maar als je het 1maal door hebt werkt het (imho) nog prettiger dan de vorige versies
Er zijn ook hele leuke tutorial sites wrigley voor premiere en after effects ken ik niet uit m'n hoofd :/

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
XTREEMRaGE schreef op 01 december 2003 @ 14:23:
Sorry voor de kick, maar (heel) misschien heb je er wat aan.

Adobe premiere pro werkt het lekkerst op een:
3gig processor
512 ddram geheugen
En een goede video kaart(iets nieuws min. gf4)

Het is prettig om met dit programma te werken omdat adobe premiere pro ook een aantal after effects plug-ins ondersteund. Natuurlijk is after effects niet weg te denken uit de video editting. Maar je kan er al wat "pro" achtige films mee maken.
Alleen als je de A/b editting gewend ben is het even wennen aan de nieuwe editting time line, maar als je het 1maal door hebt werkt het (imho) nog prettiger dan de vorige versies
Er zijn ook hele leuke tutorial sites wrigley voor premiere en after effects ken ik niet uit m'n hoofd :/
Je vergeet wellicht het belangrijkste voor video-editting: je hd kan niet snel genoeg zijn.

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

mlevd schreef op 01 december 2003 @ 14:28:
[...]

Je vergeet wellicht het belangrijkste voor video-editting: je hd kan niet snel genoeg zijn.
5200 rpm(of 5400dunno wat het is) draait ie goed op. althans bij mij :D

[ Voor 4% gewijzigd door XTREEMRaGE op 01-12-2003 17:12 ]

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
XTREEMRaGE schreef op 01 december 2003 @ 17:12:
[...]

5200 rpm(of 5400dunno wat het is) draait ie goed op. althans bij mij :D
Moet je daar maar ens een dv gaan capturen met een kleine 200 Mb per minuut, gaat niet werken.

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

mlevd schreef op 01 december 2003 @ 18:28:
[...]

Moet je daar maar ens een dv gaan capturen met een kleine 200 Mb per minuut, gaat niet werken.
Dan heb jij gewoon een brakke comp :p
Bij mij doet ie het wel _/-\o_ :Y)

Pagina: 1