Hallo allemaal, mijn eerste post dus hak me niet meteen de grond in als ik iets fout doe ajb.
Ik heb een gastenboek in php en dat schrijft de entries naar content-data.php. Als dat bestand niet oproepbaar is (door wat voor reden dan ook), maakt het gb een nieuw content-data.php aan, met als gevolg dat alle berichten kwijt zijn.
Als ik het goed zie, is het onderstaande stuk hiervoor verantwoordelijk.
Nu heb ik liever dat er een foutmelding verschijnt als content-data.php niet kan worden aangeroepen, dan dat het bestand opnieuw wordt aangemaakt.
Vraag 1: Welk deel van de code moet ik hiervoor verwijderen/wijzigen?
Vraag 2: Weet er iemand een mogelijkheid om dagelijks automatisch een backup van content-data.php te maken en de datum aan de bestandsnaam toe te voegen (content-data20031021.php)?
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Ik heb een gastenboek in php en dat schrijft de entries naar content-data.php. Als dat bestand niet oproepbaar is (door wat voor reden dan ook), maakt het gb een nieuw content-data.php aan, met als gevolg dat alle berichten kwijt zijn.
Als ik het goed zie, is het onderstaande stuk hiervoor verantwoordelijk.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| function reWriteDataInFile($fileData,$fileName = "content-data.php") { if(!file_exists($fileName)) { @$createFile = fopen($fileName, "w") or die ("Can't create file ".$fileName.""); fwrite ($createFile,"",0); @chmod($fileName, 0666); fclose($createFile); } @$openFile = fopen($fileName,"w+") or die ("Access is denied. Set permission to ".$fileName." by command in console \"chmod 666 ".$fileName."\""); if ($openFile && flock($openFile,LOCK_EX)) { @fwrite($openFile,$fileData); } fclose($openFile); } function createFile($fileName) { if(!file_exists($fileName)) { @$createFile = fopen($fileName, "w") or die ("Can't create file ".$fileName.""); fwrite ($createFile,"",0); @chmod($fileName, 0666); fclose($createFile); } } |
Nu heb ik liever dat er een foutmelding verschijnt als content-data.php niet kan worden aangeroepen, dan dat het bestand opnieuw wordt aangemaakt.
Vraag 1: Welk deel van de code moet ik hiervoor verwijderen/wijzigen?
Vraag 2: Weet er iemand een mogelijkheid om dagelijks automatisch een backup van content-data.php te maken en de datum aan de bestandsnaam toe te voegen (content-data20031021.php)?
Bij voorbaat dank voor de hulp.