Okee ik weet 't, hier zijn al meerdere topics over geweest. Toch vind ik daar, na het uiteraard gebruiken van de search, geen tool die zou kunnen wat ik wil. Er zal er ongetwijfeld eentje tussenzitten, maar misschien dat 'netwerk monitor verkeer per IP' niet specifiek genoeg is, aangezien ik nogal wat hits krijg.
Situatie:
1 Server (draait WinXP) met WinRoute
netwerkkaart voor internet
netwerkkaart voor naar de switch
3 PC's
netwerkkaar voor naar de switch
Het internet wordt dus gedeeld via de server PC met WinRoute. Nou probeer ik nogal eens een spelletje online te spelen. Ik krijg de laatste tijd echter nogal wat ping problemen (ping 3000+). Laat dat nou net ontstaan zijn toen m'n lieve kleine zusje de mogelijkheden van MSN met een webcam ontdekte.
Mijn vermoeden is dat dat nogal wat verkeer met zich meebrengt, ik wil alleen graag iets als 'bewijs' hebben. Ik zoek dus een programma waarmee ik het bandbreedtegebruik per IP kan zien. Verdere informatie boeit me niet.. URL's van sites die bezocht worden etc. maakt niet uit.
Gewoon een simpel klein programma'tje moet hier toch wel ergens voor bestaan?
Situatie:
1 Server (draait WinXP) met WinRoute
netwerkkaart voor internet
netwerkkaart voor naar de switch
3 PC's
netwerkkaar voor naar de switch
Het internet wordt dus gedeeld via de server PC met WinRoute. Nou probeer ik nogal eens een spelletje online te spelen. Ik krijg de laatste tijd echter nogal wat ping problemen (ping 3000+). Laat dat nou net ontstaan zijn toen m'n lieve kleine zusje de mogelijkheden van MSN met een webcam ontdekte.
Mijn vermoeden is dat dat nogal wat verkeer met zich meebrengt, ik wil alleen graag iets als 'bewijs' hebben. Ik zoek dus een programma waarmee ik het bandbreedtegebruik per IP kan zien. Verdere informatie boeit me niet.. URL's van sites die bezocht worden etc. maakt niet uit.
Gewoon een simpel klein programma'tje moet hier toch wel ergens voor bestaan?
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.