MySQL is voor velen - en ook voor mij - een uitkomt als je het vergelijkt met bijv. Access: Access gaat over zo'n nek bij grote hoeveelheden data, limiet van 2 GB per bestand en daarnaast is het ook nog is behoorlijk traag ivm andere databases. Maar dat komt omdat Access vaak verkeerd wordt gebruikt en dan is de stap naar MySQL snel gemaakt. Je hebt vaak helemaal niet zoveel functies nodig als die van MSSQL (waar je nog voor betalen moet ook) en dan is een MySQL-database even snel gemaakt als 1 van Access.
Ik heb zelf nog geen slechte ervaringen met MySQL, echter lijkt me een goede backup van levensbelang. Zolang je dus gewoon goede, stabiele apparatuur gebruikt is MySQL even stabiel als MSSQL schat ik zo. En volgens mij wordt MySQL nog wel is weggestopt op een oud bakkie waardoor het in de praktijk misschien niet helemaal werkt zoals het moet.
Maar bijv. dus het bevolkingsregister draaien op MySQL, tja dat gaat denk ik niet lukken

.
@curry684: Ik heb dat stukje wel is eerder gelezen maar ik zie er nou niet bepaald fouten in staan van zo'n groot kabliber waardoor het niet meer geschikt zou zijn voor een productieomgeving. Ok, dingen als Check die ontbreken zijn even lastig maar aan de andere kant kan je dat toch zo omzetten zodra die functie erin zit? Ik heb er verder geen last van, het is niet mooi idd.
Ik zie er zo nog wel wat argumenten tussenstaan waar ik zelf mee kan leven, en daar kan ook in een productieomgeving mee worden geleefd. Daarnaast ben ik van mening dat een database voor DATA is en geen politieagent moet zijn. Al die checks zijn mooi, alleen die moeten worden gechecked voor invoer. Als je die checks voor de invoer al niet doet ben je imo al prutserig bezig.
En dan bijvoorbeeld dit punt: '8. No ipaddress or geometrical datatypes'. Het is een illusie dat een IPv4 adres (ja voorlopig hebben we IPv4) gekoppeld is aan een PERSOON. Dat vergeten nog veel mensen volgens mij. Pas bij IPv6 maken we een kleine kans dat we aan de hand van een IP-adres een persoon kunnen identificeren (al kan dat niet wereldwijd ivm de routeringstabellen). Dan zou ik graag willen weten waarom je zo'n veld nodig hebt? Filteren op host-IP-adressen is imo de meest ranzige mannier van filteren (tenzij je in een LAN bezig bent met private adressing). Moet die zelfde ranzige mannier van filteren dan mogelijk worden gemaakt in de database? En al zou het zijn voor statistieken met allerlei filters oid, dan schiet MySQL zichzelf voorbij als database imo.
[
Voor 45% gewijzigd door
LauPro op 22-10-2003 01:06
]