Hoi, ik wil een nieuwe digitale camera. Ik heb nu een Canon Powershot S30. Maakt prima foto's, maar is net wat te groot en heeft teveel features. Ik ben op zoek naar:
• Aantal Megapixels:
Ik wil minstens meer dan 3MP hebben, maar 4MP is ook wel lekker, zodat ik er op de computer nog in kan snijden.
• Doel van de camera:
Vooral vakantiefoto's, dus Point & Shoot.
• Formaat camera:
Een zo klein mogelijke camera, dus dat betekent een "ultracompacte". Grootte is erg belangrijk (De camera moet goed in mijn broekzak passen).
• Zoom
Minimaal 3x optische zoom. Digitale zoom is niet nodig.
• Opslagmedium:
Aangezien ik nu een Canon S30 heb met CompactFlash, zou een camera die ook CF ondersteunt wel goed uitkomen. Maar als een camera, die beter is dan de anderen, geen CF ondersteunt, is dat geen probleem.
• Budget:
Voor alleen de camera is maximaal 500 euro beschikbaar.
• Voorkeur voor een bepaalde merk:
Nee, ik wil natuurlijk wel een camera die niet direct uit elkaar valt.
• Uitbreidingsmogelijkheden:
Ik hoef er geen uitbreidingsmogelijkheden op te hebben.
• Materiaal camera:
Het moet een beetje een robuuste camera zijn, maar dat kan met metaal en plastic
• Soort stroomvoorziening:
Ik heb een lichte voorkeur voor penlites, maar AAA of een accu is ook goed.
• Gewicht
Maakt niet uit.
• Camera's die ikzelf al heb bekeken:
De Canon Ixus 400, die zag er wel mooi uit. Ondersteunt CF (als enige in deze klasse volgens www.dpreview.com). Maar volgens mij zijn er al wel kleinere camera's verkrijgbaar (vind ik erg belangrijk), en ik weet niet hoe de prijs/kwaliteit verhouding is tov andere toestellen.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!
• Aantal Megapixels:
Ik wil minstens meer dan 3MP hebben, maar 4MP is ook wel lekker, zodat ik er op de computer nog in kan snijden.
• Doel van de camera:
Vooral vakantiefoto's, dus Point & Shoot.
• Formaat camera:
Een zo klein mogelijke camera, dus dat betekent een "ultracompacte". Grootte is erg belangrijk (De camera moet goed in mijn broekzak passen).
• Zoom
Minimaal 3x optische zoom. Digitale zoom is niet nodig.
• Opslagmedium:
Aangezien ik nu een Canon S30 heb met CompactFlash, zou een camera die ook CF ondersteunt wel goed uitkomen. Maar als een camera, die beter is dan de anderen, geen CF ondersteunt, is dat geen probleem.
• Budget:
Voor alleen de camera is maximaal 500 euro beschikbaar.
• Voorkeur voor een bepaalde merk:
Nee, ik wil natuurlijk wel een camera die niet direct uit elkaar valt.
• Uitbreidingsmogelijkheden:
Ik hoef er geen uitbreidingsmogelijkheden op te hebben.
• Materiaal camera:
Het moet een beetje een robuuste camera zijn, maar dat kan met metaal en plastic
• Soort stroomvoorziening:
Ik heb een lichte voorkeur voor penlites, maar AAA of een accu is ook goed.
• Gewicht
Maakt niet uit.
• Camera's die ikzelf al heb bekeken:
De Canon Ixus 400, die zag er wel mooi uit. Ondersteunt CF (als enige in deze klasse volgens www.dpreview.com). Maar volgens mij zijn er al wel kleinere camera's verkrijgbaar (vind ik erg belangrijk), en ik weet niet hoe de prijs/kwaliteit verhouding is tov andere toestellen.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!