[XP] Start nou gewoon door! Ik heb maar 1 user!

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik weet niet WAT ik gedaan heb, maar om een of andere reden start een van mijn xp bakken niet meer spontaan door. Hij start netjes op en komt dan bij dat loginscherm terrecht waar je de user aan kan klikken en dan gaatie verder..

Maar ik heb maar 1 user, en voor ik 'dat ene (weet nog niet wat) gedaan had startte die gewoon direct het profiel van die user.. ik hoefde dus geen gebruikertje aan te klikken..
Maar om 1 of andere vage reden nu dus wel :(

Ik weet dat ik gewoon 'alle' updates gehaald heb, en ondertussen een beetje wat settings heb aangepast links en rechts bij internet en netwerk instellingen enzo (niet automatisch instellingen zoeken, firewall op de inbelverbinding, etc. etc.)

Maar ik heb dus niets bij gebruikersbeheer ofzo aangepast..
Bij win2k-pro kan je gewoon opgeven dat je standaard als een bepaalde user wilt inloggen.. ik mag toch aannemen dat dat bij xp ook mogelijk is :?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Probeer het eens met de powertoys.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

tuurlijk is dat mogelijk. met TweakXP bijvoorbeeld.

volgens mij komt dit door een update van windows, al weet ik niet welke (boeit me ook niet :))

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
Is 'Gastaccount' misschien ingeschakeld ?
Je kunt dit zien via Configuratiescherm --> Gebruikersaccounts --> Staat rechtsonder.

Originele startpagina - Stadindex.nl

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Powertoys for Windows XP --> Tweak UI onderdeel nemen

In Tweak UI: Logon (onderaan) --> Autologon --> Log on automatically at system startup
aanvinken. Username en password eventjes invullen en klaar is Clara.

http://www.microsoft.com/...o/downloads/powertoys.asp
(Tweak UI staat rechts in een downloadkader)

Succes, thank you, drive thru! :+

[ Voor 11% gewijzigd door Mujo op 21-10-2003 23:31 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• GreyGhost
  • Laatst online: 19:54

GreyGhost

Het is een spook

Je hebt waarschijnlijk Microsoft .NET geinstalleerd via windowsupdate die maakt een ASP.net user account aan en die geld als extra user.

Via groups.google.com oplossing?

[ Voor 51% gewijzigd door GreyGhost op 22-10-2003 16:15 ]

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad en heb ik opgelost doormiddel van Tweak UI for XP. Ik zou dit eerst even proberen..

_--_--_--_Effe Checke_--_--_--_

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 14:07
GreyGhost schreef op 22 October 2003 @ 16:12:
Je hebt waarschijnlijk Microsoft .NET geinstalleerd via windowsupdate die maakt een ASP.net user account aan en die geld als extra user.

Ook mijn dank. Ik zat met hetzelfde. :)

• jasjenl
  • Laatst online: 15:23

jasjenl

Liab A Tymo

Een andere mogelijke oplossing die ik heb gebruikt is het disablen van die ASPNET user. Via Administrative Tools -> Computer Management -> Local users and groups -> Users, dan Properties van de user ASPNET en daar aanvinken Account is disabled. Als je dan verder maar één gewone user hebt, werkt 't weer als voorheen. Ik snap eigenlijk niet waarom die ASPNET user altijd wordt aangemaakt als je dat framework installeert, want ze zeggen dat het een user account is die gebruikt wordt door IIS, maar die heb ik helemaal niet geïnstalleerd op mijn pc..

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
GreyGhost schreef op 22 oktober 2003 @ 16:12:

Wow, nice.
Das 't zelfde schermpje als in windows 2000..
Hebben ze iets goeds in een windowsversie en dan verbergen ze het in de volgende |:(
Zelfs met mmc is het niet te bereiken.... Vaag beleid daar bij microsoft.. maarja..

Bedankt voor de tip in iedergeval :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het probleem is via GoT opgelost, maar het staat duidelijk in de Helpfiles van MS (F1 dus) hoor. :)

ARME AOW’er

Pagina: 1