Monitor netwerk -> internet verkeer per IP

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:19

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Okee ik weet 't, hier zijn al meerdere topics over geweest. Toch vind ik daar, na het uiteraard gebruiken van de search, geen tool die zou kunnen wat ik wil. Er zal er ongetwijfeld eentje tussenzitten, maar misschien dat 'netwerk monitor verkeer per IP' niet specifiek genoeg is, aangezien ik nogal wat hits krijg.

Situatie:
1 Server (draait WinXP) met WinRoute
netwerkkaart voor internet
netwerkkaart voor naar de switch
3 PC's
netwerkkaar voor naar de switch

Het internet wordt dus gedeeld via de server PC met WinRoute. Nou probeer ik nogal eens een spelletje online te spelen. Ik krijg de laatste tijd echter nogal wat ping problemen (ping 3000+). Laat dat nou net ontstaan zijn toen m'n lieve kleine zusje de mogelijkheden van MSN met een webcam ontdekte.

Mijn vermoeden is dat dat nogal wat verkeer met zich meebrengt, ik wil alleen graag iets als 'bewijs' hebben. Ik zoek dus een programma waarmee ik het bandbreedtegebruik per IP kan zien. Verdere informatie boeit me niet.. URL's van sites die bezocht worden etc. maakt niet uit.

Gewoon een simpel klein programma'tje moet hier toch wel ergens voor bestaan?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Format is een perfect tooltje :+

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:01

killswitch

killswitch+switch= death switc

anders installeer je toch gewoon een tooltje op de pc van je zusje die alleen haar verkeer monitoord??

laat je die info wegschrijven in een log en voila je hebt je bewijs B)

kan ook zijn dat ik iets te kort door de bocht denk maar volgens mij moet dit werken probeer anders coolmon eens kan volgens mij ook stealth draaien

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

gebruik Bandwith Monitor :)
die logt per IP het verkeer, screen:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bacd/Bandwithmonitor.JPG

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dat ziet er zeer fijntjes uit! Volgens mij is dat waar ik naar op zoek ben :P
Klein, simpel, briljant.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• killswitch

killswitch

enne waar kan ik dat vinden

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Da's een kwestie van Googlen lijkt me zo...
In ieder geval is de download van download.com stuk... alles wat naar bandwidthmonitor.com verwijst kun je vergeten in ieder geval.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ff googlen Killswitch ;)

*klik*

Heb zelf de Pro vesie via irc "gekregen", dus ik weet net wat de ristricties van de gratis versie zijn.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• killswitch

killswitch

en google geeft tot nu toe ook niets bruikbaars

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Bandwidth Monitor Pro 1.26

Download Now
[url=http://www.majorgeeks.com...bccae27a197c7973927d11281]Download Now1 [/url]

Hier kan je Heeel veel netwerk tools vinden ->

Klik hier

[ Voor 241% gewijzigd door Xtremer op 21-10-2003 23:04 ]

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hmmm deze lijkt het te doen, alhoewel dat verrekte veel lijkt op de link die ik eerder probeerde zonder succes:
http://www.majorgeeks.com...bccae27a197c7973927d11281

Bovenstaande link is versie 1.26 (laatste)

===
Toch blijft er een probleem... ik heb de tool nu geinstalleerd (mooi stukje werk), maar kan maar 2 dingen bekijken: verkeer via netwerkkaart 1 of 2. Dat houdt dus in alle verkeer door de server.

Ik wil zo graag weten per IP wat er aan bandbreedte in gebruik is. Dus van 192.168.0.2, 0.3 en 0.4 in mijn geval. Die optie heb ik tot zover nog niet gevonden.

[ Voor 55% gewijzigd door Kaastosti op 21-10-2003 23:04 ]

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Kaastosti schreef op 21 October 2003 @ 22:56:
Hmmm deze lijkt het te doen, alhoewel dat verrekte veel lijkt op de link die ik eerder probeerde zonder succes:
http://www.majorgeeks.com...bccae27a197c7973927d11281

Bovenstaande link is versie 1.26 (laatste)

===
Toch blijft er een probleem... ik heb de tool nu geinstalleerd (mooi stukje werk), maar kan maar 2 dingen bekijken: verkeer via netwerkkaart 1 of 2. Dat houdt dus in alle verkeer door de server.

Ik wil zo graag weten per IP wat er aan bandbreedte in gebruik is. Dus van 192.168.0.2, 0.3 en 0.4 in mijn geval. Die optie heb ik tot zover nog niet gevonden.
Check This :) Hier vind je vast wel wat :

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Als sidenote misschien wel leuk om te zeggen dat ik ook met deze tool wel voldoende 'bewijsmateriaal' kan verzamelen:

Server: doet niets online
Mijn client: doet niets online

Volgens tool 12-15 kbps upstream... da's mijn volledige bandbreedte dus (ik weet 't.. is traag, lang leve Chello). Nou nog logging krijgen :)

Bedankt in ieder geval voor de hints/links, ik zoek meer leuke goodies :)

Pagina: 1