Toon posts:

Asus A7V333-X welk revisienummer heeft mijn mobo nou ?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe cpu voor mijn moederbord te kopen.
Een Thoroughbred XP2600+ past er sowieso op maar de barton XP2500+ met het grotere cachegeheugen heeft mijn voorkeur. Echter alleenmoederborden vanaf revisienummer 2.01 ondersteunen deze cpu volgens deze link
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Ik heb echter geen flauw idee welk revisienummer mijn mobo heeft.
Wie kan helpen ?

Verwijderd

staat meestal op het moederbord zelf, anders kijk je daar ff

Verwijderd

Topicstarter
Was ik al mee bezig. Maar kan het niet vinden.
Tijdens het booten van het systeem kan ik het ook niet ontdekken.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Staat meestal tussen de PCI sloten achter het typenr, tenminste dat is wat ik me herinner :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk. PIEP (echt piep) klein onder de type aanduiding staat het revisienummer. En weet je wat ? Het is revisie 2.01 die de Barton ondersteund.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Alle Asus a7v333-X moederborden ondersteunen de Barton ;) Maar goed, het is al opgelost dus.....

edit:
hmmm officieel dus pas vanaf revisie 2.1 maar op alle revisies zal hij draaien. Een Barton draait namelijk meestal al op een a7v333 rev. 1.04 en officieel vanaf revisie 2.0 van de a7v333. Op een a7v333-X zal hij altijd draaien want dat mobo is een doorontwikkeling van de a7v333 rev 2.0

[ Voor 62% gewijzigd door makje op 21-10-2003 22:36 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op 21 October 2003 @ 22:27:
Alle Asus a7v333-X moederborden ondersteunen de Barton ;) Maar goed, het is al opgelost dus.....
De link die ik eerder gaf deed anders vermoeden. Neem zelf maar eens een kijkje.
Er staat bijvoorbeeld ALL of vanaf een bepaald revisienummer.

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
Yep, alleen staat er geen ALL bij de Barton 512 Kb CPU's.

Zowel bij de A7V333 als bij de A7V333-X is er volgens ASUS geen support voor de Bartons en bij de A7V333 zelfs helemaa niet voor de Thorton's :(

Het is goed dat deze topic voorbij komt, want ik was net van plan om een 2600+ Barton voor mijn A7V333 te bestellen. Maar volgens ASUS gaat dit dus al helemaal niet. Iemand die hiervan het tegendeel kan bewijzen ? En dat ik dan zowiso een 1017 BIOS nodig heb, mag duidelijk zijn, maar daar zit hem dan ook niet het knelpunt ................

Of zit ik ondanks de KT333 Chipset toch vast aan een 266 MHz CPU :?

edit:

Bij mij betreft het dus een A7V333 rev 1.xx

[ Voor 8% gewijzigd door CARman op 22-10-2003 21:27 ]

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• CARman
OK, ik geloof toch dat ik eruit ben.

als je namelijk op de site van ASUS klikt op de BIOS, die achter je gewenste CPU staat, kom je op de site waar je de BIOS kunt downen. Als ik daar dan op klik kom ik op de volgende pagina ( even uitgaande van de ASUS A7V333 dan hè ).

http://www.asus.com.tw/su...l%2010)(Barton)&BIOS=1017

En hier staat doodleuk vermeld dat mijn MoBo ( hier is de revisie ineens niet meer bepalend ) WEL de XP2600+ Barton ondersteund, mits er BIOS-versie 1017 gebruikt wordt. Ik denkt dat hiermee de eventuele vraagtekens voor Matrix-1 ook wel zijn opgelost.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Carman, of je een Barton 2600+ op een Asus a7v333 kunt plaatsen hangt van 2 dingen af: revisie en BIOS. De BIOS is software en kan je -in principe- altijd opwaarderen. De Revisie echter is hardware. Je hébt een bepaalde revisie of je hebt hem niet, zo simpel is het. Als je op de Asus site kijkt dan zie je dat je BIOS 1017 nodig hebt en revisie 2.0 (of hoger als die er eventueel nog is).

Als je aan die beide voorwaarden voldoet, dan kun je er een Barton 2600+ op draaien.

Ikzelf heb bijvoorbeeld de Asus a7v333 revisie 1.04 Nu heb ik BIOS 1016 wel geinstalleerd (voor mijn XP 2500+) en mijn moederbord herkent de processor ook wel goed, echter hij kan het voltage niet aanpassen naar het juiste voltage, namelijk 1.65 Volt.

offtopic:
Hij werkt wel btw, ook al wordt het door Asus officieel niet ondersteund :)

[ Voor 4% gewijzigd door makje op 22-10-2003 23:57 ]

9800x3d

• CARman
Sja ............

Het blijft dus ff een gok :'(

Het maffe is, dat er ( als je bij BIOS updates kijkt ) wordt gesteld dat je met BIOS 1017 gewoon een Barton t/m XP3000+ kunt plaatsen. Kijk je bij de MoBo mogelijkheden, dan staat er minimaal rev 2.0 voor Barton en Thorton.

Maar jij hebt dus ook een Barton op je A7V333 rev 1.04 draaien. Dat de Vcore handmatig moet worden ingesteld, vind ik niet zo'n probleem. En als je het goed beredeneerd, dan is dat meer een soft-BIOS probleem, dan echt een hardware beperking, want mijn A7V333 ondersteund dergelijk voltages wel gewoon. Ik neem evenaan dat dat voor jou MoBo niet anders is. Overigens geeft de site ook aan dat je voor en Barton ( jou XP2500+ is neem ik aan een Barton ) BIOS 1017 nodig hebt. Misschien dat daarmee gelijk ook jou Vcore probleem is opgelost dan ?

Verwijderd

@carman

Ik heb hier een barton 2500+ @3000+ stabiel draaien op een A7v333 rev 1.02.
Volgens Asus ondersteunt mijn revisie van het bord oficiel de proc niet.
Maar hij draait hier perfect.
Een minpuntje: de temp uitlezing van de cpu diode is incorrect mijns insziens, een graad of 10 hoger dan ie in werkelijkheid is.

Hey but it's rockstable :*)

Edit : Heb btw geen problems mbt tot voltages +/- 1.68 V

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 00:38 ]

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 02:10
Waar kan je eingelijk zien, wat de laatste revisie is van een mobo.
Ik heb b.v. op de site van asus gekeken maar daar kon ik het niet vinden.

iRacing Profiel

• CARman
Je kunt toch gewoon zien welke revienummers er 'vereist' zijn voor een bepaalde CPU ?

Voor een A7V333 zou dit dan 2.0 zijn als hoogste revisie en voor een A7V333-X is het dan revisie 2.01

Het revisienummer is op het MobO zelf af te lezen en is in de regel vermeld direct achter het type MoBO. Of ergens in op de hoek van het MoBo.

Ik ga dan gewoon de gok nemen, en een XP2600+ ( Barton ) bestellen om op mijn A7V333 te prikken. Ben wel benieuwd waar ik dan met de temp ga uitkomen, maar met wat kleine aanpassingen, kan ik die denk ik nog wel een graadje of 5 omlaag krijgen, tov wat het nu is ( 35 graden idle en 42 graden stressed ).

• CARman
Update :

Ondertussen is mijn BIOS van de laaste versie ( 1018 ), en er is een XP2500+ geplaatst op mijn A7V333.

Alles werkt naar behoren, geen vreemde afwijkingen in temperaturen, CPU snelheid wordt netjes OK weergegeven, alleen vind ik de performance nog wat tegen vallen t.o.v. mijn 'oude' XP2200+

Eén van de zaken die me wel opvalt, is dat mijn PC niet meer wil booten als ik in de BIOS de setting 'Turbo' i.p.v. "Optimal' gebruik. Ik denk dat hier ook wel een stukje van de tegenvallende performance te verklaren valt. Op standaard FSB was ie dus nix sneller dan mijn vorige CPU :'( ( draaide uiteraard wel overklokt op 138 FSB en BIOS-setting op 'Turbo' )

Ik ga dus in de komende dagen es kijken hoeveel hoger of ie nog wil kwa FSB. Nu draaid het zaakje op 172 MHz FSB, en heb verder nog niets geprobeerd. Iemand nog nuttige tips hiervoor ? Kwa temps kan ik nog makkelijk hoger, want ik zit nu volgens MBM5 op 34 graden idle en 38 stressed ..................

Verwijderd

Misschien is proberen om ook je multiplier is naar 12.5 te gooien. (Als je dat al niet gedaan hebt.)

Ik heb dezelfde situatie, de barton is multiplier unlocked as far as i know...
Draai hier diezelfde XP2500 @12.5*172, geen superoverclock maar goed is toch ongeveer een XP3000 rating.
En is aanzienlijk sneller dan de XP2000 die er voorheen in zat.

Verder die turbo settings waarbij je bord niet boot, lijkt me een geheugen issue daar je deze nu tegen een behoorlijke hogere FSB draait 172 fsb tov 138 FSB DDR.

• CARman
Mijn geheugen draaide voor de 'ombouw' natuurlijk ook al op 166 MHz, maar dan a-sycroon. Met de oude FSB van 138 MHz ( CAS2 ingesteld ) ook ongeveer op dezelfde snelheid als nu. En of ik nu CAS2 of CAS 2.5 instel voor mijn geheugen, maakt geen verschil. Vandaar dat ik niet denk dat miijn geheugen het probleem vormt, voor een hogere overklok.

Jammer genoeg is deze XP2500+ gelockt, dus geen verhoging hiervan :'(

Pagina: 1