Adsl splitter , in de vorm van een wandstekker/splitter...

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 20:47
ik ben nu al tijden opzoek naar een ADSL splitter die er ongeveer zo uit ziet :

http://www.tikkenteller.nl/handleiding/figuur_02.jpg

maar kan deze dus echt nergens vinden...

eigenlijk ben ik dus gewoon opzoek naar een ADSL splitter.. die in de eerste instantie zelf gewoon in de muur zit (en dus niet een lijntje van de muur naar zichzelf moet hebben) of hij daarna zo een standaard telefoon aansluiting heeft of gewoon voor de kabel alleen maakt me geen hol uit ;) .. zo lang hij maar dus per direkt bij de muur begint.....

het liefst in de buurt van amsterdam... of bestelbaar ...

hoop dat iemand me een hint kan geven :)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Dat is volgens mij geen splitter hoor. Maar een gewone telefoonstekker. Kun je gewoon bij een electrozaak halen of bij een kpn-shop.

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

ja maar hij wil een splitter in die vorm van een ptt stekker als ik het goed begrijp. Ik heb ze nog niet gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door Cansu op 22-10-2003 00:15 ]

Viva la Netherlands!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Cansu schreef op 22 October 2003 @ 00:15:
ja maar hij wil een splitter in die vorm van een ptt stekker als ik het goed begrijp. Ik heb ze nog niet gezien.
Als dat zo is.
Nee die zijn er niet. Je hebt wel splitters met voor RJ11 pluggen. Niet zoals zo'n ptt stekker.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 21:53
uhm, een splitter in die vorm kan niet?!
splitter = 1 ingang 2 uitgangen
jouw plaatje = 1 ingang, 1 uitgang

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

volgens mij hebben onze zuiderburen met ADSL deze mogelijkheid wel, is wel lekker opgeruimd om de noodzakelijke splitter in de telefoonstekker in te bouwen en die te gebruiken.Nu nog een insteek ADSL kaart met 4 poorten zodat je je Ethernet modem/router ook niet meer ziet en geen losse voeding meer nodig hebt en je ziet niks meer van je ADSL hardware in je huis staan....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

die splitter zit niet ingebouwd, maar het is een los kastje waar je een rj11 in kan prikken en waar weer een kort kabeltje uitkomt dat naar de telefoon gaat, je hebt dan een extra kastje aan je telefoon bungelen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ovislink.ca/Filters/atf016.jpg

Maareh, hij bestaat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tungli.com.tw/pic/g/g-adsl5.jpg

image search bij google op "adsl filter"

[ Voor 44% gewijzigd door JvS op 22-10-2003 00:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ultimasnake
uhm, een splitter in die vorm kan niet?!
splitter = 1 ingang 2 uitgangen
jouw plaatje = 1 ingang, 1 uitgang
tja maar je hebt dat soort krengen ook die gewoone lijn splitten..

maar zoals JvS al liet zien op het onderste plaatje.... ZO wil ik er dus 1....effe kieken waar die op staat :P

• ultimasnake
gdvr... hier te koop
http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=B3283
maar leveringskosten is meer dan het krengetje zelf......

weet iemand waar ik ergens anders hem kan vinden? ;)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:14

slaay

Natuurbeleven.com

Hou er wel rekening mee dat het een belgische aansluiting is en geen Nederlandse!

:9

Dich bis echt unne foëzen haas

• ultimasnake
klopt... maar heb hem dus ook in nl versie gezien ;)

Verwijderd

Zag deze handleiding. Het blijkt dat de algemeen aanvaarde nederlandse aansluitmethode met 1 centrale splitter aan het begin van de lijn helemaal niet nodig is:
http://www.fwiarda.com/adsl/
Misschien kun je daar wat mee.

Verwijderd

Heeft primafoon die dingen niet? Want mijn ma heeft zo'n ding daar gloof ik eens gekocht om voor de telefoon gewoon te splitten :)

• ultimasnake
nou shum1... zo een ding is anders dan een simpele telefoon lijn splitter (was het maar zo makkelijk) die hebben we nog wel liggen... maar het moet een adsl splitter zijn :P

Verwijderd

Hier heb ik er 2 (verschillende) gevonden:
http://www.telewell.com.tw/showroom/Accssories/adsl/adsl.htm
zoek naar "Holland"

• ultimasnake
ja ok.... :'( maar waar kan ik hem kopen? :S.. die site is echt alleen hun producten promoten

edit :

waarom is :( zo boos uit zient.. dan maar even :'( van gemaakt

[ Voor 32% gewijzigd door ultimasnake op 23-10-2003 14:47 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb vorige week nog 2 ADSL abbos aangesloten bij familie de splitter die er bij zat is gewoon minimaal groot kun je zo wegwerken ergens achter een kastje want die is nog kleiner dan een stekker van je telefoonaansluiting

computer voor alle werkzaamheden

• ultimasnake
het gaat ook o.a meer om de gemak ervan.. en omdat ze op 2 punten (niet tegelijk) de modem willen aansluiten (boven en beneden) , en dan kwam dit deels wat handiger uit ;)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24

AvK

Ready Set Go

Hoe denk je het telefoonsignaal te scheiden van het adsl signaal met zo'n stekker?
Op deze manier heb je toch veel ruis op de telefoonlijn?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• ultimasnake
daarvoor is een speciale ADSL SPLITTER... alleen ik wil hem in die "vorm" :Z zucht :Z

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 18:44
Hoe wil je dat dan gaan doen? Hij moet voor de rest van alle tel aansluitingen..

Verwijderd

ik vind zo'n kastje nie eens zo erg aan de muur,. misschien nog mooier dan een dubbele stekker bij de ingang,. alleen mijn adsl splitter is zwart,. (niet zo mooi dus) dus soms vraagt iemand wat is dat voor kastje :p

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 09:24 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19
Die dingen zijn voor Nederland & Belgie.
net nieuw maar wel extreem mooie oplossing.

Je kan ze in Nederland kopen bij intronics. Misschien moet je daar anders even kijken.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-05 07:51
'k woon in België en heb ook zo'n normale stekker als splitter. Er zit een handjevol electronica ingepropt. Zoals al genoemd, belgische stekkers zijn niet compatible met Nederlandse (en vv). Het is iig een ideale oplossing! Waar je ze kunt kopen weet ik niet maar ik heb hem bij mijn DHZ installatie pakket gekregen.

...

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beetje spuit 11 reactie ;) maar de ADSL telefoonsplitter in de vorm van de oude PTT stekker is volgens mij te krijgen bij Norrod. was er zelf nl ook naar op zoek, met gelijk de vraag of die net zo goed werkt als bijv zo'n alcatel kastje o.i.d.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Inderdaad ja, supplies - bekabeling - overig. 12euro50.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Cool dus dan hoef je niet te gaan knoeien met kabels maar gewoon die aansluiten en klaar. :)

Heeft iemand misschien ervaring met zo'n ding? Want anders bestel ik er 1. :)

edit: heb er niet 1 besteld via norrod. Ben benieuwt zal toch wel gewoon werken neem ik aan. :P

[ Voor 55% gewijzigd door schnumi op 04-12-2003 21:32 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

ADSL - Splitter stekkers

RJ11 aansluiting voor de modem en tel-stekker voor de tel of met dubbel RJ11 aansluiting. Als je dat bedoelt die hebben wij gewoon in de winkel hangen (volgens de leverancier als enige/eerste in NL).
Binnenkort komen er ook speciale ADSL-Splitter wandcontactdoosjes.

Tell-Me (http://www.tell-me.nl/content/html/62.asp) voor de adressen.
Ook eentje in A'dam.

Gewoon zo'n stekker plaatsen per telefoon in huis en de meegeleverde splitter gebruiken op je modem. geen aparte draden meer nodig.

:+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 21:37 ]

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ok even voor de duidelijkheid. :P

Vanaf die stekker zelf plug je dus een rj11 draadje naar de ingang waar normaal de hoofdkabel in moet. Klopt dat?

[ Voor 49% gewijzigd door schnumi op 05-12-2003 08:13 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 16:44

Verwijderd

Heb dus ook zo'n stekker gekocht bij Tell-Me (voor de fijne prijs van €10,95). Werkt prima waar andere doosjes-splitters het laten afweten!
Pagina: 1