[Digicam] Welke Ultracompacte moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-02 20:28
Hoi, ik wil een nieuwe digitale camera. Ik heb nu een Canon Powershot S30. Maakt prima foto's, maar is net wat te groot en heeft teveel features. Ik ben op zoek naar:

Aantal Megapixels:
Ik wil minstens meer dan 3MP hebben, maar 4MP is ook wel lekker, zodat ik er op de computer nog in kan snijden.

Doel van de camera:
Vooral vakantiefoto's, dus Point & Shoot.

Formaat camera:
Een zo klein mogelijke camera, dus dat betekent een "ultracompacte". Grootte is erg belangrijk (De camera moet goed in mijn broekzak passen).

Zoom
Minimaal 3x optische zoom. Digitale zoom is niet nodig.

Opslagmedium:
Aangezien ik nu een Canon S30 heb met CompactFlash, zou een camera die ook CF ondersteunt wel goed uitkomen. Maar als een camera, die beter is dan de anderen, geen CF ondersteunt, is dat geen probleem.

Budget:
Voor alleen de camera is maximaal 500 euro beschikbaar.

Voorkeur voor een bepaalde merk:
Nee, ik wil natuurlijk wel een camera die niet direct uit elkaar valt.

Uitbreidingsmogelijkheden:
Ik hoef er geen uitbreidingsmogelijkheden op te hebben.

Materiaal camera:
Het moet een beetje een robuuste camera zijn, maar dat kan met metaal en plastic

Soort stroomvoorziening:
Ik heb een lichte voorkeur voor penlites, maar AAA of een accu is ook goed.

Gewicht
Maakt niet uit.

Camera's die ikzelf al heb bekeken:
De Canon Ixus 400, die zag er wel mooi uit. Ondersteunt CF (als enige in deze klasse volgens www.dpreview.com). Maar volgens mij zijn er al wel kleinere camera's verkrijgbaar (vind ik erg belangrijk), en ik weet niet hoe de prijs/kwaliteit verhouding is tov andere toestellen.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik heb zelf ook de S400, en hij bevalt erg goed.
Is een echte point-and-shoot cam, met nie teveel instellingen die je dan in deweg kunnen zitten.
Zelf op de vakantie ook iets van 1.600 fotoz geschoten en 99% was gelukt :)
De S400 kan ik zeker aanraden! Lekker klein ook!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Sony Cybershot DSC T-1
Minolta dimage Xt
Minolta dimage E323
Kyocera Finecam SL300R
Casio Exilim EX-Z4
Pentax Optio S4

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• ernstblaauw
Johnny schreef op 23 October 2003 @ 01:11:
Sony Cybershot DSC T-1
Minolta dimage Xt
Minolta dimage E323
Kyocera Finecam SL300R
Casio Exilim EX-Z4
Pentax Optio S4
Welke van deze, inclusief de Canon Powershot S400, is de beste? Ik ga ze in ieder geval vergelijken bij dpreview!

Verwijderd

ik heb zelf de pentax optio s4, ben er erg over te spreken. Dit kleinood heeft alles wat je maar zoekt in een camera, en is ook nog eens de kleinste in zijn soort. Hulde voor pentax.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ixus 400 is prima ding... de pentax optio s4 ook, ...
ik zou niet teveel verder kijken ook. Deze 2 zijn erg goed, en hoe meer je ziet, hoe moeilijker de keuze. Je moet ergends de knoop door hakken.

Btw.. een olympus u300 is ook wel erg leuk

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ernstblaauw
Ik ga denk ik voor de Canon S400, omdat die toch CF heeft. Als je dan toch moet kiezen...

Verwijderd

Ik zit ook al tijdje naar een digicam te kijken. Ik heb vooral de Minolta Dimage Xt op het oog. Hij is vooral erg klein (92.2 x 23.4 x 67 millimeter). Dus die past vrijwel in elke broekzak. Ik ben benieuw of iemand een reden kan verzinnen om deze digicam niet te nemen. met 330 euro nu is ie niet echt superduur te noemen.

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 20:32
canon ixus 400, bij de media markt voor 455€ pricewatch vast en zeker goedkoper, alleen kweet niet of ze ze op voorraad hebben, heeft compact flash geheugen, is zeer compact en 3 keer optische zoom en supermooi ;)

Verwijderd

Beste op dit moment vind ik toch wel de Optio s4 van Pentax en de Casio Exilim Z4.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ernstblaauw schreef op 24 October 2003 @ 17:56:
Ik ga denk ik voor de Canon S400, omdat die toch CF heeft. Als je dan toch moet kiezen...
die ixus heeft ook compact flash

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ernstblaauw
Gitaarwerk schreef op 24 oktober 2003 @ 21:49:
[...]

die ixus heeft ook compact flash
De camera heet de Canon Ixus 400, oftewel de Canon S400 (gewoon twee naast elkaar gebruikte termen door Canon).

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 18:02:
Ik zit ook al tijdje naar een digicam te kijken. Ik heb vooral de Minolta Dimage Xt op het oog. Hij is vooral erg klein (92.2 x 23.4 x 67 millimeter). Dus die past vrijwel in elke broekzak. Ik ben benieuw of iemand een reden kan verzinnen om deze digicam niet te nemen. met 330 euro nu is ie niet echt superduur te noemen.
tja, je kan niet handmatig focussen en de resolutie is "maar" 2048 x 1536 volgens dpreview.com.

ik zit zelf nog te twijfelen tussen de Minolta Xt, de Casio exilim EX-Z4 en de Pentax Optio S4. de Minolta heeft voor mij een voordeel omdat deze ook op TIFF kan fotograferen en op 400 ISO kan, maar je kunt weer niet handmatig focussen. de Casio en de Pentax zijn eigenlijk vrijwel gelijk.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 22:25
Waarom zou je als je point and shoot foto's wilt maken handmatig focussen? Overigens Minolta heeft een prima focus systeem (3punts systeem)...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Minolta dImage XT! :*)

Klein, stevig, geen "uitschuiflens" (reden waarom ik deze camera *nodig* had), prima plaatjes!

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de ixus heeft 9 focuspunten en kan ook tot iso 400 en een max sluitertijd van 15 seconden ;)
ik zou het wel weten en voor de ixus s400 gaan

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

ernstblaauw schreef op 23 oktober 2003 @ 13:30:
[...]

Welke van deze, inclusief de Canon Powershot S400, is de beste? Ik ga ze in ieder geval vergelijken bij dpreview!
Er is geen 'beste' camera ;). Er zal er 1 zijn, die zoveel mogelijk aan jouw eisen/wensen/budget zal voldoen, en dat zal voor jou de beste cam zijn.

Vergeet overigens niet het volgende prima topic door te nemen, met pics van en door de cams, specs, reviewlinks etc:

De mooiste Ultra Compacte Digitale Camera's

:)

LinkedIn
Instagram

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-01 17:48

---

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dan zou ik voor de Ixus 2 gaan .. echte onderbouwing heb ik niet maar t komt misschien omdat ik zelf de Ixus V3 heb :)
Pagina: 1