Toon posts:

PC start, beeldkaart niet

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc aanzet gaat normaal mijn scherm mee aan als deze een signaal krijgt. Sinds ik mijn nieuwe pc heb doet deze dat niet meer. Als ik mijn scherm dan via de power knop aan zet krijg ik "No signal input".

Als ik dan op de reset knop druk wordt het beeld zwart dus krijgt een signaal maar paar seconden later valt het scherm weer uit omdat deze toch geen signaal krijgt.

Als ik dus meerdere malen (soms 20 keer) scherm aanzet en reset werkt het in eens en krijg ik beeld.

Hoe kan dit ? En hoe los ik dit op?

Moederbord: ASRock K7VT2
Beeldkaart: GeForce 4 MX 440 (Mentor)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heb je hem ook weer op je oude systeem aangesloten gehad? Zo ja, wat deed hij toen?
Heb je alle pennetjes van de stekker gecontroleerd?
Zit de stekker goed aangedrukt? (zal vast... maar ik check het toch even)
etc.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nieuwe bios in je mobo? Lijkt wel erg veel op het 'cold boot' probleem, daarover is erg veel met de seach te vinden.

Kijk eens of hier wat tussen kan vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op 21 October 2003 @ 23:24:
Heb je hem ook weer op je oude systeem aangesloten gehad? Zo ja, wat deed hij toen?
Heb je alle pennetjes van de stekker gecontroleerd?
Zit de stekker goed aangedrukt? (zal vast... maar ik check het toch even)
etc.
Mijn oud systeem werkt niet meer wegens een overspanning in de voeding, dus mobo enzo allemaal stuk. Dus dat is geen optie :)

Stekker zit echt GOED vast, want na vele resets werkt t wel

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dat zou alsnog kunnen duiden op een slecht contact. Ook een kabelbreuk is niet uitgesloten, of een afgebroken pinnetje?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 21 October 2003 @ 23:25:
Nieuwe bios in je mobo? Lijkt wel erg veel op het 'cold boot' probleem, daarover is erg veel met de seach te vinden.

Kijk eens of hier wat tussen kan vinden :)
Mijn mobo is gloednieuw, mss dat nieuwe bios software iets uithaald? wat denk je?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat bedoel ik dus.. kan je altijd proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
De laatste nieuwe dirver die op de site staat is van voor ik mijn mobo gekocht heb, dus de laatste nieuwe versie zit al in mijn mobo

En de drivers van mijn beeldkaart? De laatste nieuwe installeren, zou dit iets uitmaken?

De kaart start niet in de bios he

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 23:40 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

je zegt nieuw mobo....kan best wel eens zijn dat je je videokaart net niet goed ingebouwd hebt. Probeer het ding eens in zijn slot te bewegen...ik het hier een ASUS kaart di precies hetzelfde heeft. beetje bewegen van de kaart (iets omhooghalen in het slot) is meestal voldoende om het ding weer te laten werken. Maar vraag me niet waarom dat zo is.....:P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja soms werkt het ook als je eerst opstart zonder beeldkaart, 5 minuutjes wacht, dan opnieuw opstarten na dat de beeldkaart er opnieuw in gestoken is.

Maar ik snap er niets van. Ik zal eens proberen mijn kaart anders te steken.

Is volledig in het slot en dan vastgeklikt niet altijd goed?

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 20:52
"PC start, beeldkaart niet" Sorry maar ik kon het echt even niet laten.... "beeldkaart" :D :+

[ Voor 14% gewijzigd door Gody op 22-10-2003 16:59 ]

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Komt me bekent voor.
Ik heb ook een K7VT2, deze doet het ook niet meer naar behore.
Als ik mijn pc helemaal uit wil hebben en gewoon kies voor "afsluiten" , dan sluit het OS zichzelf wel af maar de fan's blijven gewoon draaien, dus moet ik de powerkabel er uit trekken om mijn pc helemaal uit te krijgen.
Als ik hem dan weer aan wil zetten en mijn powerkabel er weer in steek (of via schakelaar van verdeeldoos) hoor je de fan's wel starten maarkrijg ik geen signaal naar mijn monitor > hij start ook niet op(helemaal niks dus). Het ledje van de monitor blijft gewoon knipperen op mijn beeldscherm(no signal). Druk ik 1 keer op de powerknop en wacht 5 sec > dan start hij vrolijk weer op.
Dit probleem = niet op te lossen, je kunt er alleen mee terug mee naar de winkel.
Mijn probleem klinkt verdacht veel op die van jouw, niet :?

Verwijderd

Topicstarter
Gody schreef op 22 October 2003 @ 16:59:
"PC start, beeldkaart niet" Sorry maar ik kon het echt even niet laten.... "beeldkaart" :D :+
thx voor de onnitige replie. Wat is het probleem?

Verwijderd

probeer een andere videokaart? staat je agp in de bios niet op 8x ofzo want dat ondersteunt die 440 niet volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
datkanveelbeter schreef op 22 October 2003 @ 17:12:
Komt me bekent voor.
Ik heb ook een K7VT2, deze doet het ook niet meer naar behore.
Als ik mijn pc helemaal uit wil hebben en gewoon kies voor "afsluiten" , dan sluit het OS zichzelf wel af maar de fan's blijven gewoon draaien, dus moet ik de powerkabel er uit trekken om mijn pc helemaal uit te krijgen.
Als ik hem dan weer aan wil zetten en mijn powerkabel er weer in steek (of via schakelaar van verdeeldoos) hoor je de fan's wel starten maarkrijg ik geen signaal naar mijn monitor > hij start ook niet op(helemaal niks dus). Het ledje van de monitor blijft gewoon knipperen op mijn beeldscherm(no signal). Druk ik 1 keer op de powerknop en wacht 5 sec > dan start hij vrolijk weer op.
Dit probleem = niet op te lossen, je kunt er alleen mee terug mee naar de winkel.
Mijn probleem klinkt verdacht veel op die van jouw, niet :?
Hmm weet het niet. Het lijkt erop maar de oorzaak is iets anders denk ik. En bij mij werkt het niet naar een keer op power drukken. Vandaag 20 minuten vooraleer het werkte, na 14 keer resetten. Dit is niet echt fijn, er moet toch iets aan te doen zijn :(
Pagina: 1