exchange 2000 + relaying denied problem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008
Vraagje,

Ik heb de search al geprobeerd om te zoeken naar mijn proleem.
het gaat om het volgende, als ik probeer te mailen naar het hieronderstaande bedrijf krijg ik deze melding.

You do not have permission to send to this recipient. For assistance, contact your system administrator.
<Exchang2000 #5.7.1 smtp;550 5.7.1 <stagiaire1.cac@companyname.fr>... Relaying denied. Please check your mail first.>

Het vreemde is dat er vanaf deze server erg veel mail word verstuurd, naar heel veel verschillende bedrijven (denk zo'n 200)
Maar dit is het enige berijf die deze mailerror geeft.

Wat zou dit kunnen zijn volgens jullie?

Technet heb ik al gecheckt, en heb ik nog niets kunnen vinden, maar daar zal ik zo meteen nog eens verder zoeken.

Bedankt voor de hulp alvast

http://specs.tweak.to/7903

Verwijderd

Krijg je die melding van je "eigen" exchange server of van de ontvangende server?

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 10:07
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 09:10:
Krijg je die melding van je "eigen" exchange server of van de ontvangende server?
Idd, da's een belangrijke. En is het bedrijf vroeger van jullie geweest ? Anders staat er maybe nog een Receipientpolicy ingesteld op die domeinnaam.

• TeazNutz
Ik denk dat deze van mijn exchange server komt,

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: Second tentative to
Sent: 21/10/2003 17:03

The following recipient(s) could not be reached:

Stagiaire1.cac on 21/10/2003 17:03
You do not have permission to send to this recipient. For assistance, contact your system administrator.
<NT-Exchang #5.7.1 smtp;550 5.7.1 <stagiaire1.cac@companyname>... Relaying denied. Please check your mail first.>

Omdat hij aangeeft dat de following recipient niet bereikt kan worden.

• TeazNutz
Massiefje schreef op 22 October 2003 @ 09:15:
[...]

Idd, da's een belangrijke. En is het bedrijf vroeger van jullie geweest ? Anders staat er maybe nog een Receipientpolicy ingesteld op die domeinnaam.
Nee dat is niet het geval!
Zit nog verder op technet te zoeken btw.
Vreemd dat alleen deze melding gebeurt bij dit bedrijf.

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26
Probeer met de hand naar de betreffende mail server te telnetten op port 25. Probeer commandline een mail te sturen van een bogus user in dat .fr domein, naar de betreffende user die je wil bereiken in dit zelfde domein. Als dit wel lukt, dan staat waarschijnlijk de mailserver waarvan jij probeer te sturen in een blacklist. Dit kan op de server zelf zijn, maar ook bij een blackhole dns server. Bijvoorbeeld spamcop.

Heb je al geprobeerd de mail die je wil sturen vanaf een andere mailserver te sturen?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
misschien op de black list van de betreffende server

Kan zijn dat ze bijvoorbeeld een range hebben geblokkeerd van public ip addresses en dat jij erbij zit!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

sorry for my english ( I do read dutch however ) look to see if you have the correct SMTP connector active, I had the same problem last week.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

ReLight

echo("What Now ? !")

Exchange kan ook access lists per Alias aan.
Het zou kunnen dat deze Satgiar die jij probeert te mailen geen mail van buiten mag ontvangen, enkel van binnen.
De relaying Denied is dan een standaart reactie van de server.

Probeer maar een mai, te sturen naar info@befrijf.fr of zo, of een bekend werkend adres van dit bedrijf. Grote kans dat dat wel goed gaat.

Een ander trukje om de relaying denied wellicht te omzijlen is door je eigen afz mail adres iets aan te passen, en het zelfde afz. domain te gebruiken als Bedrijf.fr (Maar dit is niet netjes natuurlijk)

Als dat allemaal faalt, zou de mail server van bedrijf.fr wel een verkeerd kunnen ingesteld zijn,...gebeurd iedereen wel eens :)
Anyway, de 'fout' of insteling bevind zich bij Befrijf.fr niet bij jou.
(Ps zorg dat je altijd een return address mee stuurt, een hoop mailservers accepteren het anders niet, en je eigen mail afz. domein moet ook bestaan. (MX reverse existance checks) )
:Y)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Pagina: 1