Toon posts:

IIyama vision master pro 514 maakt zoemand geluid. Normaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt maybe noob maar is het normaal dat men monitor lichtjes een zoemend geluid maakt. Liefst reacties van mensen met dezelfde monitor. Ik heb op het net al zitten zoeken maar nu blijkt da er geen enkele review van dit monster te bespeuren valt. En omdat elke monitor nu anders werkt heb ik maar een nieuw topic geopend.

PC:

- AMD 2200 XP+ Msi moederbord
- Ati Radeon 9700 pro (Hercules)

Omdat er in de catalyst 3.8 drivers een bug zat ben ik terug overgeschakeld naar de 3.7. Ik heb nu het gevoel dat toen ik terug overschakelde de monitor dit zoemend geluid produceerde. Kon al eerder maar ik merk het nu op. Is dit normaal?Thanx voor de reply's. 8)7 8)7 8)7

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
al verschillende resos geprobeerd en refresh rates ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb een vision master pro 452 en die maakt op bepaalde resoluties ook een hoog piep geluid, de monitor werkt verder wel helemaal goed

het is natuurlijk wel een irritant geluid maar het boeit mij verder niet zo veel

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Ik heb ook een vision master pro 19" en die maakt inderdaad een zoemend geluid...

Tandem rulez.... IBM s*cks

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 09:19
Ik heb de 510 en de 500, bijde zijn erg gevoelig voor magnetische straling, wanneer dit vlak bij de monitor is kan hij gaan brommen of fluiten.
Dus geen luidsprekers of pc kast ed naast je monitor laten staan(zelfs geen stekkerdoos)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik had (weliswaar bij een NON-IIyama monitor) ook een piepend geluid, als de refreshrate te hoog was. Zette ik hem lager (72Hz ofzo) dan was het gepiep weg.
En hier op me werk, hoor ik eigenlijk nooit een piepje ofzo... (Daar hebben we ook van die IIyama Vision Master 514 monitoren staan)

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Ik heb de Vision Master Pro 454, deze zoemt alleen als hij een lange tijd uit heeft gestaan, en ik hem weer aanzet. Het gezoem is echter wel weg na 5 minuten ofzo... Boeit me dus niet zo erg :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel ietsje verduidelijkt :)

Verwijderd

ik was van plan een topic te openen over dit onderwerp. Eerst maar even zoeken of er niets bekend was over dit onderwerp. Kort gezegd, mijn monitor, ook een vmp 454, produceert ook een zoemend geluid. Best wel irritant eerlijk gezegd. Als ik de refresh rate lager zet, wordt de toon lager, maar weg gaat het gezoem niet.

edit: de resolutie is momenteel 1280 x 960 op 100Hz. Toen ik de monitor een paar maanden had, had ie ook moeite om UT2003 op 1280 x 960 te draaien (voorheen niet). Het beeld schoof toen iets van 10 cm op. Ik vraag me af of deze zaken met elkaar in verband staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 19:14 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
ik heb bij een hoge refresh ook last hiervan (andere mobo) en als ik mijn kast dichterbij schoof werd het alleen maar erger. Nu vrijwel geen last meer van, ik heb mijn refresh naar beneden geschroeft. Probeer de kast weg te schuiven en de speakers af te koppelen en weg te zetten en zet je refresh eens laag. Als het dan weg is kun je een beetje aftasten (mits je je hieraan stoort, mijn pa heeft ook een IIyama en die vind het niet erg)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1