Toon posts:

Windows NT installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nt te installeren. De cd-rom is bootable. We komen in het blauwe scherm en hij loopt gewoon door. Als die aan het einde vraagt dat er wijzigingen zijn aangebracht en dat daarvoor de computer opnieuw opgestart moet worden herstarten we hem en begint die telkens weer opnieuw. ECHT TELKENS WEER.

De cd-rom eruit halen direct hierna en dan opnieuw opstarten lukt ook niet want dat geeft die weer een bootfout aan.

Help me uit de brand ! Ik heb jullie nodig met al jullie kennis ! Degene die de oplossing weet krijgt een dikke smakkerd van meijer !!!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

vertel eens wat meer.
Je probeerd dus het te installeren vanaf de cd.
Misschien dat je eerst je hd formatteerd -> lockt -> de map I386 naar de Hd kopieren -> en vanaf de harde schijf proberen te instaleren

Wauw, een sig!

Verwijderd

Probeer eens een biosupdate en stel daarna eens de harddrive in als eerste bootdevice. zou moeten werken als je met de bootable nt4 cd de partitie hebt aangemaakt en ook daadwerkelijk daarop hebt geinstalleerd.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 10:14:
Help me uit de brand ! Ik heb jullie nodig met al jullie kennis ! Degene die de oplossing weet krijgt een dikke smakkerd van meijer !!!
Laat dan maar zitten :r

:+

[ontopic]
Hoe staan de boot devices in je bios?
Staat er wel een HD al primary/secondairy boot device?
Is die partitie op de HD active?

Welke bootfout geeft hij precies aan?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Misschien handig om een Active Partition te maken anders krijg je inderdaad een installatie loop.(heb het gehad op een server met installatie 2003...)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Geef eens wat meer informatie over de gebruikte hardware.

Installeer zo kaal mogelijk met alleen netwerkkaart, video enzo in je kast.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

mutsje schreef op 22 oktober 2003 @ 10:21:
Misschien handig om een Active Partition te maken anders krijg je inderdaad een installatie loop.(heb het gehad op een server met installatie 2003...)
Als je met de nt4 cd boot, partitioneerd, formatteerd, selecteerd en installeerd dan is die partitie actief!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 10:48:
[...]

Als je met de nt4 cd boot, partitioneerd, formatteerd, selecteerd en installeerd dan is die partitie actief!
Weet niet of je wel eens een server geinstalleerd hebt met een Hardware Raid configuratie. Als de Raid Configuratie niet in orde is zal Windows wel harde schijven detecteren maar bij geen active partition in de RAID ga je fijn weer installeren en kom je in een loop terecht. Ik stond erbij en keek er naar en snapte het zelf ook niet zo tot ik de hele server opnieuw opgezet heb..

Verwijderd

mutsje schreef op 22 October 2003 @ 11:06:
[...]

Weet niet of je wel eens een server geinstalleerd hebt met een Hardware Raid configuratie. Als de Raid Configuratie niet in orde is zal Windows wel harde schijven detecteren maar bij geen active partition in de RAID ga je fijn weer installeren en kom je in een loop terecht. Ik stond erbij en keek er naar en snapte het zelf ook niet zo tot ik de hele server opnieuw opgezet heb..
Als z'n raid configuratie niet in orde was had hij daar wel een vraag over gesteld. maar dan nog als je nt laat installeren en zelf niet te veel moeilijkheden gaat bedenken dan gaat het allemaal vanzelf. zelfs met een raid configuratie.... als je diverse os'en en sata+raid+ide+scsiraid wilt gaan gebruiken op die machine dan is de vraag volledig verkeerd gesteld en niet onderbouwd... maar we horen het wel van de vraagsteller

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

Duinkonijn

Huh?

(jarig!)
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 10:48:
[...]

ergm niet altijd.

ik zou proberen met fdisk ff de partitie activeren.

www.bootdisk.com

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1