Soms wel en soms geen internet(speedtouch 510)

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:29

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Ik heb adsl van xs4all en 2 pc aan een hub en daar weer op de Speedtouch 510. De ene pc van mij doet het altijd maar de pc van mijn broertje wordt vaak gereset omdat hij er niet mee over weg kan. En soms als hij dan weer in windows is geeft die speedtouch geen goed ip adres af maar een 192. nogwat adres en dan is er dus geen internet voor hem, niet dat dat erg is ofzo maar wie weet waar dit aan ligt?

-= Very annoying forum person =-

Verwijderd

Ehm, ik kan hier weinig van maken :?

Leg eens duidelijk - desnoods met schema - uit wát er precies aan de hand is. En wélke instellingen je precies hebt gedaan.

Gebruik je die Speedtouch als modem of als router?

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Heb je misschien 2 DHCP-servertjes draaien in je netwerkje? Of staat er op die pc van je broertje een static adres ingesteld?

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 23:18:
Ehm, ik kan hier weinig van maken :?

Leg eens duidelijk - desnoods met schema - uit wát er precies aan de hand is. En wélke instellingen je precies hebt gedaan.

Gebruik je die Speedtouch als modem of als router?
Die speedtouch is modem en router in een ja, hij is ingesteld als dhcp server maar soms verkrijgt die pc geen goed adres ervan (10.0.0.nogwat) en heeft hij gewoon 192....

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
En wat voor Netwerkkaart heeft je broertjes

Welk os draait hij.

Hoe staat de netwerkkaart ingesteld ? Auto/Statish ? Speed / Duplex

Verwijderd

Gelieve dit voortaan te melden in [SeM], via TR of via ICQ. Dit is topic-vervuiling ;)

Heb je je router al eens gereset? Geef de instellingen die je bij de DHCP-server in je router hebt gedaan eens. En probeer sowieso even een "ipconfig /release" en "ipconfig /renew" op de machines.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Alles is gewoon zo standaard als wat, dus standaard speedtouch instellingen, pc op automatisch vinden ip enzo.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
En nog iets ;Ik had al een netwerkje met adsl en een speedtouch 510 als dhcp. Ik dacht laat ik eens een kabel naar boven maken. Dus boren enzo en kabel leggen. Ik stekkers maken en in 1 keer alle lampjes van de switch aan, dus ik denk oke dan. Maar dan kijk ik naar het ip adres; eerst duurt het al vet lang voordat winipcfg er is en dan blijkt dat het geen 10.0.0.* adres is maar een 192.*.*.* . Dus ik nieuwe stekkers eraan maar niks. Kan het zo zijn dat het aan de kabel ligt? Het is gewoon cat 5 van 20 meter lang, of ligt het eraan waar het langs gaat?

Ik denk zelluf dat het iets met de kabel is, maar hoe het kan?

Verwijderd

Je kan wel zeggen dat alles standaard is, maar daar hebben wij niks aan. We moeten gewoon de instellingen weten.

En beantwoord de vragen die we in dit topic stellen alsjeblieft, anders komen we nergens.

En gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif om wat toe te voegen in plaats van monologen te starten.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 17:40:

[...]

Gelieve dit voortaan te melden in [SeM], via TR of via ICQ. Dit is topic-vervuiling ;)

Heb je je router al eens gereset? Geef de instellingen die je bij de DHCP-server in je router hebt gedaan eens. En probeer sowieso even een "ipconfig /release" en "ipconfig /renew" op de machines.
Reset heb ik nog niet gedaan, de speedtouch geeft aan van DHCP server running en bij properties staat dhcp server. Verder heb ik er niks aan ingesteld. release, renew heb ik gedaan en werkt overal behalve op de nieuwe kabel, daar geeft hij aan van dat hij geen dhcp server kan vinden. Maar het rare is die pc boven, dat is een laptop en als ik hem mee naar benee neem en daar met een kort kabeltje aansluit op de switch doet ie et gelijk. het moet toch wel aan de kabel liggen?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Welk ip-adres geeft hij "precies" is dit 192.x.x.x krijgt je broertjes pc dit ip-adres ergens anders vandaan en moet dit gewoon terug te vinden zijn in je interne netwerk, zeer waarschijnlijk gewoon een instelfout van je broertje als die pc al veel reset omdat hij er niet mee overweg kan.

Krijgt hij een 169.x.x.x dan krijgt hij gewoon geen ip-adres, dan gaat er soms iets mis in de communicatie tussen broertje pc en speedtouch.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Gomez12 schreef op 22 October 2003 @ 21:23:
Welk ip-adres geeft hij "precies" is dit 192.x.x.x krijgt je broertjes pc dit ip-adres ergens anders vandaan en moet dit gewoon terug te vinden zijn in je interne netwerk, zeer waarschijnlijk gewoon een instelfout van je broertje als die pc al veel reset omdat hij er niet mee overweg kan.

Krijgt hij een 169.x.x.x dan krijgt hij gewoon geen ip-adres, dan gaat er soms iets mis in de communicatie tussen broertje pc en speedtouch.
Dat van me broertje is al opgelost en dat andere ligt waarschijnlijk aan de kabel, zie dit topic Fout in netwerkkabel?

Dit probeer ik morgen ff en als het wel/ niet werkt zie je me wel weer hiero

Verwijderd

Vriend van mij heeft ook een Speedtouch 510 en had hier ook last van. Hij heeft het volgende gdaan.

1. Via de WEBtoegang naar 10.0.0.138 heeft hij de verbinding naar buiten verbroken
2. Hij heeft alle pc's afgekoppeld behalve de pc waarop hij zelf zat.
3. Hij reset het modem.
4. Daarna de laatste nieuwe Firmware updates erover heen
5. Pc's aangesloten en daarna op elke pc die op die Speedtouch doos zijn aangesloten in DOS ff ipconfig /release gdaan en ipconfig /renew en tadaa! Netwerk is alive!

Dit schijnt niet bij al die dingen voor te komen maar tog bestaat het weleens dat hij 192.xxx.xxx.xxx afgeeft ipv 10.xxx.xxx.xxx

Suc6!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 23:29 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
En waar vind hij firmware update voor een Speedtouch 510 ? want volgens mij zijn die er nog niet of ik heb het laaste jaar iets gemist :?

Verwijderd

raymonvdm schreef op 23 oktober 2003 @ 00:23:
En waar vind hij firmware update voor een Speedtouch 510 ? want volgens mij zijn die er nog niet of ik heb het laaste jaar iets gemist :?
Die zijn er zeker! Ik heb ze voor die persoon moeten zoeken maar weet alleen niet meer waar. Kijk eens bij Alcatel zelf! D8 dat ze daar vandaan kwamen!

Verwijderd

Beste Master_Viper:

Het word wel gewaardeerd als je de zoek functie gebruikt voordat je een vraag steld. Daar komt deze modem namelijk zeer vaak naar voren. Het is natuurlijk logisch dat je altijd de nieuwste software voor je modem hebt:

De nieuwe firmware voor je modem kun je hier downloaden:
http://www.dsmarty.com/files/speedtouch510-4.2.3.0.rar

Mocht dit het probleem niet oplossen dan ligt het of aan je kabel of je aan je windows instellingen.

*Werkt een andere kabel wel op die pc er is wat fout met die kabel.

*Is je kabel wel goed maar je IP is nog steeds een 192 windows standaard ga dan naar je instellingen en zet ze niet op automatisch maar als
gateway:10.0.0.138
IP: 10.0.0.151 (indien jouw pc 10.0.0.150 heeft, anders andersom)

succes!
Pagina: 1