[Winroute] FTP en gamen op het hele netwerk *

Pagina: 1
Acties:

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 02:03
Hallo..

Ik heb nu bij ons thuis eindelijk een dedicated 800 MHz server geinstalleerd en hartstikke blij natuurlijk dat ik zo`n $%$%%^$% programma als winroute werkend heb en aan het begin LEEK echt alles het te doen met internet maar ik heb nu al een aantal problemen.

.1 Ik kan met winroute niet FTP Clients gebruiken om op ftp`s te kijken en mocht ik het in de web versie (web ftp) willen uploaden dan genereerd winroute het zelf naar een soort index waardoor ik weer niks kan uploaden }) (dat was probleem 1)

.2 Ik wil met de pc`s die op het netwerk zijn aangesloten ook gewoon kunnen
Counterstryken en andere spellen kunnen spelen maar dat wil ook niet werken (ik moet dan met poort mapping de goede poort naar het goede ip verwijzen maar alle netwerk leden moeten kunnen counterstryken)

Waarom gebruik ik niet gewoon ICS (Internet Connection Sharing) dat gebruik ik niet omdat dat niet helemaal 100% werkt... sites zoals google en startpagina werken dan de ene keer wel en de andere keer weer niet... heel vaag maar ik kan echt nergens de oplossing ervoor vinden.
Heb het wel op ons eerste netwerk hier gebruikt maar werkt toch niet 100%

Mocht iemand weten hoe ik de problemen moet oplossen leg het dan wel duidelijk uit a.u.b. ik ben totaal geen n00b in pc`s maar als het op het route gebied aankomt ben ik een groentje

Mocht iemand een beter programma weten dan hoor ik dat graag maar wil ik dan ook graag een gebruikzaamwijzing bij van hoe je internet moet delen over het netwerk en niet die standaard bullshit die bij al dat soort programma`s zitten... das half taal waar je de ballen van snapt.

Iedereen die me kan/wil of gaat helpen... Alvast hartelijk bedankt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

markg85 schreef op 21 October 2003 @ 21:53:
Hallo..
.1 Ik kan met winroute niet FTP Clients gebruiken om op ftp`s te kijken (dat was probleem 1)
pasv gebruiken.
.2 Ik wil met de pc`s die op het netwerk zijn aangesloten ook gewoon kunnen
Counterstryken en andere spellen kunnen spelen maar dat wil ook niet werken (ik moet dan met poort mapping de goede poort naar het goede ip verwijzen maar alle netwerk leden moeten kunnen counterstryken)
portmap = 1 ip op 1 ip, je kan toch gewoon een range poorten doen?

Andere oplossing:
Laat ze via VPN naar jouw netwerk connecten en speel via je VPN.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 21-10-2003 22:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Welke versie van Winroute gebruik je?
Je gebruikt toch wel NAT en niet de proxy?
Probleem 1 kan misschien opgelost worden door passive-ftp in te stellen in je ftp-client.
Voor counterstrike hoef je volgens mij geen porten te mappen, dit zou met standaard NAT moeten werken. (tenzij je zelf een server wilt draaien, dan moet je wel portmappen)
Maar als ik beide problemen zo hoor dan vraag ik me af of je NAT wel goed werkt.....

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 00:15
Kijk eens in dit oude topic:

Kan ftp en andere ports door Winroute niet bereike

Hier heb ik Serv-U FTP en Winroute gewoon goed werkend, ook zonder PASV mode.

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

• markg85
Effe een paar antwoorden :P

Antwoorden op: BackSlash32
PASV ga ik nu testen
Ik wil de halflife poorten naar alle ip`s mappen (27015 in de HL poort) maar ik kan maar naar max 1 ip mappen met een poort range of aparte poort

Antwoorden op Poiter
Ik gebruik winroute 4.25 en ik gebruik NAT en met een proxy server (stond in een tutorial dat ik het zo moest doen.)
Helaas... CS werkt niet dus ik zal iets moeten mappen maar dat wil ook niet goed werken

Hoe kan ik zien of NAT goed werkt?

• markg85
*** Pasv mode werkt helaas niet :'(

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 00:15
Voor FTP op standaard poort: map poort 21 EN 20. Dan zou in principe FTP moeten werken (ten minste connecten). Heb je in je firewall zelf die poorten niet geblokkeerd staan en kan je via je intern netwerk / server wel op de FTP?

Kijk eens in de logs van je FTP progje, mischien probeert die wel te connecten maar komt er een error. Kijk ook in de logs van Winroute (zet die aan als je problemen hebt dan zie je wat er gebeurd!!).

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

• markg85
Via de server kan ik wel op de FTP maar op het netwerk verder niet maar ik heb zo`n hekel aan dat mappen wand dan kan alleen ik maar op ftp`s kijken met programma`s....

Is er niet een ander route programma wat makkelijk te begrijpen is en doodgewoon internet deelt....

Als iemand de oplossing weet hie je de internet verbindings deling van XP volledig werkend kan krijgen dan heb ik dat eigenlijk het liefste...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

markg85 schreef op 21 October 2003 @ 22:19:
Antwoorden op: BackSlash32
[...]
Ik wil de halflife poorten naar alle ip`s mappen (27015 in de HL poort) maar ik kan maar naar max 1 ip mappen met een poort range of aparte poort
Naar wat voor IPs dan?

Draai jij server?

need....more......input.....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

markg85 schreef op 21 October 2003 @ 21:53:
Waarom gebruik ik niet gewoon ICS (Internet Connection Sharing) dat gebruik ik niet omdat dat niet helemaal 100% werkt... sites zoals google en startpagina werken dan de ene keer wel en de andere keer weer niet... heel vaag maar ik kan echt nergens de oplossing ervoor vinden.
Heb het wel op ons eerste netwerk hier gebruikt maar werkt toch niet 100%
komt door je DNS instellingen, deze kan je beter fixed instellen op de clients naar de DNS van je provider. Ik heb die ongein ook gehad, alleen windows opnieuw installeren hielp (en nu werkt het opnieuw niet en nu geef ik het op).

• markg85
you can get more input :P

Hier zal ik effe alle info geven.

Een server (alleen de kast en 2x netwerk kaart) Die pc staat dus alleen aan voor internet en kan ik zelf niet eens op (ik kan wel het scherm overnemen maar werkt toch een beetje houterig)
De server deelt internet met WinRoute en dat heb ik werkend gekregen met deze handleiding: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_winroute.php
Ik heb Casema internet.... (doet er eigenlijk niet toe maar kan handig zijn om te weten)

Dat was het voor de server...

Alle andere pc`s thuis staan aangesloten op een leuk hubje en hebben internet maar kunnen niet op ftp`s en kunnen ook geen online spellen spelen...

Genoeg input ;) ik zou niet weten wat ik nog meer kwa info kan geven...

• markg85
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 22:54:
[...]

komt door je DNS instellingen, deze kan je beter fixed instellen op de clients naar de DNS van je provider. Ik heb die ongein ook gehad, alleen windows opnieuw installeren hielp (en nu werkt het opnieuw niet en nu geef ik het op).
LOL

Ik weet 2 manieren waardoor het wel kan werken maar zitten ook nadelen aan....

In windows 98 SE werkt internet delen helemaal goed maar 98 is gewoon te oud voor mij
In windows 2003 werkt het ook goed maar daar zit de bug in dat ie vaag gaat doen als je 2 netwerkkaarten in je bak heb zitten en internet deelt. (en net met die combinatie gaat ie flippen GVD te**ng microsoft... ze kunnen niks in 1 keer goed doen)

Dus die 2 mogelijkheden vallen af. dan heb je linux... das helemaal een regelrechte ramp om daar 2 netwerk kaarten in werkend te krijgen en dan nog delen :| ... ik heb het geprobeerd in redhat 9.0 en mandrake 9.1 en mandrake is wel beter en heeft er zelfs de optie voor maar gaat toch ook weer maf doen met 2 netwerkkaarten...

En die valt dus ook af.

[ Voor 19% gewijzigd door markg85 op 21-10-2003 23:04 ]

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Je NAT werkt niet goed, browsen gaat nu via de proxy, en daarom werkt de rest niet.
Als je NAT goed instelt heb je de proxy ook niet meer nodig, en is nog sneller ook.
Dus, NAT goed instellen, zie ook mijn page http://www.poiter.org en/of http://www.kerio.nl/wrp/wrpfaq.php

• markg85
POITER:

Bedankt voor de tip en hoe ik het allemaal moet doen en ik zal het ook zeker proberen maar ik wacht nog effe een paar minuten op een antwoord van BackSlash32 wand ik ben me internet zodadelijk kwijt als ik ga kloten :P moet ik de kast weer uit ze hoek halen.. scherm erop aansluiten.... OHHHHHH begint roetine te worden vandaag :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zoals ik het uit je (beetje rommelig geposte) antwoord begrijp wil je dus met meerdere clients naar een externe HL server toe, m.a.w je host zelf geen HL-server?

[search=winroute+online+gamen]

Ik denk dat daar wel wat relevants tussen moet staan.
In windows 2003 werkt het ook goed maar daar zit de bug in dat ie vaag gaat doen als je 2 netwerkkaarten in je bak heb zitten en internet deelt. (en net met die combinatie gaat ie flippen GVD te**ng microsoft... ze kunnen niks in 1 keer goed doen)
Windows 2003 ?
Waarom dan nog Winroute?
Gebruik dan RRAS als je met alle geweld wil internet delen vanaf je Server.

Dat tering Microsoft heeft dat dus wel goed gedan, dat jij er niet mee om weet te gaan is een tweede.

je hebt toch wel een goeie versie van Winroute die ook onder windows 2003 draait genomen?

• markg85
Ik heb het onder windows 2003 nooit getest omdat die gaat FLIPPEN zodra je internet deelt...!!!!! en als ik RRAS ga gebruiken (god mag weten wat het is) dan heeft microsoft het dus nog steeds fout gedaan wand dat is niet van microsoft :P feit blijft dat wil je internet delen met de microsoft software dat je windows server 2003 dan compleet verneukt. DUS MICROSOFT HEEFD HET FOUT GEDAAN en verbaast me niet ook :P als je alle updates van MS ziet :P

Wil je effe uitleggen wat RRAS is en of je er een tutorial voor heb.

[ Voor 11% gewijzigd door markg85 op 21-10-2003 23:34 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sjezus, kleuter, zoek het ff lekker zelf uit dan! :/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
"Ik heb WinRoute... Hulp Gezocht...", bij die titel verwacht ik een topic a la Oprah Winfrey over dat je liever geen Winroute zou gebruiken maar verslaafd bent of zo :+

Toch maar wat aangepast dus :)
markg85 schreef op 21 oktober 2003 @ 22:19:
Dat is nu het hele idee van portmapping: je koppelt 1 poort op het origineel naar een poort op 1 PC...
Dan kom je dus aan oplossingen zoals \32 hierboven linkt. Of neem een dozijn IP adressen af van je ISP, dan heb je geen NAT nodig :P
Hoe kan ik zien of NAT goed werkt?
Als je van binnen je netwerk naar buiten kan komen, ping, browsen, whatever :P

Kan ftp en andere ports door Winroute niet bereike hielp dus trouwens niet vwb. FTP?
markg85 schreef op 21 oktober 2003 @ 23:32:
Ik heb het onder windows 2003 nooit getest omdat die gaat FLIPPEN zodra je internet deelt...!!!!! en als ik RRAS ga gebruiken (god mag weten wat het is) dan heeft microsoft het dus nog steeds fout gedaan wand dat is niet van microsoft :P feit blijft dat wil je internet delen met de microsoft software dat je windows server 2003 dan compleet verneukt.
Ik heb nog geen ervaring met Win2003 maar ik zou toch echt gaan denken over waarom het zit ingebouwd als blijkbaar "niemand" het kan gebruiken ;)
Wil je effe uitleggen wat RRAS is en of je er een tutorial voor heb.
Hmm, het is toch echt een onderdeel van je eigen Windows versie: [google=windows 2003 rras] ;)

(Om dus terug te komen op je vraag in je signature, 'Waarom zijn Route programma`s toch altijd zo lastig.....????': als je NAT gebruikt waar het voor bedoeld is werkt het (hier) perfect :)

Edit:
markg85 schreef op 21 October 2003 @ 23:01:
(en net met die combinatie gaat ie flippen GVD te**ng microsoft... ze kunnen niks in 1 keer goed doen)
[...]
Dus die 2 mogelijkheden vallen af. dan heb je linux... das helemaal een regelrechte ramp om daar 2 netwerk kaarten in werkend te krijgen en dan nog delen :|
markg85 schreef op 21 October 2003 @ 23:32:
DUS MICROSOFT HEEFD HET FOUT GEDAAN en verbaast me niet ook :P als je alle updates van MS ziet :P
:X

Ik denk dat het hoog tijd wordt om goed naar jezelf te kijken of voor een makkelijkere oplossing te gaan als je je gereedschap (wat bij anderen goed werkt :? ) zo de schuld geeft :/

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2003 23:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• markg85
BackSlash32 SORRY.... microsoft doet het voor de helft fout... met RRAS SCHIJNT het dus wel goed te werken.

Maar zou iemand mij dan een tutorial/handleiding kunnen geven voor RRAS..? wand het liefst gebruik ik de windows shit in plaats van die router programma`s

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
markg85 schreef op 21 October 2003 @ 23:48:
wand het liefst gebruik ik de windows shit in plaats van die router programma`s
Ik zou dat niet doen. Die doen het toch voor de helft fout.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• markg85
BLACKD:

Ja die doen het wel voor de helft fout maar zijn over het algemeen veel makkelijker te beheren dan die stomme router programma`s. Dus heb ik het liefste de windows programma`s of gewoon een goed programma wat doodgewoon internet deeld maar dat schijnt er niet te zijn.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

markg85 schreef op 21 October 2003 @ 23:55:
of gewoon een goed programma wat doodgewoon internet deeld maar dat schijnt er niet te zijn.
[kan het niet laten]

user error.

JIJ kan er niet mee overweg.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

markg85 schreef op 21 oktober 2003 @ 23:48:
BackSlash32 SORRY.... microsoft doet het voor de helft fout... met RRAS SCHIJNT het dus wel goed te werken.

Maar zou iemand mij dan een tutorial/handleiding kunnen geven voor RRAS..? want het liefst gebruik ik de windows shit in plaats van die router programma`s
Zo uit mn hoofd geen idee (gebruik met veel plezier winroute, maar game dan ook niet). Maar ik neem aan dat het volgende wel wat geeft:
[google=rras How-To site:microsoft.com]
[google=Routing and Remote Access Service howto site:microsoft.com]
[google=Routing and Remote Access Service howto]
[google= Routing and Remote Access Service tutorial]
http://www.microsoft.com/...olutions/howto/nethow.asp
http://www.microsoft.com/...ndows2000serv/default.asp
http://www.microsoft.com/...eaccessserver/default.asp
http://www.microsoft.com/...owsserver2003/default.asp

Als je een eenvoudige, nederlandstalige wilt heb je meer aan een goed boek. Bedenk wal dat serveroplossingen zijn geschreven voor een bepaald publiek, een dag of wat spelen en leren is dan altijd wel nodig :)

edit:

Trouwens geen UTFS opmerking maar een poging te helpen :*

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 22-10-2003 00:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

markg85 schreef op 21 October 2003 @ 23:55:
Ja die doen het wel voor de helft fout maar zijn over het algemeen veel makkelijker te beheren dan die stomme router programma`s. Dus heb ik het liefste de windows programma`s of gewoon een goed programma wat doodgewoon internet deeld maar dat schijnt er niet te zijn.
Zoals je zelf al ruiterlijk toegeeft in je topicstart ben je nogal een beginner op het gebied van routeren enzo. Zou het misschien kunnen dat het probleem met routeren bij jou zelf ligt ?

Ik kan me voorstellen dat als je zoals in jouw geval meerdere routersystemen (ICS, WinRoute) en op meerdere OS'en (Win2003, Linux) uitgeprobeerd hebt, dat het misschien niet aan de software ligt ;)

Misschien dat je kan proberen om alle informatie nog eens duidelijk op te schrijven, met alle informatie die je tot nu toe hebt verzameld, je te beperken tot 1 probleem (meerdere problemen in 1 topic behandelen werkt in de praktijk erg slecht), en daarmee nog eens beginnen.

Houd er ook rekening mee dat je frustratie met een bepaald probleem, uiten in een topic vaak niet erg constructief is ;)

• markg85
Oke....

Je schijnt het probleem nog wat beter te willen horen..

Hier ist dan.

Ik heb winroute TOT NU TOE alleen nog maar op windows xp geprobeert en werkte naar mijn eerste mening heel lekker maar later kwam ik erachter dat ftp en gamen niet werkt maar dat wil ik natuurlijk wel werkend hebben...

Ik wil internet op alle pc`s VOLLEDIG werkend hebben en niet dat naast de server maar 1 andere pc kan gamen/ftpen als dat zo is dan is winroute gewoon niks....

Met de internet verbindings deling van MS kan ik wel gewoon gamen en ftpen maar dan werkt het gewoon niet helemaal lekker...

Hoeveel duidelijker kan het nog... :S ik weet echt niet wat ik nog meer over het probleem kan zeggen.. je kan me ook effe pm men en dan effe je e-mail zeggen dan kunnen we het op MSN effe bespreken en kijken of we er dan uit kunnen komen.....

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 20:29
Om FTP aan de gang te krijgen over Casema ( ja, helpt wel die info :-) ) moet je je MaxMtu size op 1300 zetten. Bijna zeker dat het dan werkt.
Pagina: 1