Toon posts:

Kan in Outlook geen NXS mail ophalen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus een vaag probleem. Ben al de hele avond een oplossing aan het zoeken via google en GoT, maar kan geen zinnige tips vinden.

Ik probeer mijn NXS mail-adres in te stellen in Outlook XP.
Dus via de standaard manier e-mail adres toevoegen, POP3 en wat vensters invullen, klaar. Niet dus.
Heb als POP3 mail.mijndomein.com ingevuld en als smtp mail.home.nl.
Dan dus test account settings en dan Find smtp lukt gewoon, maar find incoming mailserver (POP3) doet hij niks meer. Ik krijg dus geen kruisje, maar ook geen V'tje. Hij zegt bezig te zijn met het verzenden van mail, maar dat duurt gewoon net zo lang tot ik op cancel klik. Geen time-out of zo, maar hij blijft maar bezig.

Oke, dan heb je het POP3 dus verkeerd te pakken zul je denken. Dat zou ik ook denken maar bij een vriend van mij die het ook even heeft geprobeerd op zijn pc werkt het allemaal wel gewoon goed.
We hebben alle instellingen even gecontroleerd en die zijn precies gelijk, alleen heeft hij een andere provider en dus een ander smtp adres.

Iemand hier misschien een oplossing voor of ook ooit zoiets meegemaakt?
Alvast hartstikke bedankt! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, uiteindelijk na een uur of zo wachten krijg ik dus dat find incoming mailserver (POP3) failed (en connecten lukt dan dus ook niet).

De vraag is dan dus: Hoe kan het dat mijn Outlook die POP3 niet kan vinden, terwijl dat op een andere pc geen enkel probleem is?
En dat met gelijke instellingen dus.

F***, en dat is quote i.p.v. edit, sorry.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 22:56 . Reden: brillenglazen moeten bijgesteld worden :-| ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Norton antivirus toevallig draaien? Disable eens de mailscan, al vaker problemz mee gehad.

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
Kun je de mailserver pingen?
Kun je een telnet op poort 110 uitvoeren? (telnet mail.mijndomein.com 110)

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

Topicstarter
Norton mailscan net uitgezet, maar dat maakt geen verschil.
Pingen gaat gewoon; geen probleem.
Telnet geeft ook gewoon OK aan.

Bij een tweede vriend werkt het ook gewoon. Vaag. :/

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley en cdgrit: hartelijk bedankt voor de hulp. Het werkt inmiddels.
Oh, handig voor de search, vertel even wat je veranderd hebt. Euh, niks. :/
Sorry, ik snap er helemaal niks van maar ineens werkt het wel gewoon.
I love it when a plan comes together. :7
Pagina: 1