[ga 7n400 pro2]bios versie in winXP onjuist?

Pagina: 1
Acties:

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Topicstarter
Nou heb ik een vreemd probleem, nl het volgende:

ik heb onlangs de BIOS van mijn gigabyte 7N400 Pro2 moederbord geflasht naar de nieuwste versie (f5) en bij de POST geeft ie dit ook netjes aan.

als ik nu kijk bij SiSoft Sandra 2004 dan zegt ie daar dat ik nog steeds bios versie F1 heb en deze melding krijg ik ook bij CPU-Z

heb ik gekeken bij AIDA 32 en daar staat :
BIOS Eigenschappen
BIOS Type Award Modular
Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap GA-7N400 PRO2 F5
Datum Systeem BIOS 09/23/03
Datum Video BIOS 03/26/03

BIOS Fabrikant
Firmanaam Phoenix Technologies Ltd.
Productinformatie http://www.phoenix.com/en/products/default.htm
als ik bij CPU-Z en Sandra kijk, staat daar wel de juiste datum van het bios, nl 09/23/03 maar dus versie F1

nou was mijn vraag eigenlijk of Sandra en andere programma's de bios versie uit windows (XP SP1) lezen, of dat ze echt naar de bios kijken, want dan snap ik niet waarom hij nog steeds F1 aangeeft.

verder werkt alles wel naar behoren en is ie wel stabiel, maar ben eigenlijk benieuwd waarom dit zo is.

ik heb niet winXP opnieuw geinstalleerd, want dat lijkt me niet nodig bij een bios update, maar ga dit binnenkort wel doen, want de planning geeft OC aan, en dan wil ik zo schoon mogelijk testen.

ik hoop dat iemand mij iig over dit probleem enige duidelijkheid kan geven?

het enige waar ik aan zat te denken is dat ik DUAL BIOS heb, en de backup BIOS draait lijkt mij nog op F1, maar al zou ie hier van opstarten, dan moet ie dat toch aangeven bij de POST en niet F5

voor verdere sys info, kijk maar bij SPECS 1 in mn sig

[ Voor 3% gewijzigd door DoingK op 21-10-2003 23:47 ]

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Topicstarter
netjes 24 uur gewacht voor kickje

is eenmalig iig, vroeg me af of er iemand is die mij hierover duidelijkheid kon verschaffen, en zoniet, jammer dan, alles werkt als een trein

toch blijf ik het wel vreemd vinden dan, maarja, anders binnenkort maar weer formatje (misschien dat xp dan niet anders ziet als F5 en dan dus alles wel goed is), en ga ik gelijk met OC aan de slag.

maar misschien dat er nog iemand is die mij kan helpen hiermee, en anders mag ie van mij wel op slot :)

[ Voor 9% gewijzigd door DoingK op 22-10-2003 23:51 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik zou me er maar niet teveel van aantrekken, ik heb al zo vaak meegemaakt dat zulke software niet de juiste specs uitleest. Gewoon ze dicht mogelijk bij de bron kijken en je hebt zekerheid (dus voor mobo gegevens op het bord zélf kijken, voor BIOS gegevens in het BIOS zelf kijken etc. :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.