Toon posts:

[Modem] SM56 PCI onder RedHat 9.0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds zaterdag ofzo Linux geinstalleerd(dat was verrassend makkelijk :-)), en toen dacht ik: Hmm, even internetten(met mijn SM 56 PCI (Motorola)modem (FAX/Modem), maar ja, dat ging dus niet zo makkelijk. Ik heb allerlei verhalen gelezen over hoe je eventueel de drivers als PPP ofzoiets kunt zetten en dan de kernell opnieuw kunt compilen.

Is het iemand gelukt om hem onder bijv. Linux 9.0 te installeren en kan die een beetje makkelijk uitleggen op welke manier?

Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar overal op internet zag ik dat het niet werkte.
http://www.motorola.com/softmodem/data-fax.htm#linux

P.S. Ik weet dat er al meerdere topics hier over zijn geweest, maar die waren best wel oud.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 00:13 ]

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
wat voor chipset is het?

Als het namelijk een win-modem is, (die maar voor de helft modem is en de andere helft wordt door windows gemuleerd door de driver) dan is er 1 driver voor linux die winmodems werkend maakt, maar dan moet je winmodem een lucent chipset hebben geloof ik

edit: ja Lucent LT chipsets dus

[ Voor 6% gewijzigd door M4RTiN op 22-10-2003 16:44 ]

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Volgens mij heb ik zo'n modem in mijn laptop zitten (gaar ding van twee jaar oud, makro aanbieding dus hardware is gokken). Maar alle pogingen die ik gedaan heb om dat ding aan de praat te krijgen zijn mislukt. Misschien dat de 2.6 kernel uitkomst biedt, ik had iets opgevangen dat die betere ondersteuning had voor WinModems.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels ook opgegeven. Ik had ook nog geprobeerd mijn oude ISA modem te installeren, maar dat werkte ook voor geen meter, op het feit na dat deze wel automatisch werd gedetecteerd.

Het maken van een verbinding is toch niets anders als gewoon die Wizard(Internet Connection o.i.d. volgen en al die dingen invullen? En dan activate klikken?

Ik vraag me ook af hoe ik nu ook daadwerkelijk kan zeggen, ga nu verbinding maken met mijn provider. Of gebeurt dat automatisch bij het activeren van het modem?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik doe dat via de shell

door het opstarten van ppp met een bijbehorende script, belt ie automatisch in!
gewoon in /etc/ppp/ppp.conf je com-poort opgeven enzo en inbel gegevens